fbpx

האם רונאלדו הוא קרבן אלימות הומופובית?

ארגון זכויות להט"ב ספרדי החליט לפעול נגד ההתבטאויות ההומופוביות במגרשים, והגיש תלונה נגד אוהדי בארסה שקראו קריאות גנאי הומופוביות אל כוכב ריאל מדריד. "לא צריך להיות הומו כדי להיות קרבן להומופוביה"
Cristiano Ronaldo 15
Cristiano Ronaldo | Themeplus | CC BY-SA 2.0

אירועי סוף השבוע במשחקי הכדורגל בספרד, הביאו את ארגון זכויות הלהט”ב הספרדי להגיש תלונה להתאחדות הספורט נגד התעללות הומופובית כלפי השחקן כריסטיאנו רונאלדו.

התלונה הוגשה לאחר שבמשחק שנערך בסוף השבוע ספג רונלדו קריאות הומופוביות מצד האוהדים. בתלונה שהוגשה למשמר הספרדי נגד להט”בפוביה ולנציבות נגד אלימות בספורט, נכתב כי רונאלדו היה נתון להתעללות הומופובית על ידי אוהדי ברצלונה במהלך המשחק אחרון, כאשר מספר אוהדי בארסה שרו לעברו כשהם משתמשים במילה ‘maricon’ – המקבילה הספרדית למילה ‘מתרומם’.

“מדובר במעשים מחפירים ומבישים המהווים עבירה על פי חוק הספורט”, תקף מנהל המשמר הלהט”בי, פרנסיסקו רמירז, את האוהדים, “כריסטיאנו רונאלדו הפך לאובייקט לעלבונות ושמועות זדוניות לגבי נטיותיו המיניות מעיתונאים, שחקנים ואוהדים של קבוצות יריבות, שמשתמשים במילות גנאי המתארות נטייה מינית לגיטימית על מנת להשפיל, להעליב ולהשמיץ שחקן כדורגל נהדר”.

מגישי התלונה מקווים כי נציבות המדינה נגד האלימות בספורט תשתמש בסמכותה ותטיל עונשים על מועדונים ואוהדים שימצאו אשמים בעבירות מסוג זה. “חשוב להבהיר כי הקרבנות של הומופוביה לא חייבים להיות הומוסקסואלים. מספיק רק שאנשים אחרים יאמינו שהם הומוסקסואלים, או ישתמשו בהומוסקסואליות כדי להעליב, להטריד ולהשפיל אחרים”.

אהבתו של רונאלדו לאופנה וטיפוח הפכה אותו למטרה לשמועות בדבר נטייתו המינית בעבר, והוא אף נבחר לגיי אייקון על ידי מספר מגזינים. בשנה שעברה, לאחר שכוכב ריאל מדריד פרסם תמונות מחופשה אליה יצא עם חברו הקרוב, המתאגרף המרוקי באדר הארי, נפוצה השמועה על זוגיות בין השניים. רונאלדו התייחס בביטול לשמועות ואמר: “אני חש בנוח עם המיניות שלי אז זו לא בעיה בשבילי”

cristiano-0

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן