fbpx

בניגוד לעמדת הקואליציה: חוק הפרשנות אושר בקריאה טרומית

הכנסת העבירה בקריאה טרומית את הצעת חוק הפרשנות המבקשת לאסור באופן גורף אפליה על בסיס נטיה מינית או זהות מגדרית | למרות ההישג, להצבעה אין משמעות אופרטיבית, מאחר והצעת החוק עדיין צריכה לעבור את ועדת השרים לענייני חקיקה
חוק הפרשנות

הצעת חוק הפרשנות לתיקון הגדרת הפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית, אושרה בכנסת בקריאה טרומית.

בהצבעה הראשונה על הצעת החוק של ח”כ מיכל רוזין, הצליחה הקואליציה להפיל את הצעת החוק. אך מיד לאחר מכן נערכה הצבעה נוספת על חוק זהה של ח”כ דוב חנין, אליה הוצמדה הצעתה של ח”כ מיכל רוזין וסיעת מרצ.

הצעה זו עברה על חודו של קול אחד, עם 37 הצבעות בעד ו-36 נגד, זאת בזכות הצבעתם של חברי הכנסת אמיר אוחנה ומירב בן ארי שתמכו בהצעה בניגוד לעמדת הקואליציה.

ההצעה לתיקון חוק הפרשנות מבקשת לעדכן את ספר החוקים כך שבכל מקום בספר החוקים ותקנות המינהל בו יש התייחסות לאיסור הפליה, יתווסף האיסור על הפליה מנימוקים של נטייה מינית או זהות מגדרית.

הצעה זו באה לעשות סדר בנושא האפליה, במציאות בה חוקים רבים האוסרים הפליה לא מתייחסים להפליה על בסיס נטייה מינית או זהות מגדרית, ואילו חלק מהחוקים מתייחסים רק לאפליה על בסיס נטיה מינית ולא מזכירים את הזהות המגדרית.

הצעת חוק הפרשנות היא הצעה גורפת, שאומרת שבכל מקום בספר החוקים בו מצוין איסור אפליה, יהיה ברור שמדובר גם באיסור אפליה על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית.

הצעת חוק דומה הועברה בקריאה טרומית כבר בכנסת ה-19 ע”י ח”כ ניצן הורוביץ.

יותר משההצבעה היום משפיעה על ספר החוקים הישראלי, היא חגיגה עבור האופוזיציה שהצליחה להביך את הקואליציה ולהעביר  חוק שהקואליציה מתנגדת לו. אך למרות השמחה, להצבעה היום אין שום משמעות אופרטיבית. עכשיו לאחר שהחוק עבר בקריאה טרומית הוא יועבר לועדת השרים לעניני חקיקה, ואם תתקבל על ידי הועדה, למרות הסיכוי הנמושך שכן מדובר בהצעת חוק של האופוזיציה, היא תועבר לשלוש הצבעות במליאת הכנסת.

ח”כ מיכל רוזין (מרצ), יו”ר השדולה הגאה בכנסת: “ניצחון לאופוזיציה, לציבור החופשי ולקהילה הגאה בישראל. מול הניסיונות של הקואליציה להמשיך באפליה, היום הצלחנו בצעד חסר תקדים להביא צדק ולאשר את חוק הפרשנות שלמעשה בכוחו לבטל את האפליה החוקית נגד הקהילה הגאה בישראל. אנחנו ממשיכים במאבק עד ליום שבו ננצח”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. משה הגב

    שאלת תם. ועדת השרים שאליה עובר החוק שאושר בטרומית מורכבת מחברי קואליציה ולכן הסיכוי שיעבור הוא לא נמוך אלא אפסי, אז בשיטה זו מה הטעם מראש להציע? (האם אי-השקיפות זה הדבר היחיד שיכול להציל את ההצעה?)

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן