fbpx

תכלס ג’נדר – קבוצת אקטיביזם חדשה בקהילת הטרנס*

קבוצה חדשה של עמותת "מעברים" שמה לה למטרה לחזק את הדור החדש של אקטיביסטים בקהילה הטרנסית. "רוצים לעודד גישה חיובית של שינוי"
תכלסגנדר (2)

תכלס ג’נדר – קבוצת אקטיביזם בקהילת הטרנס*, מיועדת לצעירים וצעירות עד גיל 21, הן על הקשת הטרנסג’נדרית והן תומכים. ידריכו אותה עדי בן ברק ופלג בר-לב, שניהם פעילים במעברים. בשאר זמנם עדי מנהל את מזכירות המרכז הגאה, ופלג היא סטודנטית למתמטיקה.

הקבוצה של עמותת “מעברים” שמה לה למטרה לחזק את הדור החדש של אקטיביסטים בקהילה הטרנסית. על הצורך בהקמת הקבוצה מספרת פלג: “אנחנו רוצים ליצור מסגרת שבה צעירים יכולים לפעול וליצור מציאות תוך תהליך של למידה”.

“הקהילה הטרנסג’נדרית סובלת רבות מדיכוי חברתי ומטרנספוביה, והדבר יכול לגרום לייאוש בקרב חברי הקהילה, מוסיף עדי, “על אף זאת, בשנים האחרונות חל שיפור ביחס החברה לטרנסג’נדרים. במסגרת הקבוצה אנחנו רוצים לעודד גישה חיובית של שינוי, במטרה להשפיע גם באופן רחב יותר על הקהילה כולה”.

הקבוצה תפעל במתכונת מבוססת פרויקטים. “אנחנו רוצים שהפרויקטים יכינו את החניכים לפעילות אקטיביסטית במציאות, לכן במסגרתם יינתן לחניכים חופש פעולה כמעט מלא, שילך ויגדל לאורך שנת הפעילות”, מספרת פלג.

בנוסף לכך, ייערכו בקבוצה גם דיונים בנושאים תיאורטיים ואקטואליים, אליהם יצטרפו לפעמים אורחים חיצוניים. “אנחנו כמדריכים מנחים את הדיון, אבל אנחנו לא באים לדיונים בגישה שאנחנו יודעים יותר מהחניכים – כל מה שיש לנו זה נסיון באקטיביזם. אנחנו רוצים ליצור מעגלי שיח שוויוניים יותר מאשר דיונים מונחים ופרונטליים”, מסביר עדי.


מפגש החשיפה של הקבוצה יתקיים ביום חמישי ה26.1 בשעה 18:00 במרכז הגאה | ניתן להרשם לקבוצה בקישור | לפרטים נוספים ניתן לפנות לארגון מעברים

 

 

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן