fbpx

בשורה בכפר סבא: בית לקהילה הגאה יוקם במרכז העיר

ההחלטה על הקמת בית גאה בכפר סבא הופכת את העיר לאחת מחמש הערים בישראל בהן פועל מרכז לקהילה הגאה, וליחידה מבין הערים שאינן הגדולות ביותר בארץ | "זוהי הגשמה של חלום עבור תושבים רבים כאן בעיר"
כפרסבא1
צילומים: עיריית כפר סבא

לאחר תהליך איתור שהתקיים, בהובלת סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין, מחזיקת תיק הקהילה פליאה קטנר ופורום “גאווה בכפר סבא”, ובאמצעות אגף קהילה וחברה, הוחלט על הקמת בית לקהילה הגאה במבנה עירוני ברחוב נחשון. ראש העיר רפי סער אישר את הקצאת המבנה ושיפוצו ובירך על חניכתו. כך הופכת כפר סבא לאחת מחמש הערים בישראל בהן פועל מרכז לקהילה הגאה, וליחידה מבין הערים שאינן הגדולות ביותר בארץ.

במרכז יופעלו שני חללים לפעילות קבוצתית, שיאפשרו פעילות של שתי קבוצות במקביל, מטבחון ופינת משרד. במקום מתוכנן שיפוץ נרחב, הכולל חיפוי קירות ותקרה, התקנת מזגנים חדשים, וכמו כן הצטיידות וריהוט. פעילות ראשונה של הקהילה מתוכננת כבר בשבוע הבא, ולאחריה יתחילו עבודות השיפוץ והשדרוג. כמו כן, סוכם על שיתוף פעולה ייחודי עם עמותת “עזרה” שפעלה עד כה במבנה. בין השאר יפעלו במקום קבוצות “איגי” – ארגון הנוער הגאה (נוער וקבוצות ההמשך), להט”ב זה”ב, פורום העסקים של הקהילה ופעילויות קהילתיות קבועות של פורום “גאווה בכפר סבא” ומחלקת קהילות מגוונות.

סגן ראש העיר, עילאי הרסגור-הנדין: “כפר סבא היא הראשונה בשרון – ועכשיו גם בהקמת בית גאה ובקידום החינוך לסובלנות ולחיים משותפים של תושבי כפר סבא, מכל האמונות והזהויות. זוהי הגשמה של חלום עבור תושבים רבים כאן בעיר, שסוף סוף יהיה מקום שיעצים אותם ובו יוכלו להשתתף בפעילויות יחד עם חברות וחברי הקהילה. כולנו שווים, לכולנו מגיע מקום שבו נוכל להיות אנחנו ללא שיפוט או התמודדות עם סטריאוטיפים. במובן זה, הבית הגאה הוא חלק מהרוח הכפר סבאית הייחודית של קהילתיות וערבות הדדית”.

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הקהילה פליאה קטנר: “בית לקהילה הגאה היה אחת המטרות שלי בקדנציה הזו ואני שמחה על הקמתו. כמי שעבדה בעבר בבית המקביל בתל אביב, מדובר מבחינתי בהגשמת חלום עבור הקהילה כולה, וגם עבורי באופן אישי. הקמתו מציבה את כפר סבא בשורה אחת עם הערים הגדולות בארץ, ותאפשר לקהילה הגאה לקיים פעילויות שיקדמו את החברה הכפר-סבאית כולה”.

יו”ר פורום גאווה בכפר סבא לי-ים גבאי: “אנו בפורום הגאווה העירוני שמחים שלאחר שיח ארוך מול העירייה, הצלחנו להביא להקמת מרכז גאה בעיר, המרכז הגאה החמישי בארץ. מדובר בצעד שייכנס להיסטוריה של הקהילה הגאה בישראל. אנו יותר מנרגשים להוביל צעד משמעותי זה ונמשיך לקדם את נושא הקבלה והסובלנות בכפר סבא, בשיתוף פעולה עם העירייה, כמו שנעשה עד כה”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

צילומים: עיריית כפר סבא

איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב יפו ומחזיק תיק הלהט”ב, ברך על הקמת הבית לקהילה הגאה בכפר סבא: “הקמת הבית הגאה בכפר סבא היא בשורה אדירה, שבאה אחרי השקעה ועשייה הולכת וגדלה בעיר בשנים האחרונות למען זכויות הקהילה וחינוך לסובלנות ללהט”ב. אני מברך את מובילי המהלך, ראש העיר רפי סער, סגן ראש העיר עילאי הרסגור-נדין, פליאה קטנר מחזיקת תיק ההלהט”ב, ויו”ר פורום הגאווה לי-ים גבאי, על הצעד ששב ומוכיח כי במדינת ישראל, השלטון המקומי הוא זה שמוביל את השינוי החברתי לתיקון אפליית הלהט”ב. ארבעת הבתים הגאים האחרים – תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, כבר מצפים לתחילת העבודה המשותפת, ומייחלים להקמה של בתים גאים נוספים רבים בישראל”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן