fbpx

אמנות מתפרצת – תערוכות אמנות גאות משתלטות על המרחב האורבני

תערוכת אמנות ישראלית גאה בסמטאות יפו ותערוכת אמנות הומוסקסואלית מודרנית במלון תל אביבי חושפות אותנו לאמנות גאה שממש לא כדאי לכם לפספס
Jada - lior horesh
Jada | ליאוור חורש | מתוך תערוכת PAN

לשאלה השחוקה “למה צריך אירועי גאווה” יש המון תשובות, שכולן מתגבשות לשתי סיבות עיקריות. סיבה אחת – כלפי חוץ. החשיבות הפוליטית, הנראות, המהפכה לא הושלמה, רוצים שוויון וכל המשתמע בכך. והסיבה השנייה, הלא פחות חשובה – כלפי פנים. הרי להיות להטבפ”ק זה לא רק נטייה מינית או הגדרה מגדרית, זה גם עניין של זהות והזדהות. ומה יותר מגבש את זהותנו, כפרטים וכקהילה, מחודש שלם של מפגשים, הרצאות, סרטים, תוכניות תעודה, מצעדים ומסיבות שמיועדים כל כולם לקהילת הלהטבפ”ק. תכלס, ל-10% מהאוכלוסייה מגיע יותר מחודש בשנה, אבל גם חודש זה יותר טוב מכלום.

בתוך שלל אירועי התרבות בחודש הגאווה השנה יש שתי תערוכות שממש לא כדאי לכם לפספס. האחת חדשה מהניילונים והשנייה מתקיימת כבר בפעם השלישית אז רוצו לראות אותה ואל תשכחו לקנות לי גלידה.

מחוץ לקופסה 3

אין כמו להסתובב בסמטאות העיר העתיקה ביפו, במיוחד כשעל הקירות תלויות יצירות של אמנות גאה. בשעת בין הערביים, כשהאור נדלק בקופסאות בהן מוצגות העבודות, היצירות ממש פורצות החוצה ומקבלות חיים חדשים.

זו הפעם השלישית בה מתקיימת תערוכת “מחוץ לקופסה”, בשיתוף מיזם ARTIQ לאמנות ישראלית גאה. האוצר עידו כהן קיבץ פה יצירות נהדרות של אמניות ואמנים מכל הקהילה הלהטבפ”קית, הפזורות ב-60 קופסאות אור בסמטאות מזל דגים ומזל אריה.

כיוון שהן מוצגות בחוץ ניתן לראות אותן 24 שעות ביממה, אך ההמלצה שלי היא כאמור – להגיע בערב, כי האור בקופסאות מאיר אותן באור חדש, תרתי משמע.

ותכלס, יש פה מקום. אז למה שלא ניתן גם קרדיט לכל האמנים.ות המשתתפים.ות בתערוכה: אביב קלר, אדם ללו אלמוג, אורה כהן, אורי הולבן, איתי בלאיש, איתי כהן, בן הנטקנט, גיא ניסנהוייז, גילה גרינפילד, גל וולינץ, גלעד לייבה, דדי אליאס, דורון וולף, דייב יעקב, דניאל מנו-בלה, דניאל פישר, דפנה איכילוב, דפנה גנני, דריה קונשטיק, ויקטור היימן, חווה זילברשטיין, טל בוניאל, טמיר חן, יואב ויינפלד, יובל אצילי, ישראל דרור חמד, ליאב מזרחי, ליאור חורש, לימור בן רומנו, מיכאל בן אבו, מיכאל ליאני, מיכל בלייר, מיתר מורן, מלכיאלה בן שבת, מרדכי שושן, מתי אלמליח, מתן אורן, מתן כהן, ניב פרידמן, עוז זלוף, עלמה שניאור, עמית בארי, עמרי מוספיה, ענבל כהן חמו, ענבר דקל, ערן ענבר, פלורה מלינש, רון וינטר, רונן רז, רועי וילנאי, רינת שניידובר, רפאל סלם, רקפת וינר עומר, שגיא רפלסון, שי עפרון, תום ברטוב.

הכניסה כמובן חופשית. והתערוכה פתוחה עד ה-24.7 אז תזדרזו, זה שווה את זה.

כרזת התערוכה ובה עבודתו של דדי אליאס, התנגשות (קולאז’), 2015

צילום: גיא יחיאלי

לימור בן רומנו, עגילה, 2019
צילום: גיא יחיאלי

ישראל דרור חמד, בזרועותיו, 2020
צילום: גיא יחיאלי

Pan Homo Art Gallery

מלון בראון המהמם חרט על דגל הגאווה שלו לדאוג לקהילה הגאה במשך כל השנה ולא רק חודש בשנה.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

ביום חמישי ה-24.6 תעלה שם תערוכה חדשה ומסקרנת, לרגל השקת הגלריה האינטרנטית PAN HOMO ART GALLERY.

פאן הומו ארט גלרי הוא גלריה אינטרנטית שהקים, מנהל ואוצר ארז ביאלר – שהוא יצירת אמנות בפני עצמה, וגם – פעיל בקהילה, מפיק, אוצר ומוזיקאי.

באתר האינטרנט של גלריה PAN מוצגות ועומדות למכירה עבודות אמנות הומוסקסואלית מודרנית של אמנים מישראל, אנגליה, גרמניה, אוסטריה, פולין, ארה”ב וספרד. לצד ציורים ועבודות צילום ניתן למצוא שם גם פסלים, עבודות מדיה מעורבת ואפילו פיסול באבני חן.

המטרה של ביאלר בגלריה האינטרנטית שלו היא להציג, למכור ולהפיץ בעולם את עבודותיהם של מיטב האמנים ההומוסקסואלים העכשוויים, עם דגש חזק על אמנות גוף גברית. ואגב – יש גם אמן סטרייט ואמנית לסבית שמציגים שם יצירות של אמנות גוף גברית, כי זוהי התמה של הגלריה.

“הרבה פעמים אנשים ישר הולכים לכיוון המיני”, מסביר ביאלר, “כי זו הקלישאה שהכי קל ליפול אליה. אבל לא הכל בגלריה הוא מיני או פורנוגרפי. יש כל מיני גוונים של הדבר הזה ולא רק איברים חשופים. יש גם יצירות מתוך התרבות ההומוסקסואלית בכללותה, כמו למשל היצירה של פרדי מרקורי מחוטים. העולם הזה הוא הרבה יותר רחב ממה שאנשים חושבים”.

Pan Homo Art Gallery נקראת על שם הפאון המפורסם – חציו תיש וחציו בן אדם, שהפולחן אליו כלל סקס הומוסקסואלי מקודש. המקדש העתיק שלו אגב, שוכן בתל דן בצפון, ומקור השם נחל הבניאס הוא בשם פאן.

“פאן הוא אדון היער, פטרון האמנויות, המוזיקה והתעלולים”, מספר ביאלר. “תמיד התפעלתי מציורי גוף גבריים ופסלי עירום גבריים, ומהשובבות של הפאון הזה, אז נראה לי טבעי לקרוא לחנות האמנות ההומואית שלי גלריית פאן”.

בתערוכה במלון בראון יוצגו ויימכרו הדפסי יצירות של 22 אמנים מהגלריה האינטרנטית. בין האמנים שיציגו שם ניתן למצוא את הצלם ליאור חורש – זוכה הפרס הראשון בתחרות עדות מקומית 2020, צייר המנדלות הידוע איתן קדמי, דרור אמסלם – בוגר תואר שני בבצלאל, הפסל הקלאסי האמריקאי סיד הנדרסון, מעצב האופנה הבריטי טוני מנטל וצמד האמנים הברלינאי Grief Lazic .

התערוכה תוצג במלון בראון עד ה-20.7 וניתן לבקר בה בשעות 10:00-20:00. הכניסה חופשית.

לאתר האינטרנט של PAN HOMO ART GALLERY

ירח | ג’ייסון מוריס דנינו הולט

your father knows where i live
ג’ייסון מוריס דנינו הולט

דרור אמסלם | מתוך סדרת מגזין ביד שנת 2010

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן