fbpx

קבלת הפנים הגאה שהכינה איסלנד לסגן נשיא ארה”ב השמרן

סגן נשיא ארה"ב, הידוע בדעותיו הלהט"בפוביות, ביקר באיסלנד וזכה לקבלת פנים גאה במיוחד - דגלי גאווה הונפו על הבניינים בהם ביקר והנשיא האיסלנדי לחץ את ידו כשהוא עונד צמיד בצבעי הקשת
דגלים-אדווניה
צילום: טוויטר

בשבוע שעבר ביקר סגן נשיא ארה”ב, מייק פנס, באיסלנד. לכבוד ביקורו של פנס, נוצרי אונגליסטי הידוע בגישה השמרנית שלו ובהתנגדותו התקיפה לנישואים גאים, הכינו לו האיסלנדים, ובראשם הנשיא האיסלנדי גודני יוהאנסון, קבלת פנים גאה במיוחד שהוא לא ישכח לעולם.

פגישתו של פנס עם הנשיא יוהאנסון נערכה בבניין המשרדים של חברת הטכנולוגיה Advania הממוקם בעיר רייקיאוויק. לרגל הגעתו של פנס רכשה החברה דגלי גאווה והניפה שורה של דגלים בכניסה למתחם הבניין, גלויים לעיני כל וכמובן לעיני סגן הנשיא פנס. גם דגלי החברה הוחלפו בדגלי הגאווה לקראת הביקור המיוחד.

מנכ”ל החברה הסביר את תליית הדגלים ואמר: “פשוט הרגשנו צורך לחגוג היום את הגיוון ורצינו להראות זאת באמצעות הנפת הדגלים”. הוא סירב לפרט מדוע נבחר דווקא היום הספציפי הזה כדי לבטא את הגיוון וההכלה בהם נוהגת החברה, אך ניתן להניח שביקורו של פנס הוא הסיבה.

על פי הדיווחים, גם האיגוד המקצועי אפלינג, השוכן בבניין סמוך לבניין בו נפגשו פנס ויוהנסון, החליט להסיר את הדגלים המוצגים בדרך כלל בחזית הבניין ולהחליף אותם בדגלי הגאווה.

אל מפגן הגאווה הצטרף גם נשיא איסלנד בכבודו ובעצמו, כאשר הגיע אל הפגישה כשהוא עונד על ידו הימנית צמיד בצבעי הגאווה. תמונות מפגישתם של פנס ויוהאנסון מראות את הנשיא האיסלנדי כשהוא לוחץ את ידו של סגן הנשיא האמריקאי כשצמיד הגאווה גלויו על ידו הימנית. גם אליזה ריד, הגברת ראשונה של איסלנד, ענדה צמיד דומה לרגל האירוע.

עוד בנושא:  נערה בת 18 נורתה למוות בגליל על רקע נטייתה המינית

בשנת 2000 אמר פנס כי “הקונגרס צריך להתנגד לכל מאמץ להעניק לזוגיות גאה מעמד חוקי שווה לנישואים הטרוסקסואליים”. בשנת 2006 תמך פנס בתיקון חוקתי שביקש להגביל את הגדרת הנישואין לנישואין בין גבר לאישה.

פנס התנגד לביטול מדיניות “don’t ask don’t tell” שאפשרה את שירותם של להט”בים בצבא ארה”ב, וכמו כן התנגד להנחיית ממשל אובמה לאלץ את בתי הספר הציבוריים לספק תאי שירותים ללא הפרדה מגדרית עבור תלמידים טרנסג’נדרים.

בתפקידו כמושל אינדיאנה, חתם פנס בשנת 2015 על חקיקה שאיפשרה לאנשים ועסקים לסרב להעניק שירות לאנשים מסוימים במידה והדבר נוגד את אמונתם הדתית. החקיקה, עודדה ואפשרה לבעלי עסקים לסרב להעניק שירות ללהט”בים, במידה ואורח חיים ההומוסקסואלי ינוגד את אמונתם, ספגה ביקורת קשה ובסופו של דבר בוטלה.

בשנת 2018 הפך פנס לסגן הנשיא הראשון שנאם נגד להט”בים בכנס השנתי של המועצה לחקר המשפחה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן