fbpx

בנט חושב שאנחנו מטומטמים – יש מצב שהוא צודק?

ההתבטאות של בנט תופסת את הקהילה הגאה בזמן הכי נכון מבחינתו – קהילה חסרת אמון בנבחריה, מזועזעת ומטושטשת מהכתף הקרה שהפנו לה כל נבחרי הציבור אותם קידמה ומחפשת בעיקשות אחר פוליטיקאי אחד שיבטיח לה את מה שהיא רוצה לשמוע. ומה עם לקיים את ההבטחה? לזה אנחנו כבר לא מצפים
נפתליבנט
צילום: עדי כהן צדק | המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה | CC BY-SA 3.0

כותרות היום הבהירו לנו “חד משמעית” שטעינו כל השנים בהן חשבנו שנפתלי בנט מתנגד לזכויות הקהילה הגאה. מסתבר שזו פשוט סטיגמה שהתקבעה. או כמו שאומרים אצלנו – הוא פשוט נקלע לסיטואציה.

“אני בעד חיה ותן לחיות ולכבד כל בנאדם, וכל הזכויות האזרחיות שיש לאדם סטרייט בישראל צריכות להיות גם ללהט”בים”, הסביר בנט כאשר נשאל בראיון אינסטגרם על ידי מעיין אדם על יחסו לקהילה הגאה, “אני לא מתעסק בהלכה היהודית שאי אפשר לשנות אותה, אבל זה לא קשור. במדינת ישראל מי שרוצה לחיות כלהט”ב צריך לקבל את כל הזכויות כמו כל בנאדם אחר”.

את כל הזכויות? אז זהו, שלא בדיוק.

“אני לא מתעסק בהלכה היהודית שאי אפשר לשנות אותה, אבל זה לא קשור”, אומר בנט, אבל האמת היא שזה מאד קשור. במדינה בה הדת אחראית על מוסד הנישואים, וכפועל יוצא מכך גם על זכויות נוספות כמו הורות ואימוץ, הקשר בין ההלכה היהודית לבין זכויות האזרח הוא אדוק.

בנט מבקש לנער את תדמית הלהט”בפוב שדבקה בו. אך מי שקורא מעבר לכותרות מבין שבנט אומר במפורש – נישואין זה עניין הלכתי, ועם ההלכה אי אפשר להתווכח. גם לא כשבנט ראש ממשלה

הרי עד היום כל מתנגדי זכויות הלהט”ב הצדיקו את התנגדותם בכך שזה נוגד את ההלכה. והרי את ההלכה אי אפשר לשנות. גם לא כשבנט הוא ראש הממשלה.

והרי עד היום הצביעו בנט וחבריו לסיעה נגד זכויות להט”ב, או שבחרו להעדר מההצבעה, גם כשאלו אינן קשורות כלל להלכה, כמו למשל חוק איסור האפליה או חוק נגד טיפולי ההמרה.

בנט מבין את חשיבותו של הנושא הלהט”בי, שתפס מקום נכבד בכל מערכות הבחירות האחרונות (והיו הרבה כאלו) ומבקש לנער את תדמית הלהט”בפוב שנדבקה בו באמצעות הצהרות מפייסות. מי שקורא מעבר לכותרות שומע את בנט אומר במפורש – ללהט”ב מגיעות כל הזכויות האזרחיות, אבל גם מבין שהוא אומר שנישואין הם לא עניין אזרחי, אלא עניין הלכתי, ועם ההלכה אי אפשר להתווכח.

יום לפני ההתבטאות הזו, לבנט הייתה הזדמנות להציג את שינוי עמדותיו גם במעשים – ביום רביעי התקיימו בכנסת הצבעות על שתי הצעות חוק נישואים אזרחיים של ח”כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) ושל ח”כ מירב מיכאלי (העבודה). בנט, שכידוע נמצא עכשיו באופוזיציה ואינו כפוף למשמעת קואליציונית, יכול היה בקלות להצביע בעד הצעות החוק ולהוכיח את כוונותיו כלפי הקהילה הגאה, אך בחר להעדר מההצבעות.

כנראה שבנט מאמין שעבור הבייס שלו זה יותר מדי, מילא להצביע עבור יאיר לפיד לראש ממשלה, אבל עבור נישואים גאים?!

אבל גם כאן בנט טועה, רוב הציבור אותו הוא מייצג תומך במתן זכויות מלאות ושוות לקהילה הגאה. מי אינו תומך בעניין? מספר 2 שלו, איילת “מי שחושב שלהומואים ולסביות יש זכות להתחתן במדינה הזאת שלא יצביע לי ולבנט” שקד, וכך גם מס 3 ברשימה – בצלאל “מצעד הבהמות” סמוטריץ’, שעליו לא צריך להרחיב.

רבים וגדולים אכזבו אותנו, ואחרי שהאכילו אותנו בשקרים על גבי שקרים, בחרו להתעלם מהבטחותיהם ומאיתנו, והשאירו אותנו עם הדגל ביד

ההתבטאות של בנט תופסת את הקהילה הגאה בזמן הכי נכון מבחינתו – קהילה חסרת אמון בנבחריה, עדיין מזועזעת ומטושטשת מהכתף הקרה שהפנו לה כל נבחרי הציבור בהם האמינה ואותם קידמה.

הממשלה הנוכחית היא נקודת שפל מבחינת הישגיה של הקהילה הגאה, שלמרות המעורבות חסרת התקדים של ארגוני הקהילה בהליך הפוליטי והייצוג חסר התקדים של להט”בים בכנסת ובממשלה, לא מצליחה לעשות צעד אחד לקראת שוויון הזכויות.

בנט מנצל את הואקום המנהיגותי במדינה כדי לקרוץ למרכז המפה הפוליטית ולבסס את מעמדו כמועמד לראשות ממשלה. הואקום המנהיגותי הזה לא פוסח על אף אוכלוסייה, גם לא על קהילת הלהט”ב, שמחפשת בעיקשות אחר פוליטיקאי אחד שיבטיח לה את מה שהיא רוצה לשמוע.

ומה עם לקיים את ההבטחה? לזה אנחנו כבר לא מצפים. רבים וגדולים אכזבו אותנו, ואחרי שהאכילו אותנו בשקרים על גבי שקרים, בחרו להתעלם מהבטחותיהם ומאיתנו, והשאירו אותנו עם הדגל ביד.

זו הסיבה שכל אמירה נראית לנו כאור בקצה המנהרה, אבל זהו האור של מצלמות הקמפיינים, ואותו אנחנו כבר אמורים לדעת לזהות. הדרישה של הקהילה הגאה צריכה להיות מעשים חד משמעיים ולא התבטאויות אותן ניתן לפרש באינספור דרכים. נואמים, נביאים, דוברים ופרשנים יש לנו בלי סוף. מה שחסר לנו זה מנהיגים.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן