fbpx

פלורנטין מ*דיינת – אמנויות הבמה חוקרות מיניות ברחבי שכונת פלורנטין

פסטיבל "כאן #1 :פלורנטין מ*דיינת" שיתקיים בסוף שהשבוע ברחבי שכונת פלורנטין יציג את טרילוגיית ההצגות 'פרויקט-סקס' שתעלה בשלושה מועדונים בשכונה, עבודות פרפורמנס שיוצגו בסמטאות, והרצאות שיתקיימו בתי הקפה והעסקים המקומיים | לחקור גוף, מיניות ותשוקה באחת השכונות הייחודיות והצפופות בת"א, שטופת הגרפיטי וההורמונים
פרויקט_סקס_מלחמה

לפני עשרים שנה שודרה הסדרה “פלורנטין” והביאה לאור העולם את סיפורה הייחודי של השכונה הצפופה בתל אביב, הגטו האמנותי של ישראל.

עם השנים, המיר התסריטאי הראשי עידו בורנשטיין את הכתיבה הטלוויזיונית ליצירות במה במסגרת אנסמבל-כאן, אותו הקים ומנהל עם בן זוגו, הבמאי שלמה פלסנר.

עכשיו הם שבים לשכונה – במסגרת פסטיבל כאן #1 :פלורנטין מ*דיינת, שיתקיים בסוף השבוע בחבי שכונת פלורנטין, יציגו השניים את טרילוגיית המופעים הנקראת “פרויקט סקס”, שתעלה ב-3 מועדונים שונים בשכונה.

העבודות, שנוצרו ע”י אנסמבל כאן לאורך 3 שנים, בוחנות את הגוף הישראלי ושואלות מהי מיניות בישראל היום ואיך מדברים על סקס בעברית. החלק הראשון “אחד על אחד” עוסק במיניות בין האדם לעצמו, “רק סצינות סקס” – באקט המתרחש בין שניים, לא משנה מאיזה מגדר והחלק השלישי “סקס ומלחמה” מרחיב את היריעה, ושואל איך אנחנו כחברה עושים אהבה. הטרילוגיה זכתה לקהל אוהד וביקורות מפרגנות במיוחד, אך מעולם לא התאפשרה ההזדמנות להעלות אותה ברצף מול הקהל הרחב.


ההחלטה להעלות את שלוש ההצגות ברצף הולידה את הרעיון לפתח את ההזדמנות לפסטיבל תחת השם “פסטיבל כאן”, כתגובה מקומית-שכונתית לפסטיבל קאן הידוע בניצוצות הסלבס, תאורת המצלמות והשטיחים האדומים. “פסטיבל כאן” הראשון בוחר להתמקם באחת השכונות המרתקות, הייחודיות והצפופות בת”א, בה הגיל הממוצע הוא 30 ולחקור בה גוף, מיניות ותשוקה. בפלורנטין א/נשים צעירים, מוצפים הורמונים וחלומות, עוז ותקווה, שמתגוררים בגטו מוזנח ברמת התשתיות והמבנים, אך מרהיב בססגוניות התושבים, מקומות המפגש והגרפיטי משולח הרסן.

סביב 3 המופעים יתרחשו אירועי במה ושיח בכל רחבי השכונה: בחנות פרחים, בבר קטן בשוק לוינסקי ובמעבר המפותל בפתח אחד הבניינים, מתוך רצון לנהל דיאלוג קרוב ובלתי אמצעי עם מבקרי ותושבי השכונה. בעידן טכנולוגי מנוכר, מציאות כלכלית עגומה ומצב פוליטי כאוטי, לחזור למפגש ישיר, בסיסי, אל עיסוק בגוף והתחושה, יכול לתת אוויר. “פסטיבל כאן #1 :פלורנטין מ*דיינת” יחקור את הגוף הישראלי, הקוצני והמרחיק שכמה למגע, וישים זרקור על פלורנטין, על בתי העסק שלה, תושביה ונופיה.

בתכנייה משולבים תכנים רבים שעוסקים במיניות אלטרנטיבית (א-מיניות, פלויאמוריה, מיניות גברית, פרפורמנט טרנסי ועוד)
המבקרים בשכונה במהלך ימי הפסטיבל יזכו לחקור את המיניות שלהם ואת יחסם למיניות באופן כללי, בצורות שונות – האזנה להקראות שירה בנושא מין ותשוקה, השתתפות במופע אוזניות בהליכה בו נשים וגברים מכל הגילאים ישתפו את סודותיהם הכמוסים, צפייה במופע BDSM בסגנון החלונות האדומים ובמיצגי אמנות שונים, ואפילו קיום שיחות אישיות כשהם מחוברים לביופידבק המודד את תגובתם הפיזית לשיחות על מיניות.

בנוסף, יתקיימו הרצאות בנושאים שונים – על מיניות גברית, פורנו פמיניסטי, א-מיניות ומיניות ומוגבלות.

להסיר את הבגדים, המסכות והבושה

הפסטיבל יארח גם את תערוכת You Are on My Map של האמן הגאה בנג’מין טאגר, שיציג עבודות חדשות בגלריית הקוורטט ברביעיית פלורנטין.

“כבר מתחילת דרכי בעולם האדריכלות גיליתי את אהבתי למפות. מצאתי בהן את האיזון היפה שבין העולם המוצף בפרטים ונתונים טכניים לבין החופש והפשטות הגרפית, בצבעים ובקווים שונים. לכל מקום יותר ממפה אחת וכל אחת שונה מהשנייה. אני רואה במפות עניין ואתגר גדול יותר מאשר בקנווס הלבן, הקווים והצבעים מנחים אותי למצוא צורות חדשות ופרשנות שונה ואישית. למפות משקל נוסטלגי ורב משמעות עבורי. לפעמים הן מזכירות לי את מקום הולדתי בונצואלה, טיולים שעשיתי או מקומות שעוד לא חוויתי ובהם ארצה יום אחד לבקר. לטעמי, השילוב בין העירום ובין האדמה הוא שילוב טבעי ומתבקש. המפגש בין השניים יוצר משחק מפתיע, כיפי ולפעמים אף מצחיק. תהליך היצירה מתחיל ביום צילומי מודל אשר מהווים את הבסיס לאיור הידני. לאחר מכן נעשה החיפוש והשילוב למפה המתאימה. הפרויקט עובר ברבדים שונים של אינטימיות, ביני ובין עצמי, בין המודל לבין עצמו ובין שנינו.

החשיפה, שיש עליה “טאבו” ונעשית בדלתיים סגורות, בסטודיו, לוקחת את המודל ואותי למסע, מהפרטי והאינטימי לכזה הפתוח וחשוף לכל. בעוד חונכנו והורגלנו להתבייש בעורנו, דווקא כשהעירום הופך למושא העניין אז הסתרתו הופכת למקור הבושה. הנורמות החברתיות מתהפכות באמצעות כוחה של המצלמה – המפגש עמה מאלץ אותנו להתמודד עם גופנו העירום. ביצירה שלי אני מבקש לאפשר לעצמנו להסיר את הבגדים, המסכות והבושה המלווים אותנו ביום-יום. ההתעסקות בעירום, אירוטיקה ומיניות מלווה את המפגשים השונים ואותי, ומאפשרת לי להפתח, להקשיב ולחשוף גם את עצמי. בתערוכה אני מזמין אתכם לחגוג את המוסתר ולחפש את עצמכם “על המפה”.

עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?

פסטיבל כאן הוא יוזמה של אנסמבל כאן, קבוצת תיאטרון עצמאית, הפועלת החל משנת 2000 ומתוקצבת ע”י מינהל תרבות ועיריית ת”א ושל חברת השיווק פיתה&מור המתמחה בשיווק מבוסס קהילות. האנסמבל העלה מופעים רבים בארץ ובפסטיבלים בעולם וזכה לשבחי הביקורת והקהל. התכנים המגוונים של הפסטיבל יעודכנו באתר, חלקם דורשים הזמנת כרטיסים מראש וחלקם פתוחים לקהל הרחב במרחב הציבורי.

פסטיבל כאן 1#- פלורנטין מ*דיינת | 19-21.12 חמישי עד שבת

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן