fbpx

בעקבות מגפת הקורונה – אירוויזיון 2020 בוטל

אחרי שנערכה 64 שנים ברציפות, רשות השידור האירופית הודיעה הערב על ביטול תחרות האירוויזיון. זכות האירוח תשמר להולנד, שתארח את התחרות בשנת 2021 | "המצב הנוכחי ברחבי אירופה וההגבלות על התכנסויות ועל נסיעות בינלאומיות פירושן כי קיום האירוע, אפילו ללא קהל, אינו אפשרי כרגע"
אירוויזיון 2020

ארגון השידור האירופי הודיע הערב רשמית על ביטול תחרות האירוויזיון, שהייתה אמורה להתקיים ב-17 במאי באוטרדם הולנד.

“בצער רב אנחנו נאלצים להודיע על ביטול תחרות האירוויזיון ברוטרדם”, נכתב בהודעה הרשמית של איגוד השידור האירופאי, “במהלך השבועות האחרונים בחנו אלטרנטיבות רבות שיאפשרו לתחרות האירוויזיון להתקיים כסדרה. יחד עם זאת, חוסר הודאות שנוצרה בשל התפשטות נגיף הקורונה ברחבי אירופה, וההגבלות שהוטלו על ידי הממשלות של המדינות המשתתפות, כמו גם ממשלת המדינה המארחת הולנד, הובילו את ארגון השידור האירופי לקבל את ההחלטה הקשה שאין זה אפשרי להמשיך עם האירוע כמתוכנן. אנו גאים בכך שתחרות האירווייזון הצליחה לאחד את הקהל במשך 64 שנים ברציפות ללא כל  הפרעה, ועצובים, כמו מיליונים רבים ברחבי העולם, על כך שהשנה התחרות לא תוכל להתקייים”.

מדוע לא נשקלה האפשרות לדחות את האירוע?
המצב הנוכחי ברחבי אירופה צפוי להישאר לא בטוח בחודשים הקרובים ובשלב זה איננו יכולים להבטיח שנוכל לביים אירוע בסדר גודל כזה עם בעלי העניין הרבים הללו בהמשך השנה. תחרות בשלב מאוחר יותר השנה תצמצם גם את משך הזמן שנדרש למדינה המנצית להתכונן לתחרות בשנה שלאחר מכן.

האם נשקלה האפשרות לקיים את התחרות בלי קהל?
אנו עוקבים בקפידה אחר הנחיות הרשויות הרלוונטיות בנוגע לשמירה על בריאותם ורווחתם של כל האזרחים. ההגבלות בהולנד על התכנסויות של מספר גדול של אנשים וההגבלות על נסיעות בינלאומיות פירושן כי קיום האירוע, אפילו ללא קהל, אינו אפשרי כרגע.

מדוע לא יכולת לקיים את המופע מרחוק?
חלק מה- DNA של האירוויזיון הוא להפגיש משלחות, אמנים ומעריצים במקום אחד ולספק הזדמנות שווה לכל האמנים להתמודד יחד על אותה במה. הרגשנו שבנסיבות הקיצוניות העומדות בפנינו השנה, ארגון האירוויזיון בדרך אחרת לא יעמוד בקנה אחד עם ערכינו ועם מסורת האירוע כפורמט ייחודי של תחרות השירים כאירוע חי בינלאומי, עבורו לא הצלחנו למצוא שום אלטרנטיבה ריאלית.

מה יקרה לכרטיס שלי?
רוכשי הכרטיסים יקבלו הודעה על כך בהקדם האפשרי. בין היתר, נבדקת האפשרות שהקונים יקבלו את כספם בחזרה או שמא הכרטיסים יישארו תקפים עד השנה הבאה.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

עדיין מוקדם מדי לקבוע מה יהיה בשנה הבאה – האם האמנים שנבחרו השנה יהיו אלו שישתתפו בתחרות בשנה הבאה, האם האמנים הנבחרים יוכלו לבצע את שיריהם בשנה הבאה, או שיהיה צורך בבחירה של שירים חדשים, ומתי יתקיים האירוויזיון הבא?  ארגון השידור האירופי הסכים לומר בנושא כי הגופים הרלוונטיים ימשיכו יחד עם עיריית רוטרדם בתכניות לאירוח האירוויזיון בשנת 2021.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן