fbpx

יש מומחה בעיר? עיריית ראשון לציון בסדרת הרצאות מומחים ללהט”בים תושבי העיר

הוועדה הגאה של ראשון לציון ומרכז הצעירים בעיר יערכו סדרת אירועים בנושאים שונים לחברי וחברות הקהילה הגאה - מהורות ובריאות ועד אפליה והעצמה במקום העבודה | "יצרנו סדרה חדשה של כלים פרקטיים עבור תושבים ותושבות להט״ב"
ראשון לציון

מחר תחל עיריית ראשון לציון בסדרת הרצאות המיועדות לחברי וחברות הקהילה תושבי ותושבות העיר. תחת הכותרת המומחים והמומחיות לקהילה הגאה, ייערכו 8 אירועים בנושאים שונים, בהם זכויות כידועים בציבור, רפואת להט”ב, אפלייה במקום העבודה, הורות משותפת ופונדקאות.

את סדרת ההרצאות יזמו חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק קהילת הלהט”ב אילנית הרוש ורכז קהילה ונוער להט״ב אלי ביטון. והיא תתקיים החל מתאריך 14.11.2019 במרכז צעירים – יבנאלי 4, ראשון לציון.

“במסגרת הניסיון שלנו למפות את צורכי הקהילה עלו מספר סוגיות חשובות שעימן חברי הקהילה מתמודדים ביום יום”, מסבירה אילנית הרוש, “לפי הנושאים הללו בחרנו את ההרצאות השונות – הרצאה של נישואים גאים, על הצורך ברפואה מותאמת לקהילה, רתימת מקומות עבודה למאבקים למען הקהילה ועוד. הכל נולד מתוך הצורך שעלה מהקהילה עצמה”.

“לאחר שנה וחצי של פעילויות קהילתיות ותרבותיות בעיר חשבנו שיהיה נכון ליצור סדרה חדשה של כלים פרקטיים עבור תושבים ותושבות להט”ב”, מוסיף אלי ביטון, “יש המון נושאים שצריך ללמוד לעומק לפני קבלת החלטות בחיים – כמו נישואים גאים, פונדקאות והורות משותפת. פנינו למרכז הצעירים ונחשפנו לסדרות “המומחים” – מפגשים מרתקים במגוון עולמות תוכן כמו נדל״ן, פיננסים ודיגיטל. הבנו שיהיה הכי נכון ליצור שיתוף פעולה ולהוסיף סדרה חדשה: המומחים לקהילה הגאה”.

“בשנה האחרונה מפעיל מרכז הצעירים את ליין המומחים לקהילה”, מסביר מנהל מרכז הצעירים, אחיקם ראובן, “הליין כולו מוקדש להעצמת קהילת הצעירים בעיר ועוסק בהנגשת תכנים, ידע וכלים חיוניים בנושאים הבוערים בקרב צעירים כגון: כלכלה, נדל”ן, הורות צעירה, דיגיטל ועסקים. כחלק מתהליך עירוני אותו מנסה להוביל מרכז הצעירים אנו רוצים למשוך מגוון של קהילות צעירים וע”י הנגשת הידע והכלים הנכונים לאפשר להם להוציא לפועל את רצונם להשפיע בעיר ולעודד מעורבות חברתית בקרב התושבים. ליין המומחים לקהילה הגאה מגיע למרכז הצעירים כחלק מסדרה זו ומיתוך תפיסה כי עלינו לטפח ולהעצים את הקהילה הגאה שמתמודדת עם אתגרים לא פשוטים וזו אחריותנו”.

עוד בנושא:  נערה בת 18 נורתה למוות בגליל על רקע נטייתה המינית

להיות להט”ב בראשון זו חוויה לגמרי אחרת

בשנים האחרונות מבססת ראשון לציון את מעמדה כעיר מכילה ומקבלת לקהילת הלהט”ב ומציעה פעילויות תרבות, ספורט וחברה ללהט”בים הצעירים, שלא ממהרים לעזוב לתל אביב.

“ראשון לציון היא עיר שמחבקת ודואגת לתושביה. אני כנבחרת ציבור חרטתי על דגלי לקדם את כל הנושאים החשובים החברתיים ולקדם את זכויות הקהילה הגאה, מסבירה אילנית, “יש לנו אמנם עוד הרבה נקודות לעבוד עליהן, אבל המגמה היא חיובית בסך הכל. יושבת קואליציה עירונית, שחברים בה חרדים לצד דתיים לצד חילונים ומאשרת את כל הפעילויות לקהילת הלהט”ב. בלי איומים ובלי הסתייגויות. השנה, לראשונה, מצעד הגאווה צעד בגאון בעיר מבלי שהיה אפילו בדל של מחאה מצד חברי המועצה החרדים. הם הבינו שאין להם ברירה אלא לקבל ולהיצמד ל”חיה ותן לחיות”.

“אני חושב שראשון זאת עיר נפלאה” מוסיף אלי, “יש כאן הכל מהכל, המיקום שלה בלב המדינה ועדיין אפשר למצוא חנייה. מעבר לזה יש בעיר שותפים ושותפות מדהימות לעשייה – ראש עיר צעיר שחשוב לו לפעול למען התושבים והתושבות, ועשרות גורמים מקצועיים בעירייה שאכפת להם להגיע לכל תושב בעיר”.

היית אומרים שזאת עיר מומלצת ללהט”ב?
אילנית: “כן, לגמרי. אני מזמינה את כולם וכולן לבוא ולפגוש את חברי הקהילה הנפלאים שלנו, לראות את חיי המשפחה, את הפעילות החברתית ואת הגיבוש הנהדר שיש בין כולם. זאת לגמרי חוויה אחרת”.

אלי: “לגמרי כן. בשנים האחרונות צמחה כאן “הוועדה הגאה של ראשון לציון” – קבוצה של מתנדבים ומתנדבות אקטיביסטיות שיוזמות פעילויות עבור הקהילה. יש כאן פורום משפחות גאות המונה מעל 50 משפחות שמתגוררות בעיר. ומה שהכי נפלא זה שתמיד מקדמים יוזמות ורעיונות חדשים, ובעירייה יש לנו את חברת המועצה אילנית הרוש שמסייעת לנו בכל נושא ובזכותה אנחנו מצליחים לקדם את העשייה הגאה בעיר”.

אילנית הרוש ואלי ביטון בארוע הספורט הגאה בעיר

מה החוויה הכי מרגשת שחוויתם עד כה בתפקיד?
אילנית: “יהיה לי קשה מאוד לבחור רגע אחד, אבל אני חושבת שהרגע שבו חברתי לרכז נוער וקהילת הלהט”ב בעיר, אלי ביטון, שהיה ממייסדי מצעד הגאווה העירוני, לעמוד בראש המצעד השנה – זו החוויה הכי מרגשת שחוויתי עד כה”.

אלי: “יש כל כך הרבה חוויות שחוויתי בשנה וחצי האחרונות אבל אני חושב שהמשמעותית ביותר היתה לצעוד בראש מצעד הגאווה בעיר, עם דגל ענק שמתנופף ברוח ולדעת שמאחורי צועדים וצועדות מעל 1,500 אנשים ונשים שאכפת להן מהזכויות שלנו”.

מה החזון שלכם לעיר מבחינת הקהילה?
אילנית: “החזון שלי הוא שהקהילה תמשיך לשגשג ולפרוח ותזכה לכל השירותים והמבנים שמאפיינים קהילות אחרות בעיר. שיהיה בעיר בית חם לקהילה, שיספק סל רחב של שירותים שהיא זקוקה לה ועוד. אני מגיעה ממפלגה, מרצ, שאחת המטרות המרכזיות שהיא חרטה על דגלה הוא קידום קהילת הלהט”ב ויחס שוויוני לכולם”.

אלי: “החזון האישי שלי הוא להגיע ליום שבו לא נצטרך תפקיד כמו “רכז קהילה ונוער להט”ב” וכל אדם ירגיש בנח לחיות בדיוק כפי שהיה רוצה. לצערי יש לנו עוד דרך לעשות בחברה הישראלית בכלל, ובעיר שלנו בפרט. מבחינת הקהילה הייתי שמח ליצור פה קהילה חזקה ומגובשת שמורכבת מחברים וחברות שמסייעות אחת לשני ויוצאות להילחם על הזכויות שמגיע להן. אני חושב שבנתיים עשינו התחלה נפלאה ושבעתיד נגיע לשם”.

הוועדה הגאה של ראשון לציון

מה תאחלו לקהילה הגאה בישראל?
אילנית: “לקהילה היקרה שלנו אאחל המשך שגשוג ופריחה כאן בעיר. אני מאחלת לכם שתמיד תזכו לחופש ויחס שוויוני ושיחד נמשיך לקדם את הקהילה בכל המישורים האפשריים”.

אלי: “אני מאחל שנגיע לרגע בו באמת ניהיה אזרחים ואזרחיות שווי זכויות בארץ שלנו. זאת הזדמנות נפלאה לציין את הפעילות המדהימה שמקדמת האגודה למען הלהט״ב בזירה הארצית ולהזכיר שבסוף החודש יתקיימו בחירות לוועד המנהל של האגודה, בהן גם אני לוקח חלק ומתמודד על מקום בוועד המנהל, יחד עם עוד אנשים ונשים מדהימות. זה בדיוק הזמן להתפקד באתר האגודה, להצביע ולהשפיע”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. דו הדואג הגב

    איך ייתכן שדווקא בראשון לציון הוועידה הגאה לא טרחה אפילו לארגן טכס לזכר נספי השואה מהקהילה ? יש בראשון לציון אנדרטה גן זיכרון לזכר נספי השואה אף פעם לא היה שם טכס לזכר חללי השואה מקהילת הלהט”ב איש אפילו לא חושב ביום השואה הבנלאומי לאזכר את הנספים מקרב הקהילה שנספו בשואה בשנים ההם אז יש חברת מועצה שאחראית על נושא קהילת הלהט”ב יש רכז נוער וקהילה יש וועדה ומה?מה היה קורה עם הוועידה הגאה הייתה מארגנת טכס מכובד באנדרטה? ומה היה קורה עם הוועידה הייתה מניחה זר זיכרון ביום השואה וביום הזיכרון לחללי מע ‘ הביטחון באנדרטאות בטכסים הרשמים בעיר אולי מי מהוועידה הגאה או חברים מהעיריה יקראו אולי בשנים הבאות נזכה לטכס מכובד לזכר חברי הקהילה גם ביום השואה הבנלאומי לזכר חברי הקהילה שנספו בשואה וגם בטכס יום הזיכרון לחללי צהל לפחות שיונח זר זיכרון לזכרם

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן