fbpx

“אם אני יכולה לקדם את הקהילה הגאה אפילו בסנטימטר, אני שם”

לא רק שחקנית - עם אלבום ומופע מוזיקלי חדש של שירים מקוריים, והצגה חדשה בה היא מביימת ומשחקת, אסי לוי מתפנה לשוחח איתנו על הפרק החדש בחייה המקצועיים, על הפעילות הציבורית, על החזרה לעולם הרווקות ואפילו על שרית חדד
אסי לוי צילום אפרת אשל
צילום: אפרת אשל

“מוזיקה תמיד הייתה חלק מהחיים שלי, עוד לפני המשחק”, אומרת אסי לוי כשברקע מתנגן אלבום הבכורה שלה “טוונטי ניין אנד דה נייברז”. השחקנית המצליחה שבשלושת העשורים האחרונים כבשה פסגות בעולם הקולנוע והתיאטרון המקומיים, מגדירה לאחרונה מחדש את גבולות גזרת היצירה שלה: כותבת, מלחינה, מביימת ובעיקר שרה את שיריה. השבוע היא תעלה לראשונה מופע מוזיקלי שכולו שירים פרי עטה עם להקה בת שבעה נגנים.

“ניגנתי עם הרכבים הרבה לפני שהתחלתי ללמוד תיאטרון. למדתי פסנתר מגיל שש, אחרי כמה שנים ניגנתי גיטרה. המוזיקה תמיד הייתה דומיננטית אצלי אבל היא נדחקה הצידה, גם כי אני מרובת תחביבים וגם כי עשיתי מלא דברים, הפקות קולנוע ותיאטרון, שמילאו לי את הזמן”.

מה החזיר אותך למוזיקה?
“כשהגיעה הקורונה ועצרה את הכל, ואנחנו הלא היינו הראשונים שירדו מהבמה, הבנתי שהזמנים הולכים להשתנות, שאני לא אוכל לעבוד. ואז הגיעו הבידודים והסגרים וחשבתי על היום שאחרי, שאולי לא יהיה תיאטרון, שהפורמטים ישתנו. בתהליך הזה באה המוזיקה, אין מתאים מזה, אם לא יהיה תיאטרון ואני לא יכולה לשחק אז זה הזמן של המוזיקה, כי אני יכולה לבוא לכל מקום ככה עם הגיטרה, לא צריכה כלום, לא במה ולא תפאורה. בכל מקום בעולם כשאתה בא עם גיטרה ישר מתקבצים אנשים מסביב, נכון?”.

איך מחשש יצאו אלבום ומופע?
“התחלתי לשבת לכתוב, זה היה בהתחלה קשה, הרבה זמן לפני לא כתבתי ולא ניגנתי אז זה היה כמו ללמוד מחדש לרכב על אופניים. חזרתי לדברים שכתבתי פעם, חזרתי אל ספרי המשוררות שאני אוהבת, אל אבידן, תרצה אתר, גולדברג, התחלתי להלחין, התאמנתי על טקסטים. ואז, שהשתחרר לי הסכר, עזבתי את שירי המשוררים ופשוט התחלתי לכתוב. כתבתי עשרות שירים, כל יום, במשמעת אין קץ, גם אם לא יוצא מזה כלום אז מסתכלת על הטקסט, עבדתי”.

את מרוצה מהתוצאה?
“זה פרויקט שאני מאוד אוהבת ולגמרי עומדת מאחוריו, הייתה לי שליטה מוחלטת עליו, הפעם זה ממש אני. הכמיהה לכתוב, לביים, לספר את הסיפור שלי לא רק כשחקנית, התחילה עוד לפני. אני גם כותבת תסריט שכבר בשלבים מתקדמים”.

ובקרוב גם תביימי לראשונה הצגת תיאטרון.
“כן, תיאטרון חיפה הציע לי לביים את המחזה “רכוש נטוש” של שולמית לפיד (אמו של רוה”מ החליפי יאיר לפיד – ח.א.), וגם לשחק בו בתפקיד הראשי. נכון, אני בתחילתו של פרק חדש”.


תפקיד אחד של לסבית לא קיבלתי

לא רק החיים המקצועיים של לוי עוברים לאחרונה מהפכים, השנה היא סיימה מערכת יחסים זוגית בת עשר שנים עם הרקדנית תמר שלף. “היא חלק מההשראה לשירים באלבום”, אומרת אסי על האקסית, “פרידה זה לא דבר קל. הייתה החלטה בוגרת שמערכת היחסים הזו לא יכולה להמשיך במתכונתה הנוכחית. אבל למרות הפרידה הכואבת אני שלמה איתה, הלב שבור אבל שלם. לקחתי זמן לעצמי, להבריא ולהתפקס בלי קשר לתמר”.

בתחילתה של הזוגיות בין השתיים, לוי חשפה בתקשורת את אהבתה והעדפותיה במה שנחשב בעיני רבים יציאה מהארון, אבל לוי מסתייגת: “אני אף פעם לא כל כך חייתי בארון אז אני גם לא יצאתי ממנו כי אף פעם לא נכנסתי אליו. על המיניות המסתורית אמביוולנטית שלי כתבו בלי סוף, שהיא הולכת ומתרועעת עם נשים, וגם אמרתי שאני יכולה להתאהב בכזה או בכזאת. חוץ מזה, באופן כללי אני לא אחת שמשתפת יותר מדי על כל רומן או על חיי האישיים בכלל. כשהזוגיות שלי עם תמר הפכה להיות רצינית אז זה היה נראה לי טבעי לדבר על זה. מה לעשות שהיו אנשים שהופתעו למרות שזה מעולם לא היה סוד?”.

היו לך גם מערכות יחסים עם גברים, אז את בעצם ביסקסואלית?
“קשה לי עם הגדרות, הן כולאות ואני רוצה לפתוח אופציות, לא לצמצם. התאהבתי בעבר גם באבי בנותיי וגם בתמר, עם שניהם חייתי, מימשתי אהבה”.

איך הבנות קיבלו את הזוגיות עם תמר?
“בתחילת מערכת היחסים שלי עם תמר, אחרי שהיא הייתה אצלי כמה ימים, הבת שלי שאלה אותי ‘מה הסיפור שלך עם האישה הזאת? היא חברה עם נישוקים או סתם חברה?’. עניתי לה שקרה לי משהו מדהים עם האישה הזאת. אמרתי את האמת”.

החשיפה התקשורתית סביב הזוגיות הלסבית השפיעה על הקריירה שלך?
“תפקיד אחד של לסבית לא קיבלתי. רק סטרייטיות אני משחקת”.

את רוצה לשחק לסבית?
“למה לא? אני אשמח אם הקולנוע הישראלי יתעסק יותר בנושא, יש בו הרבה יותר הומואים מלסביות”.

צילום: אלכס ליבק

עוד בנושא:  דניאל בעלי – הצגה נפלאה שצריכה להסתובב בכל הארץ
לצד ההתפתחויות האומנותיות בקריירה של לוי, ניכר שלאחרונה היא גם הרבה יותר אקטיביסטית ולוקחת חלק פעיל במאבקים חברתיים הנוגעים לליבה. כך, הייתה בין השחקניות שחשפו כי הוטרדו על ידי השחקן משה איבגי, והיא גם מרבה להשמיע את דעותיה למען קידום ושוויון לנשים, והגנה על נפגעי ונפגעות תקיפה מינית. לוי מקפידה להשתתף מדי שנה באירועי הגאווה השונים. לאחרונה נבחרה לוועד המנהל של שח”מ, איגוד השחקניות והשחקנים.


מה הביא אותך לעסוק יותר בפעילות ציבורית?

“כשאת מבינה שהדברים מתנהלים לא בסדר ויש חוסר הוגנות, את חייבת להגיד ולפעול. אם אני יכולה לקדם את הקהילה הגאה אפילו בסנטימטר, אני שם”.

מה דעתך על היציאה של שרית חדד?
“אני שמחה בשבילה ואין לי שום ביקורת. זה לא פשוט לחיות בסתר ולכל אחד יש את הזמן שלו להבשיל עם הדברים. אני אוהבת את שרית, היא מהממת”.

חזרת לאחרונה לחיי “רווקות” אבל הפעם בגיל יותר מבוגר.
“מתחילות איתי צעירות כל הזמן. אין לי שום תלונה בנושא. מחזרים ומחזרות מעולם לא היה חסר. תראה, אני בדיאלוג עם ההתבגרות אבל לא נותנת לה לנהל אותי, וכן, אני נשארת ילדה בנשמה אבל הוודג’ לא בהכרח”.

אסי לוי – מופע לאלבום בכורה –29.10 בשעה 14:00 צוותא 1 | רכישת כרטיסים באתר צוותא | הנחה מיוחדת לקוראי WDG עם קוד ההנחה LeviLive 

הופעות נוספות – לוי תופיע ביום שלישי 16.11.21 בתיאטרון חיפה ובמוצ”ש 27.11.21 במועדון נוקטורנו, ירושלים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן