fbpx

מרתון הצעות חוק להט”ביות בכנסת – חמש הצעות חוק נדחו על ידי המליאה

במהלך דיוני היום במליאה הועלו חמש הצעות חוק שונות העוסקות בזכויות הקהילה הגאה - תיקון חוק הפונדקאות, רישום הורים להט"בים, נישואים אזרחים וגירושים אזרחיים לבני זוג מאותו המין. כולן נדחו
הצעות חוק כנסת
צילום: צילום מסך ערוץ הכנסת

בעקבות הדיון המיוחד שיזמה האופוזיציה בנושא אפליית הקהילה הגאה, המתוכנן להתקיים היום אחר הצהרים בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליטו חברי האופוזיציה לנצל את דיוני המליאה ולהעלות להצבעה חוקים הנוגעים לזכויות הקהילה הגאה.

חברי הכנסת העלו במהלך היום חמישה חוקים שעוסקים בנושאים להט”בים, כולם נדחו על ידי הכנסת.

הצעות לתיקון חוק הפונדקאות של ח”כ איציק שמולי נפלה ברוב של 49 נגד מול 41 בעד, וכך גם התיקון של ח”כ יעל גרמן (49 נגד מול 42 בעד).

ח”כ איציק שמולי הציג את הצעת החוק ואמר: “הזכות למשפחה היא זכות יסוד. אחד היסודות המרכזיים של הקיום האנושי ומימוש נעלה של הטבע האנושי ורצון האדם בהמשכיות.  זכות טבעית זו ניצבת במדרגה נעלה במדרג זכויות האדם אך היא נמנעת כבר יותר מ20 שנה  מקהילה שלמה, הקהילה שלי. החוק מאפשר לזוגות מסוג מסוים בלבד לממש את זכותם להיות הורים. במשך 22 שנה החוק אפשר לזוגות סטרייטים להגשים את החלום אבל גזר על אחרים מאסר עולם של בדידות, עלבון ועריריות. עבור הממשלה היינו סוג ב’ ונותרנו סוג ב’. הגיע הזמן למעשים ולא למילים, הדרישה האלמנטרית כאן היא לשוויון”.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן השיב בשם הממשלה: “בהתחשב בהצעה הממשלתית שעברה, אבקש להתנגד להצעת החוק. הייתה ממשלה שהחרדים לא היו בקואליציה וח”כ גרמן הייתה שרת התרבות. היו לך שנתיים ולא עשית שום דבר. אני האחרון שאקבל דעות ממפלגת לפיד. מספיק לשקר לציבור”.

ח”כ יעל גרמן הגיבה: “זו לא פעם ראשונה שסגן השר ליצמן עומד כאן ומשקר במצח נחושה. כשאנחנו היינו בממשלה, בלעדייך, העברנו את חוק הפונדקאות בקריאה ראשונה ורק מפני שלא הספקנו להעביר בשנייה ושלישית אנחנו נמצאים כאן היום. מצפה להתנצלות על השקר הגס”.

עוד בנושא:  סיעת המחנה הציוני הכינה חבילה של 24 הצעות חוק העוסקות בזכויות הקהילה הגאה

לא לנישואים גאים ולא לגירושים גאים

בהמשך הציגה ח”כ מירב מיכאלי את הצעת חוק מרשם האוכלוסין (תיקון – רישום הורה נוסף), שמבקשת להשוות את תנאי רישום ההורות של הורים להט”בים. ח”כ מיכאלי הציגה את סיפורן של בנות הזוג אורלי ורווית ואת המאבק המשפטי שהן מנהלות, והאשימה את חברי הכנסת בהתעללות במשפחות הלהט”ביות.

סגן שר הפנים משולם נהרי, שהגיב בשם הממשלה, טען כי הממשלה מבקשת להתנגד להצעת החוק, מכיוון שהיא הועלתה בניגוד לעמדת ועדת השרים לחקיקה, שהחליטה לדחות את הדיון בהצעת החוק בחודשיים. חברי הכנסת דחו את ההצעה הזו ברוב של 48 מתנגדים אל מול 36 שהצביעו בעד הצעת החוק.

גם הצעת חוק נישואין אזרחיים בישראל של ח”כ שלי יחמוביץ’ נדחתה ברוב של 45 מתנגדים אל מול 41 בעד, והצעת חוק שיפוט בעניני התרת נישואין (מקרים מיוחדים וסמכות בין-לאומית) (תיקון – גירושים אזרחיים לבני זוג בני אותו מגדר) של מיכל בירן, המבקשת לאפשר לזוגות מאותו המין שנישאו בחו”ל במדינה זרה ונרשמו בישראל כנשואים, להתגרש בבית המשפט לענייני משפחה בישראל, נדחתה אף היא.

שרת המשפטים איילת שקד, שהגיבה בשם הממשלה, הסבירה כי הצעת החוק באה לעגן פרקטיקה שמתקיימת בפועל, אך מכיוון שהיא לא עברה דרך ועדת השרים לענייני חקיקה, הממשלה מתנגדת לה.

דיון מיוחד בנוכחות ראש הממשלה

בשעות אחר הצהרים צפוי להתקיים דיון מיוחד במליאה, המתקיים בעקבות מחאת השוויון שהתקיימה בקיץ. הדיון נקבע לאחר שבמהלך הפגרה אספו מפלגות האופוזיציה 40 חתימות של חברי כנסת המחייבות לקיים דיון מיוחד בנוכחות חובה של ראש הממשלה בנושא אפליית הקהילה הגאה.

בדיון ישאו דברים נציגי הסיעות השונות ויוכלו להציג בפני ראש הממשלה את טיעוניהם בנושא אפליית הקהילה הגאה.

עוד בנושא:  נתניהו בדיון המיוחד בנושא אפליית הקהילה הגאה: "כשיהיה לנו רוב בקואליציה נעביר את החקיקה"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן