fbpx

שערה בכוס קפה (טורקי) – המדריך המלא להשתלת שיער בטורקיה

מתעניינים, שוקלים או חוששים מהליך השתלת שיער? קבלו את המדריך המלא, המבוסס על חוויות ממקור ראשון במרפאתו של ד"ר סרקן בטורקיה: ההכנות, שלבי הטיפול והחזרה הביתה
Capture

טרנד השתלות השיער הולך וצובר תאוצה, וכמו בטרנדים רבים אחרים, גם במקרה הזה גברברי הקהילה הם החלוצים שהולכים בראש המחנה, וטסים בהמוניהם לאיסטנבול בתקווה לחזור שעירים מכאן ומכאן.

בטח גם אתם נתקלתם בחבר או מכר שהעלה לפייסבוק פוסט על השתלת השיער שעבר, וגרם לכם לחשוב לעצמכם – זה עובד הדבר הזה? אולי כדאי לי גם? אני צריך בכלל? אבל זה נראה מה זה כואב, ומה, אשכרה יגדל לי שיער?

התשובה לכל השאלות האלה היא פשוטה – כן. זה עובד, זה כדאי, זה כואב, וכן, בסוף אשכרה יגדל לכם שיער.

כדי לספק תשובות שנותנות מידע מפורט יותר, הכנו עבורכם את המדריך המלא להשתלת שיער בטורקיה. המדריך, המבוסס על חוויות ממקור ראשון במרפאתו של ד”ר סרקן, מיועד לאלו שעדיין מתלבטים, וגם לאלו שכבר החליטו, במטרה לסייע לכם ובעיקר להפיג קצת את חוסר הודאות, שמלחיצה כמעט כמו להקריח.

לקראת השתלת שיער – למה, איפה, ומתי?

למה? רק כי אתם מרגישים שזה יעשה לכם טוב. אם טוב לכם עם הקרחת שלכם ואתם שלמים איתה, הכל בסדר. אבל אם אתם עדיין מתגעגעים לבלורית של התיכון ובכל בוקר שאתם מסתכלים במראה אתם מרגישים שמשהו חסר, (קצת שיער ואולי גם קצת בטחון עצמי), אז לכו על זה. הפתרון הוא קרוב וקל מדי בשביל להתעלם ממנו.

איפה? באיסטנבול יש עשרות רופאים ומרפאות המבצעים ניתוחי השתלת שיער. אני בחרתי במרפאה של ד”ר סרקן מסיבה אחת פשוטה – כל השתלת שיער מוצלחת שראיתי בשנה האחרונה, התברר כי היא נעשתה אצלו. חוץ מזה, עם שם כזה מבטיח של טורקי שנולד עם מסרק ביד, אי אפשר להתווכח.

מתי? בכל זמן שנוח לכם ומאפשר לכם כמה ימים של נסיעה לניתוח ועוד שבוע שבועיים של החלמה רגועה.

השתלת שיער בטורקיה – לפני, תוך כדי ואחרי

החלטתם ללכת על זה? אחרי שתאמתם את מועד ההשתלה עם הנציגות בארץ, זה הזמן להזמין טיסה ולצאת לדרך.

עם הגעתכם לשדה התעופה באיסטנבול ימתין לכם לירד טורקי עם שלט ועליו השם שלכם, שייקח אתכם ישר למלון. אחר הצהרים יגיע רכב לאסוף אתכם למרפאה, שם תפגשו את ד”ר סרקן שיעבור אתכם על תכנית הטיפול וישרטט עבורכם את קו השיער. אם יש משהו מיוחד שאתם רוצים, או לא רוצים, זה הזמן לבקש.

בסיום הפגישה נהג יחזיר אתכם למלון לערב חופשי לפני הניתוח. אבל אל תרגישו חופשיים יותר מדי – אלכוהול וסיגריות אסורים בלילה לפני הניתוח, וגם לא חמאם טורקי. אתם יכולים לנצל את הערב להסתובב ברחובות איסטנבול ולהרגיש את הרוח מפזרת את שיערכם הדליל, אולי בפעם האחרונה בחייכם.

יום הניתוח

תלבשו בגדים נוחים. אתם הולכים לשכב הרבה זמן על המיטה והכי חשוב שיהיה לכם נוח. מומלץ להגיע בטרנינג וחולצה עם כפתורים או ריצ’רץ’ שאפשר להוריד ואחר כך ללבוש שוב מבלי להעביר את הראש בתוכה.

בבית החולים עצמו תקבלו כדור הרגעה אחד שיעזור לכם להרגע, וגם לשרירים. ישר אחר כך אתם עוברים לחדר התספורת, שם תפרדו לשלום מהשיער שלכם, (הזדמנות אחרונה לתמונה), ומשם לחדר הניתוח.

בשלב הראשון של הניתוח תקבלו זריקות הרדמה לאזור התורם, (החלק האחורי של הראש ולחלק מכם גם הסנטר, עבור שערות הזקן).  זה החלק הכואב. דקירות עמוקות מורגשות מאד אבל לא בלתי נסבלות.

בשלב השני – הוצאת הזקיקים מהאזור התורם – אתם תשמעו מספר אנשים מטפלים לכם בראש, אבל לא יהיה לכם מושג מה הם עושים. אם אתם לא מטושטשים מדי מהכדור אתם יכולים לנסות לשאול. אבל אני יכול להסביר לכם כבר עכשיו – הם מוציאים את הזקיקים מהאזור התורם, אחד אחד, בשיטה מסודרת שתשמור על מראה טבעי של השיער באזור.

שלב שלישי – הרדמת אזור ההשתלה – אותן דקירות, הפעם באזור הקדמי. אחת הרופאות (או אולי רופא אם תבקשו יפה), יעבור לצדכם כדי להחזיק לכם את היד בזמן הזריקות. הכי חמוווווד בעולם. אבל אפשר גם בלי.

שלב רביעי – השתלת הזקיקים – שוב, תרגישו את ההתעסקות אבל לא את הכאב. הזקיקים יושתלו באמצעות מזרק מיוחד ישירות לתוך הקרקפת, אחד אחד בצורה אומנותית לפי קו השיער ששרטט הדוקטור.

שלב חמישי – חבישת האזור התורם. שימו לב שהאזור המושתל נשאר חשוף, ואלו הימים הכי קריטיים אז שמרו עליו.

וסיימנו. ביציאה מחדר הניתוח תפגשו את נציגת המרפאה, שתתן לכם כרית שינה מיוחדת (כמו של מטוסים) ותרופות לימים הקרובים, ואתם בדרך חזרה למלון. רק זהירות על הראש כשאתם נכנסים להסעה.

צפו בשלבי הניתוח:


לילה ראשון בלי שיער

את הלילה הראשון אחרי הניתוח תנצלו כדי לנוח. והכי חשוב – מה שלא תעשו – אל תלכו לחמאם! אתם תקיזו שם דם, תרתי משמע!

לשינה עצמה השתמשו בכרית שניתנה לכם. בלילה הראשון האזור התורם מדמם. והרבה. אני התעוררתי עם כרית הצוואר ספוגה בדם ותוצריו שעברו גם לחולצה. אבל זה טבעי ואמור לקרות. אל תבהלו גם אם תרגישו את העור הופך לשומני – באזור הקרקפת וגם בפנים. אזור הקרקפת ממש יבריק, ואולי תראו טיפות שומן על הזקיקים.

היום הראשון אחרי הניתוח

בבוקר שאחרי הניתוח תגיעו למרפאה להסרת התחבושות, ניקוי אזור הניתוח וטיפול הPRP, במהלכו יוזרק נוזל פלזמה אל הקרקפת שלכם, לחיזוק זקיקי השיער.

את היום תתחילו במעבדה, בה תלקח מכם מבחנת דם. אחר כך תעברו לחדר הטיפולים שם יסיר הרופא את התחבושות וינקה את הראש.

לאחר מכן הוא יודיע לכם שהוא מתחיל בטיפול הPRP – סדרה של זריקות. אל דאגה, הספריי המקפיא עוזר להפגת הכאב ותוך כמה דקות אתם בחוץ.

אחרי הטיפול ישים לכם הרופא סרט בד על המצח – שנועד למנוע מהנפיחות לרדת לאזור הפנים. משם תעברו להדרכה של כשעה לגבי כל ה”עשה ואל תעשה” לימים והחודשים הקרובים. (ראו טבלה). תקבלו כובע מצחיק (אם הבושה תשתלט עליכם בדרך הביתה), תכשירים לניקוי ושטיפת הראש, והמלצות לטיפול ויטמינים להמשך.

את הויטמינים ניתן לקנות באיסטנבול וגם להזמין באינטרנט. מומלץ לרכוש כמה חבילות לחודשים הקרובים כבר באיסטנבול, ואת השאר להזמין מהאינטרנט. שימו לב – בימי ראשון בתי המרקחת סגורים, אז תכננו את הרכישה בהתאם.

לילה שני אחרי ההשתלה (ראשון אחרי טיפול הPRP)

ייתכן ונפיחות במצח ובחלק האחורי של הראש – אלו הנוזלים שהוזרקו לתוך הראש במהלך הניתוח על מנת לשמור על עור רך וגמיש שקל לטפל בו. התרופות שתקבלו אמורות לסייע בהורדת הנפיחות, וסרט הבד שעל המצח ימנע ממנה לרדת לפנים. כך או כך תראו כמו רוקי אחרי קרב קשה, עם הסרט או בלעדיו, השאלה היא באיזה אזור במצח הוא חטף את הנוק אאוט. לא להתרגש. עובר תוך 4 – 5 ימים.

בשבוע הראשון שאחרי הניתוח ממליצים הרופאים לא לגעת בראש – לא לגרד ולא ללטף, לא לשים כובע ולא לישון על כרית. בקיצור לא!

עוד בשבוע הראשון – בלי אלכוהול, עישון, סקס ובלי חדר כושר למשך שבועיים. היו אומרים לנו להפסיק לנשום וזהו, אבל לא חבל שלא נהנה מכל השיער שעומד לפרוץ לחיינו בעוד כמה חודשים?

החזרה לארץ

בשדה התעופה בטורקיה תתהלכו בלי חשש. סימני השתלת השיער נראים בכל מקום על אנשים מכל המדינות, ובכל טיסה יש לפחות נציג אחד.

מומלץ לשבת ליד החלון כדי להמנע מפגיעות ראש של אנשים לא זהירים שעוברים במעבר.

בשדה התעופה בארץ כבר תרגישו כאילו יצאתם מהארון – מבטים מאד מסקורנים ומבוהלים, שנועצים בכם בלי שום סינון או טקט. נו, ישראלים… אני פשוט סיננתי לכל מי שהסתכל עלי: “ניתוח מוח”. זה הרגיע אותם.

שימו לב כשאתם נכנסים למונית והזהרו לא לדפוק את הראש. התרגלתם לרכבים הגבוהים של השירות בטורקיה, אך המוניות בישראל נמוכות וכך גם התקרה שלהן, והכניסה למוניות המרצדס הישראליות מסוכנת לראש.

זהו! הגעתם הביתה! לילה ראשון בלי הדוקטור – לא באמת צריך אותו כבר. רק לשמור על הוראות הטיפול, שמתבססות בעיקר על הטיפול בעור הקרקפת בעזרת קרם לחות ושמפו מיוחד, על פי ההוראות שתקבלו מצוות המרפאה.

בתום שבועיים של טיפול, אחרי ששלחתם תמונת אישור למרפאה וקיבלת את אישורם, תוכלו לחזור לאט לאט לשגרה לפי ההוראות שתקבלו מהמרפאה. אחרי חודש עברתם את השלב הקריטי ואתם חוזרים להשתמש במגבת. עדיין חשוב להמנע מבריכה, ים וחשיפה לשמש למשך חודשיים.

מכאן כל מה שנשאר הוא להמתין בסבלנות. אתם תראו את השיער המושתל, צומח, נושר וצומח שוב, כל זה הוא חלק מהתהליך. ד”ר סרקן וצוות המרפאה מבטיחים תוצאות ראשוניות תוך 4-6 חודשים, ותוצאות סופיות עם מראה שיער מלא, ארוך ועבה תוך 12-18 חודשים.


לפרטים נוספים ניתן לפנות לצוות התמיכה של המרפאה בעברית: 054-2959959

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

11 תגובות

  1. משה הגב

    לגבי השתלה

  2. בועז הגב

    יש ל עוד פרטים לגבי הרופא שהמלצת עליו?

  3. תןמר הגב

    אנע עשיתי אצל סרקו יצא לי פצצה ישרמוטה

  4. יניב הגב

    לפני מספר שנים התחלתי להקריח בכל החלק הקדמי של הראש, הדבר הפריע לי מאד, ביצעתי השתלת שיער בטורקיה אצל ד”ר זריאן דרך חברת goldhair השתלות שיער בטורקיה, התהליך עבר בשלום ובמחיר מפתיע, אני מאד מרוצה 🙂

  5. ד"ר hair הגב

    רציתי לציין שמאמר ממש מקצועי תודה רבה על המידע

  6. ענת אלקין הגב

    מידע מקצועי ומעשיר
    תודה לכותב

  7. dr hair הגב

    מידע מקצועי כתבה מעולה תודה רבה

  8. אדם הגב

    אחלה כתבה ממש מושקע שאפו לצוות האתר

  9. סרקן או סיניק הגב

    הרבה שואלים את זה בקבוצת המושתלים. אז עשינו כתבה שמסכמת את זה בגדול. בגדול ועל קצה המזלג – סרקן דוגל בהשתלה באיזור מסויים כל פעם בנפרד, וסיניק דוגל ב״דירוג״ תוך כדי כיסוי שטח גדול יותר כאשר בפעם השניה מכסים דירוג הפוך (נניח פעם מהקדימה צפוף והכיפה דליל ובפעם השניה בכיפה צפוף ובקדימה דליל) כדי לתת למושתל כיסוי מירבי בטווח שבין ההשתלה הראשונה לשניה.

  10. רוני הגב

    שלום,

    ביצעתי תהליך השתלה בסוף נובמבר 2020. אני רוצה לציין את דוקטור סרקן-איש פנטסטי, מקצוען אמיתי עם”גלמר” של כוכב- ממש איש מרשים במקצועיותו ובאישיותו. כמו כן הצוות מאד סובלני ומאד מרגיע, אני רוצה לציין בחורה פנטסטית בשם מאי, אני רוצה לציין את מאיר וגם את שי נאור. המחיר בהחלט משתלם, התארחתי במלון הילטון וכל התהליך היה בבית חולים יוקרתי ופשוט יצאתי משם עם חיוך גדול- כל הצוות מהמם, אנשים שנכנסו לליבי, אני ממליץ בחום לבחור בדוקטור סרקן התותח! שיהיה לכולם רק טוב!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן