fbpx

מקו קשב ועד אימון כושר – הארגונים הגאים ממשיכים לפעול מרחוק

הסגר והבידוד מגבירים את הפניות למוקדי התמיכה של הארגונים גאים, שמעניקים את כל התמיכה והסיוע במתכונת וירטואלית | קבוצות תמיכה, מפגשים וירטואליים, קווי סיוע ותוכן משודר בכל הנושאים, מספורט ועד קבלת שבת, ממתינים לכם על המסך
וידאוצט

משבר הקורונה והסגר שהוטל בעקבותיו הוא אתגר קשה לעסקים, אך גם לארגונים החברה האזרחית ולעמותות השונות, שנאלצות אף הן לעדכן את פעילותן ולהתאימה למצב החדש.

גם ארגוני הקהילה הגאה התאימו את פעילותם לתקופה הנוכחית, וממשיכים להציע שירותי תמיכה וסיוע לחברי וחברות הקהילה, במקביל לפעילויות תוכן וירטואליות לאוכלוסיות השונות.

האגודה למען הלהט”ב

קבוצות שיח וקשב וירטואליות – האגודה למען הלהט”ב פתחה קבוצות שיח וקשב וירטואליות במטרה לתת מענה לבדידות אותה חווים מאות להט”בים בימים אלו. מערך הטיפול והייעוץ של האגודה פתח בתקופה הזו 3 קבוצות וידאו עם מנחים מקצועיים, בהן ניתן לקחת חלק בתדירות שנוחה לכם.ן – כדי לדבר, להתייעץ, לשתף ולשמוע ביחד. את הקבוצות ינחו מטפלים ומטפלות מקצועיים והן בחינם. להרשמה ולפרטים נוספים

“יש עם מי לדבר” – קו הקשב של האגודה נפתח למתכונת חירום וזמין 24 שעות ביממה באמצעות אפליקציית הווטצאפ במס’ 058-6205591. קו הקשב מציע אוזן קשבת, מידע ותמיכה לכלל חברות וחברי הקהילה, בני משפחה, וחברים. ניתן לפנות גם בטלפון: 03-6205591 או דרך עמוד הפייסבוק של קו הקשב.

המרכז הגאה

“אירוע הקורונה שונה מכל מה שחווינו עד היום. בטוטאליות, בגלובליות ובעיקר בחוסר הוודאות”, אמר איתי פנקס, מחזיק תיק הקהילה הגאה בעירית ת”א, “כולנו מודאגים ביחס לבריאות שלנו ולגבי האפשרות שלנו להתקיים כלכלית. חלק גדול מהקהילה נמצאת בקבוצות סיכון והחרדה ברורה. צוותי והמתנדבים/ות של העירייה והמרכז הגאה פועלים כדי להקל, בעיקר על המוחלשים שבינינו. חשוב שכל אחת ואחד מאיתנו יהיו ערניים לא.נשים כאלה בסביבה ולעזור או לפנות אלינו כדי שאנחנו ניתן יד. נעבור את זה ביחד ונתגבר גם על המכה הזו”.

גיל שלישי – צוות של מתנדבים ומתנדבות מהמרכז הגאה נמצא כאן כדי לסייע לכל מי שצריך לערוך קניות של מצרכים או תרופות עבור מי שנמצא בבידוד או חושש לצאת מהבית, לתווך אינפורמציה הקשורה לוירוס הקורונה, להתלבט ביחד כיצד להתנהל בסיטואציות הדורשות יציאה מהבית או פשוט להיות אוזן קשבת וכתף תומכת בימים לא פשוטים שכאלה. לפרטים נוספים: זוהר גל (עובד סוציאלי קהילתי) 052-8824289

פרויקט לולה להעצמה נשית טרנסית – אם את מרגישה שהיית שמחה לקבל ליווי, אוזן קשבת או עזרה בדברים, המנטורית שלנו מעניקה ליווי וסיוע לנשים טרנסיות בכל רבדי החיים – רפואי, חברתי, סוציאלי ועוד, מתוך הניסיון האישי שלה. מוזמנות לפנות באפליקציית וואטסאפ (whatsapp) במספר: 052-2197018 במייל: Gili@lgbtqcenter.org.il

קבוצה וירטואלית להתייעצויות – כדי להפיג לרגע את הבדידות, או לפחות לתת לה מקום, פתח המרכז הגאה קבוצה וירטואלית, שתיפגש בZOOM אחת לשבוע בימי ראשון ב19:00. את הקבוצה תנחה דפנה גרינר MSW, עו”ס קלינית, פסכותרפיסטית ומנחת קבוצות מוסמכת. מנהלת את היחידה לייעוץ ולטיפול במרכז הגאה. ההשתתפות ללא עלות, אך כרוכה בהרשמה מראש במייל >> counseling@lgbtqcenter.org.il

הגג הורוד – הלנת חירום לצעירים ולצעירות מהקהילה הלהט”בית (גילאי 18-26). אם נשארת בלי מקום בטוח לשים את הראש. נשמח להציע לך מיטה חמה, מקלחת, ארוחה ואוזן קשבת. הגג הורוד ממשיך לתת מענה גם בימי הסגר הכללי. לפרטים נוספים: 03-3798341.

קו תמיכה בערבית – alKhat – Listening & Information Hotline – الخط – اصغاء ومعلومات للمتسائلين/ات، المِثْليّات، المِثْليّين، ثنائيّي الميول الجنسيّة (بايسكشوال)، متحوّلين ومتحوّلات (ترانس) وكل شخص يعيش توجّهات جنسيّة وجندريّة مختلفة حول الهويّة الجنسيّة والجندريّة والميول الجنسيّة.
الخط يعمل ايام الأحد والأربعاء بين الساعات 17:00 – 21:00 بواسطة الهاتف والتشات ايضا. https://alkhat.org/, 072-222-0202

הבית הפתוח בירושלים

הגיל השלישי והרביעי – קבוצת “ארון עתיק” (גברים 60 פלוס) נפגשת מקוון. ניתן לפנות לעו”ס אלה שטרן, בטלפון 058-578-4799 ובמייל seniors@joh.org.il

הייעוץ הפתוח מערך הקליניקה – טיפולים מסובסדים של מגוון מטפלים בתחומי שונים המותאמים לקהילה הגאה, וכן שירות פסיכו-סוציאלי להט”בי חינמי- ממשיכים באופן מקוון וטלפוני. בנושי בריאות הנפש וטיפול בייעוץ הפתוח ניתן לפנות לעו”ס אלישבע קובארי-לוי, בטלפון 058-5928-357 בימים א’-ה’ בשעות 09:00-15:00, או במייל health@joh.org.il

בני הנוער והצעירים (בנ”ץ) – פעולות ב-6 קבוצות – טרנסנוער, דוברות אנגלית, נוער, נוער דתיות, צעירות, צעירות דתיות – ממשיכות מדי שבוע ב-Zoom. השבנ”צ – ערב חופשי במרחב בטוח לגילאי 14-22 – ממשיך ב-Zoom גם הוא. ניתן לפנות לשרית בצלאל, בטלפון 054-489-8717, Teenteam@joh.org.il

לאור הקורונה, השיקו בבית הפתוח את “מדריך לייב” – תוכן כיפי המועלה מדי יום לעמוד האינסטגרם של הבנ”ץ. בנוסף, נמשך שיתוף הפעולה עם שירות “מענה ברשת” של קידום נוער בעיריית ירושלים המספק גם מענה בשפה הערבית לבני נוער.

בריאות – מרכז הבידוק ל-HIV/Aids ועגבת ממשיך לפעול במשרדי העמותה בסורג 2, קומה 1, במתכונת מותאמת וללא התקהלות לפי הנחיות משרד הבריאות. כבשגרה, הבדיקות מוצעות חינמית (תרומה מומלצת).

תוכן – הבית הפתוח שם את הקהילה במרכז ומעלה שורת אירועי תוכן. זוהי רק טעימה מהאירועים המתוכננים לשבועות הקרובים.

שלישי 31.3, 19:00, יום הנראות הטרנסי – “איתנו משלנו – על חשיבותה של נוכחות טרנסית במחקר” הרצאה של אלה אמסט, מנכ”לית שותפה במעברים – שינוי בר קיימא לקהילה הטרנסית

חמישי 2.4, 19:00 – הרצאה של תל-אביב וידריך בנושא אקטיביזם בזמן קורונה – “הרוב המתון מתעורר”

בשבוע הבא מתוכננים אירועים על זכויות משפטיות וזכויות עובדים בזמן קורונה, סדנת ווגינג, חשיפה לאמנית של האמן.ית אורי קארין, מסיבה – הרמות בבידוד – ועוד המון תוכן. אנו ממליצים לעקוב בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם של הבית הפתוח.

אל תהססו ליצור קשר, לשאול, להתייעץ, לבקש עזרה או להציע עזרה – בזמנים כאלה נבחן חוסנה של קהילה. בטלפון 02-6250502 // ווצפ WhatsApp 02-6250502, מייל info@joh.org.il ובעמודי הפייסבוק והאינסטגרם.

בית גאה בבאר שבע והדרום

הבית הגאה בבאר שבע ובדרום מקיים מגוון פעילויות תוכן ומפגשים קהילתיים. חברות הקהילה מנהלות שידורי LIVE בעמוד הפייסבוק של הבית הגאה ומפגשי זום בהם מועברים תכנים מעשירים ואומנותיים במגוון נושאים: תרבות גאה, דת ולהט”ב, סלנג גאה, מתכונים מיוחדים, והקראת קטעי שירה.

בנוסף, ביום ראשון הקרוב (5.4) בשעה 19:00 יתקיים מפגש קהילתי דרך אפליקציית זום ובו יעלו חברות הקהילה הבאר שבעית והדרומית יוזמות נוספות לתקופת “גאווה בימי קורונה” וידונו באירועי הגאווה 2020. כמו כן, הבית הגאה ממשיך לתת מענה פסיכו-סוציאלי לכל מי שמעוניינ.ת לדבר ונזקק.ת לעזרה. לפניות למערך הפסיכו-סוציאלי של הבית הגאה נא לשלוח מייל לכתובת: lgbt.b7@gmail.com

לפרטים ומידע על מגוון הפעילויות והאירועים כנסו לעמוד הפייסבוק של הבית הגאה.

דובר הבית הגאה בבאר שבע ובדרום, אור ארז: “בימים האלה ישנה הרגשה כאילו כל המדינה נכנסה לארון- אנשים בחרדה, בחוסר וודאות, פוחדים מהלא נודע ולא יודעים אם יזכו לחיים נורמליים באהבה וביטחון. כולנו תקווה שהימים האלה בהם כולנו מסתגרים בבתים יגרמו לכל מי שעדיין לא הבין להפנים את העובדה הפשוטה- כולנו בני אדם. כולנו רוצים לחיות בשמחה עם האהובים והאהובות שלנו , כולנו סובלים מאותם פחדים וקשיים. מעבר לכך, גורלנו תלוי האחד בשנייה- באופן בו אנו מתייחסים לחלקים מהחברה שלנו ובאופן בו אנחנו מתבטאים כלפיהם. כולנו תקווה כי לאחר תקופה של חושך יבוא אור גדול ונצא כולנו מעבדות לחירות”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

בית הקהילות חיפה

בבית הקהילות הוקמו מספר מערכים מותאמים למשבר הקורונה:

קו התמיכה ועזרה בדרך – הינם שני מערכים משלימים. המערך הראשון נותן מענה של תמיכה רגשית בדגש על מענה מקומי לחברות וחברי קהילה הרוצים לדבר עם פרצופים מוכרים. הקו פועל בימים א-ה בין השעות 14:30 ל17:30.

המערך השני, ‘עזרה בדרך’ נועד לאתר בקהילה חברי קהילה עם צרכים ללא מענה בשעת משבר זו. ניתן לפנות אל שני המענים באמצעות שליחת הודעת וואטסאפ עם שם, מספר טלפון וסוג השירות הרצוי למספר 055-7258976.

המערך הפסיכוסוציאלי שלנו ממשיך לעבוד ואנו נותנים מענה פסיכו סוציאלי לקרוב ל30 חברי קהילה במהלך השבוע. בעזרת המערך הפסיכוסוציאלי והפניות של חברי קהילה בקו הקשב ועזרה בדרך אנו מצליחים להגיע ליותר חברי קהילה הזקוקים לעזרה ישנן פניות רבות בבקשה לעזרה במזון ומוצרי הגיינה בסיסיים, את הפניות הללו אנחנו מעבירים לשירותים העירוניים העושים מאמצים רבים לתת מענה לכל הצרכים.

קו תמיכה בערבית – פועל בימי שני וחמישי בין השעות 14:30 ל17:30.  גם כאן, יש לשלוח הודעת וואטצאפ עם שם סוג השירות וטלפון והצוות שלנו יחזור בהקדם.

במישור החברתי – קהילתי שני ליינים של אירועים מקוונים. הראשון, “הסלון הקווירי” כל חמישי בערב, הרצאות, מפגשים ושיחות בנושאים מרתקים. השני הינו ליין סדנאות מסוגים שונים שיפעל בימי שלישי בערב. בנוסף, ברביעי הקרוב יתקיים הפיילוט הראשון של פעילות ספורטיבית “אצלך בסלון” כדי לשמור על שגרה בריאה.

“מעבר לפעילויות הקבועות, אנחנו מקיימים אירועים מקוונים סביב לוח השנה . בשלישי הקרוב נקיים אירוע הרצאות בסגנון טד לכבוד יום הנראות הטרנסג’נדרי וכמובן אירוע פסח מכוון.  הקבוצות החברתיות שלנו ממשיכות להפגש בזום, כרגע בפורמט של קבוצות סגורות. מקווים בקרוב לפתוח את הקבוצות לחברים.ות חדשים.ות.  אנחנו מאמינים שבקרוב ייפתחו עוד מסגרות חברתיות/ קהילתיות/ תמיכתיות לפי הצורך. חשוב לציין שאת כל העשייה המגוונת והברוכה הזו לא יכולנו לעשות ללא צוות המתנדבים המדהים של בית הקהילות הפועל ללא הפסקה בשבועות האחרונים”.

חברותא

לנוכח הנסיבות וההנחיות, חברותא עצרה את כל האירועים והפעילויות שלה ויזמה את פרויקט “מקוונותא”, שהעביר את כלל מפגשים לרשת, על מנת לדאוג שכלל חברי הארגון נשארים מחוברים, למרות חוסר היציאה מהבית, ודווקא בזמן הבידוד.

במסגרת הפרויקט פורסם “לוח שידורים” עם כלל התכנים והפעילויות המתכוננים לשבועות הבאים ברשת, במסגרתו חברי הארגון עולים לשדר בשיעורי לייב כמעט בכל יום, ומעבירים הן שיעורים בפן התורני והן במישור החברתי. בנוסף, הארגון קיבל את אישורו של הבמאי חיים אלבום להקרין לחברי הקבוצה למשך 24 שעות את הסרט “ואהבת”- סרט העוסק בדיסוננס שיש להומו דתי אל מול האל.

“לצערנו הרב, וכמו בכל עם ישראל, ישנם חברי ארגון רבים הנמצאים בבידוד ובחל”ת לנוכח הנסיבות, ועם הבידוד הגיעה גם בדידות, מסביר יו”ר ארגון חברותא, שי ברמסון, “החלטנו להוציא מתוק מעז, ולשמור על הפעילויות במידת האפשר באמצעות העברתן לרשת, והקבוצות אכן החלו בקיום מפגשים באופן זה. בנוסף, הגדלנו את הפעילות שלנו ברשת והשקנו אתר חדש ויפה לארגון. פרויקט “מקוונותא” זוכה להצלחה רבה, אמש התקיים שיעור תורה מקוון בדף הפייסבוק שלנו והיו מאות צפיות, לא תיארנו לעצמנו כי הקהילה שלנו צמאה עד כדי כך גם לפעילות אינטרנטית, אבל נראה שלא טוב היות האדם לבדו, והקהילה החזקה שלנו חזקה גם על פני מרחקים ובמרחבים וירטואליים. בעזר ה’ נצא מהמצב הזה תוך כדי עשיה, ונמשיך בעשיה למען הקהילה גם ברשת”.

מעברים

שירות המענה של מעברים ממשיך לפעול כסדרו, ומתדביו מספקים מענה לשאלות כמו בכל מצב. בנוסף, גם קבוצת זכויוטרנס ממשיכה לפעול במלוא המרץ, כולל מפגשי שאלות ותשובות עם בעלות ידע מתחומים שונים – בריאות הנפש, הוועדה בתל השומר, מיצוי זכויות, וכדומה.

האחווה הסטודנטיאלית הגאה

האחווה הסטודנטיאלית הגאה פתחה עבור כולם לימוד בכל יום ראשון ב- 19:00 וסדנה בכל יום רביעי ב- 19:0.
בנוסף נפתחה קבוצת ווטסאפ ארצית של האחווה כדי ללרלר יחד מהבית – כדי לקבל את הלינק שלחו הודעה בעמוד הפייסבוק של האחווה.

בנוסף  מתקיימת בכל יום פעילות באחת מעשרות האחוות. להצטרפות לפעילות האחווה במוסד הלימודים שלכם יש לשלוח הודעה פרטית בעמוד הפייסבוק.

תהל”ה

בתהל”ה, מתקיימים מפגשי קבוצה עם ההורים בzoom, וכמו כן קו הקשב להורים ממשיך לפעול במספר 098855822.

ארגון הנוער הגאה

ארגון הנוער הגאה ממשיך בפעילות חינוכית לאורך כל השבוע. קבוצות נוער, קבוצות צעירים, הרצאות, שיעורים מיוחדים ועוד המון מפגשים וירטואליים לנוער וצעירים להט”ב. קבוצות ז’-י”ב, קבוצות נשים, קבוצות חיילים, טרנס, אלוואן וכל שאר הפעילות בעיר תל אביב עברה למסך וממשיכה כסדרה. את שלל הפעילויות והעשייה ניתן למצוא באתר הארגון באינסטגרם של איגי. לפרטים נוספים אפשר לפנות בהודעה למספר 054-911-9726

מועדון ספורט גאה

אחד הדברים החשובים לשמירה על הבריאות, הפיזית והנפשית, היא כושר ופעילות גופנית. מוןעדון ספורט גאה ת”א נרתם להזיז והניע את חבריח וחברות הקהילה. המועדון מקיים אימונים ביתיים באמצעות ה zoom ובהשתתפות ספורטאיות וספורטאים מהקבוצות השונות, ומזמין את כולם וכולן להצטרף. מידע על האימונים נתן למצוא בעמוד הפייסבוק של המועדון.

“בעקבות משבר הקורונה נסגרו כל מתקני האימונים בהם מתאמנות קבוצות המועדון ולהשבתת פעילות המועדון”, מסביר שגיא קריספין, יו”ר מועדון ספורט גאה תל אביב, “המשבר קטע את גם את הליגות בהן משתתפות הקבוצות כמו הליגה בכדורעף, בה הובלנו, והליגה לשחייה בה כבשנו את המקום השלישי. ההשבתה תוביל, בהכרח, לפגיעה תקציבית בשנה הבאה.  כארגון הדוגל בקירוב הקהילה לעולם הספורט, אנחנו ממליצים לכולם.ן להקדיש כשעה ביום לפעילות ספורטיבית בבית, זה חשוב לגוף ולא פחות לנפש”

חוש”ן

בארגון חוש”ן פועלים להתאמת הפעילויות של הארגון לאון ליין כך שתלמידים/ות וצוותים ימשיכו להנות מתוכן איכותי מותאם למצב.

“המחויבות שלנו בחוש”ן היא להמשיך ולעשות שינוי ע”י חינוך. גם בעת הזו, צריך לזכור שאל לנו לעצור את המסרים שלנו, מסרים של קבלה והכלה בחברה הישראלית ואנחנו עומלים כל העת על הנגשה וחשיבה מחוץ לקופסא. המחויבות שלנו היא גם לתוך הקהילה, לשתף ידע. ולכן בימים אלו אנחנו פועלות גם להנגיש ידע, תוכן להט”בי לקהילה ולציבור הרחב בעמודי הדיגיטל שלנו. מוזמנות ליצור איתנו קשר בשמחה”.

LGBTECH

התקופה היא זו תקופה לא פשוטה לרבים מאיתנו שחווים חוסר יציבות וחוסר בטחון תעסוקתי. ארגון LGBTech פועל בתקופה זו על מנת לתמוך בקהילה ולמטרה זו השיק את LGBTech @ Home – סשיינים וירטואלים שכוללים תכנים רלוונטים שמועברים בזום.

בנוסף, מקיים הארגון סקר חדש לגבי ההשפעות של המשבר הנוכחי על התעסוקה של הקהילה בארץ, על מנת שיוכל לבנות יוזמנות מדוייקות לקהילה בתקופה זו. ניתן לענות על הסקר בלינק.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן