fbpx

שוויץ אישרה נישואים גאים במשאל עם

אזרחי שווייץ הצביעו בעד אישור נישואים גאים במדינה. במשאל העם שנערך לבקשת המתנגדים, הצביעו 64% מהשוויצריים בעד ההצעה לעומת 36% שהתנגדו | עם סיום ההליכים הבירוקרטיים יוכלו זוגות גאים להנשא ולאמץ ילדים
דגלשוויץ
pixabay | cc0

במשאל עם שנערך היום בשוויץ, הביעו תושבי המדינה את הסכמתם לחוק המאפשר נישואים גאים במדינה.

ההצעה זכתה לרוב בכל 26 הקנטונים בשווייץ, כאשר לפי תוצאות המדגמים, 64% מהשוויצריים תמכו בהצעה לאפשר נישואים בין בני אותו המין, לעומת -36% שהתנגדו לו.

משאל העם התקיים לאחר שהאופוזיציה השמרנית התנגדה ליוזמת “נישואים לכולם” שהעבירה הממשלה בשנה שעברה, ודרשה לקיים משאל עם בנושא.

למרות הרוב שהושג, תוצאות משאל העם לא היו ודאיות, מאחר ושוויץ אחת המדינות השמרניות ביבשת, שרק בשנת 1971 אישרה לנשים להצביע בבחירות הארציות.

תוצאות הסקרים אמנם ניבאו שההחלטה צפויה לעבור, אך הקמפיין הסוער שקדם למשאל העם צבר תאוצה בימים האחרונים, והמתנגדים לנישואים הגאים לא הסתפקו בהטפות המוסר הרגילות הנוגעות לשמירה על ערכי המשפחה המסורתית, אלא אף נקטו בפעולות אלימות במטרה להחליש את כוחם של הארגונים הלהט”בים ואת הקמפיין שלהם לתמיכה בחוק.


איחוד אזרחי לזוגות גאים אושר במדינה כבר בשנת 2007 אך הוא לא העניק את מלוא הזכויות וההכרה שניתנות לזוגות נשואים. כעת, עם אישור משאל העם, יוכלו זוגות גאים להתחתן במדינה ותוצאה מכך גם לאמץ ילדים, ואילו זוגות נשים יוכלו בנוסף להביא ילדים באמצעות תרומת זרע – אפשרות שעד היום הייתה פתוחה לזוגות הטרוסקסואליים בלבד.

החתונות הגאות הראשונות בשווייץ צפויות להתקיים בעוד מספר חודשים, עם השלמתם של כל ההליכים הבירוקרטיים, אך תושבי שוויץ הגאים כבר יצאו הערב לחגוג את תוצאות המשאל ברחובות הבירה.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן