fbpx

במקום להציג לבג”צ כיצד תיקנה את האפליה בחוק הפונדקאות – המדינה ביקשה דחייה בשנה נוספת

אין גבול למריחה - בהתאם להחלטת בג"צ, היום הייתה אמורה המדינה לעדכן את בג"צ על תיקון האפליה חוק הפונדקאות, ובמקום זה - היא מבקשת פרק זמן נוסף עד סוף שנת 2021 | התירוץ הצפוי - הקורונה והתפרקות הממשלה
בגצפונדקאות
צילום: עודד פריד | הפורום למדיניות ציבורית

לפני שנה בדיוק, ב-27 בפברואר 2020, העניק בית המשפט העליון למדינה שנה בדיוק לתקן את האפליה בחוק הפונדקאות. בהחלטתם הבהירו השופטים למדינה כי במידה והכנסת לא תשנה את החוק המפלה בתוך 12 חודשים ייתן בית המשפט העליון סעד אופרטיבי שיאפשר הסדר שוויוני או יבטל את הוראות החוק המפלות.

היום בדיוק הוא היום בו המדינה הייתה צריכה לעדכן את בג”ץ על תיקון אפליית האבות היחידנים ובני הזוג מאותו מין בחוק הפונדקאות – אך כצפוי, זה לא מה שקרה.

במקום זאת, פרקליטות המדינה, שחויבה בפסק דין לעדכן את בג”ץ עד לתאריך של היום (1.3.2021) על תיקון האפליה הבלתי חוקית בחוק הפונדקאות, הגישה בקשה להאריך את פרק הזמן לביצוע החקיקה עד ל-1.12.2021 בטענה לנסיבות “חריגות וייחודיות”: הכנסת, הממשלה ובמיוחד משרד הבריאות היו עסוקים כל התקופה בקורונה.

בבקשת המדינה נטען בין היתר כי רק בתחילת דצמבר 2020, מעט לפני פיזור הכנסת, לראשונה התקיים דיון בהשתתפות נציגי משרדי הבריאות והרווחה, רשות האוכלוסין וההגירה ונציגי הייעוץ המשפטי לממשלה, שבו הוסכם “להתניע תהליך היוועצות” עם צוות חשיבה והכוונת התנהגות במשרד הבריאות בנוגע למתווה החקיקה המתאים.

מאחר שהכנסת לא תיקנה את הוראות החוק המפלות גברים יחידים ובני זוג מאותו מין בהסדר הפונדקאות בלוח הזמנים שנקבע, אמורים שופטי בג”ץ לפי פסיקתם שלהם לתת כבר כעת סעד אופרטיבי של ריפוי האפליה – בין אם באמצעות “קריאה לתוך החוק” של הסדר שוויוני או באמצעות ביטול של הוראות החוק המפלות

העותרים בבג”צ השוויון בפונדקאות, איתי ויואב פנקס ארד שהגישו את העתירה מגלגולה הראשון לפני 11 שנים (פברואר 2010), ועוז פרבין, ויושב ראש עמותת “אבות גאים”, קראו לשופטים שלא לסטות מפסיקתם הצודקת לפני שנה.

“את הבושה המדינה איבדה כבר מזמן בתיק הזה”, מסרו העותרים, “עכשיו נראה שאפילו כבוד עצמי לא נשאר למייצגי המדינה עם הדחיינות שהם מנסים לנקוט, בתיק אפליה מחפיר שנאמר בו הכול כבר מזמן. כידוע, חוסר היציבות השלטונית לא נולד בתקופת הקורונה, וכמוהו גם היריקה העקבית של המדינה בפני הקהילה. כעת, אנו קוראים לשופטי בג”ץ – אל תסטו מפסיקתם הצודקת לפני שנה, אל תתנו יד למריחת הזמן הנוספת, הורו על קיום השוויון המלא שדרשתם, בפסק דין סופי. המדינה הוכיחה לנו ולכם כבר 11 שנים שבכוונתה לגרור הליכים לנצח”

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן