fbpx

“קיימת סצנה גאה ברוסיה, זה לא סוד”

קרב מותח בין רוסיה המובילה בהימורים לבין אוסטרליה, אוקראינה וצרפת. וגם הופעה של ג'סטין טימברלייק ושיטת הצגת תוצאות חדשה ומותחת. כל מה שמחכה לנו הערב בגמר אירוויזיון 2016
צילום: Andres Putting EBU
צילום: Andres Putting EBU

“כל כך הרבה שירים על אהבה. אבל אהבה היא עדיין פשע בחלקים מסוימים של העולם. אני רוצה לראות את היום שבו זה כבר לא יהיה כך”, אמר המנחה מנס זלמרלוו, בטקסט שנכתב בקפידה,בחצי הגמר השני של התחרות. המלחמה בין רוסיה לבין אירופה הליברלית ממשיכה על בימת האירוויזיון.

המתח בין רוסיה לבין התחרות הגאה עולה מדרגה לקראת הלילה, וכבר איננו מתאפיין ברמזים בשידור ובהתרסה קלה בלבד. עיתונאים רבים סקרנים בנוגע ליכולתה של רוסיה להתמודד עם אירוח התחרות, והם החליטו להניח את כל הקלפים על השולחן – “מרביתו המוחלט של קהל האירוויזיון נמנה על הקהילה הלהט״בית. רבים פוחדים להגיע לרוסיה. האם יש חשש לבטחונם האישי בשנה הבאה, במידה ורוסיה תזכה?”, נשאל סרגיי לזארב, נציג רוסיה לתחרות במסיבת עיתונאים.

התשובה אשר ענה לזארב, תואמת ומותאמת לרוח האירוויזיון, אך ספק אם הייתה נשמעת מפי גורמים רשמיים במוסקבה: ״קיימת סצנה גאה ברוסיה, זה לא סוד. אנחנו מדינה מודרנית, עם סצנה גאה בכל עיר, מועדונים לגייז. אם האירוויזיון יגיע לרוסיה זו תהיה תמיכה גדולה לקהילה הגאה במדינה. אירחנו את אולימפיאדת החורף בסוצי, וזה היה מדהים. המון אנשים שונים ומגוונים הגיעו לסוצי, ממדינות שונות ועם נטיות מיניות שונות. כולם נהנו שם מאוד. אירחנו גם את האירוויזיון ב-2009 וכולם הגיעו ונהנו”.

רוסיה ממשיכה להוביל בתחזיות כמדינה בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לזכות בתחרות. ההצבעה הערב, אשר תערך בפורמט חדש ומותח, צפויה לכלול קרב בין רוסיה לבין 3 מדינות שסיכויי הזכייה שלהן ריאלים וצמודים לאלו של רוסיה – אוסטרליה, אוקראינה, וצרפת. לישראל צופות התחזיות כרגע, מקום טוב באמצע.

חובי סטאר, מאושר ומוצף רגשות לאחר העפלתו לגמר, אמר במסיבת העיתונאים: “אני שמח להעניק למדינה שלי את המתנה הזו, ועוד ביום העצמאות”. חובי נשאל על הבריונות ממנה סבל בבית הספר כילד, והשתמש בבמה כדי להעביר מסר של שוויון, שזכותו של כל אחד להיות עצמו, בכל דרך שיבחר.

סדר ההופעה בגמר האירוויזיון 2016

הגמר הגדול של תחרות האירוויזיון יערך הלילה, ב-22:00 שעון ישראל. המופע הנצפה ביותר בעולם, שעלות הפקתו השנה עומדת על 15 מיליון דולר, מתכונן לכלול את שיריהן של 26 המדינות שהעפילו לגמר, הופעת אורח של המגה-סטאר ג׳סטין טימברלייק, וקרב צמוד בין רוסיה, אוסטרליה, אוקראינה וצרפת על המקום הראשון. חובי סטאר שלנו ינסה גם הוא להרטיט לבבות ברחבי היבשת, לאחר שהופעתו המצוינת בחצי הגמר ביום חמישי הבטיחה לישראל מקום בגמר, זו השנה השניה ברציפות.

עוד בנושא:  נערה בת 18 נורתה למוות בגליל על רקע נטייתה המינית

אחרי שני חצאי גמר עמוסים, פרסם איגוד השידור האירופאי את סדר ההופעה של 26 המדינות שיתחרו הערב בגמר, כפי שנקבע על ידי ההפקה:

1. בלגיה
2. צ’כיה
3. הולנד
4. אזרביג’אן
5. הונגריה
6. איטליה
7. ישראל
8. בולגריה
9. שוודיה
10. גרמניה
1. צרפת
12. פולין
13. אוסטרליה
14. קפריסין
15. סרביה
16. ליטא
17. קרואטיה
18. רוסיה
19. ספרד
20. לטביה
21. אוקאינה
22. מלטה
23. ג’ורג’יה
24. אוסטריה
25. בריטניה
26. ארמניה

בדומה לשנים עברו, גם הפעם יקבע השיר הזוכה ע״פ 50% הצבעות הצופים בבית ו50% הצבעות של חברי שופטים במדינות השונות. אך הפעם, אופן הצגת התוצאות יהיה שונה ומותח יותר, מבטיחה ההפקה השוודית. נציגי המדינות השונות יעלו לשידור כנהוג בשנים עברו ויעניקו את ניקוד השופטים בלבד בסולם של 1 עד 12. לאחר סיום הצבעת השופטים יכריזו המנחים על כמות הנקודות הכוללת שקיבל כל שיר מהצבעות הצופים באס.אמ.אס. כמות הנקודות תהיה בסולם של 1 עד 12 כפול מספר המדינות המשתתפות – דבר שיכול להעניק מאות נקודות למדינה מסוימת ולהפוך את לוח התוצאות על פיו.

הצבעת השופטים נמסרה כבר אתמול, כשהם צפו בתחרות כולה, מתחילתה ועד סופה מבלי ששודרה לציבור הרחב.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן