fbpx

בג״ץ רישום הורות ללהט”ב חוזר: ביהמ”ש העליון ידון בדיון חוזר באפליה נגד להט”ב ברישום הורות

ביום חמישי הקרוב יתקיים באופן חריג דיון נוסף בעתירת האגודה למען הלהט"ב להשוואת אופן הרישום של הורים מהקהילה הגאה וילדיהם לאופן הרישום של הורים סטרייטים וילדיהם | "כבר חמש וחצי שנים שלילדינו המשותפים רשומה רק אמא אחת בתעודת הזהות. המצב המשפטי הזה מעוות ומפלה, והגיע הזמן לתקן זאת"
רויתואורית

ביום חמישי הקרוב יתקיים באופן חריג דיון נוסף בעתירת האגודה למען הלהט”ב להשוואת אופן הרישום של הורים מהקהילה הגאה וילדיהם לאופן הרישום של הורים סטרייטים וילדיהם. העותרות הן אורלי ורוית צור-וייסלברג שמבקשות להירשם במשרד הפנים כאמהות של שני ילדיהן על בסיס הודעה משותפת שלהם, כפי שנרשמים הורים הטרוסקסואלים. בשנה שעברה ולאחר מאבק של שנים, בג״ץ דחה את העתירה, אבל בקהילה הגאה מקווים שהדיון החוזר היוצא דופן יביא לביטול באפליה.

כיום, אמהות שהן בנות זוג ונעזרו בתרומת זרע, נדרשות לעבור הליך משפטי ולהוציא צו הורות פסיקתי כדי להירשם שתיהן כאמהות לילדיהן בהליך ארוך, יקר ומסורבל שנערך לאחר הלידה. לעומת זאת, זוגות הטרוסקסואליים שנעזרים בתרומות זרע, נרשמים במעמד הלידה באופן אוטומטי ואינם נאלצים לעבור הליך משפטי כלשהו.

עוד בנושא:  תנו לנו להירשם כהורים כמו כל היתר - בלי הקלות בתנאים, אלא פשוט בלי תנאים

העותרת אורלי צור וייסלברג: “כבר חמש וחצי שנים שלילדינו המשותפים רשומה רק אמא אחת בתעודת הזהות. המצב המשפטי הזה מעוות ומפלה, והגיע הזמן לתקן זאת. הורים להט”בים אינם הורים מסוג ב’ וכך גם ילדינו. הדיון הנוסף בהרכב מורחב הוא הזדמנות להדביק סוף סוף את הפער בין הדין לבין המציאות, וליישר קו עם עמדותיו של רוב הציבור בישראל.”

עו”ד חגי קלעי, המייצג את העותרות, מסר: “מדובר במקרה מובהק וברור של הפליה – זוג הטרוסקסואלי וזוג נשים, שעשו את אותו ההליך הרפואי בדיוק של העזרות בתרומת זרע, מקבלים יחס אחר מהמדינה רק בשל נטייתם המינית. הביורוקרטיה המתישה כבר הובילה לאי רישום בפועל של הורות, ולתוצאות קשות לבנות הזוג ולילדים, לרבות במקרים של פטירה או פרידה. אין כל הצדקה עניינית להפליה זו, או אפילו ניסיון להסבירה על ידי המדינה, ויש לקוות שהיא תמוגר”.

מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב רן שלהבי: “הגיע הזמן לשים סוף להתעללות הבירוקרטית כלפי אלפי אימהות גאות שהמדינה רואה כאזרחיות סוג ב׳. למעלה מחמש שנים אורלי ורוית נאבקות יחד איתנו על הזכות הבסיסית שלהן ושל אלפי זוגות נשים גאות להיות אימהות. אין שום סיבה שהמדינה תמשיך את האפליה הזאת וזו גם הצפייה שלנו מבית המשפט”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן