fbpx

מערך שירותי הפרט של האגודה למען הלהט”ב – תמיד יש למי לפנות

מקו הקשב דרך הקליניקה הלהט"בית ועד המחלקה המשפטית - מערך שירותי הפרט של האגודה למען הלהט"ב מציע תמיכה, ייעוץ, סיוע וטיפול מקצועי לחברי וחברות הקהילה | לאן ניתן לפנות, מתי ובאיזה מקרים? רשימת השירותים של האגודה למען הלהט"ב
support
pixabay | cc0

רבים מאיתנו מכירים את פעילות האגודה למען הלהט”ב מהמחאות נגד הלהט”בפוביה, ההפגנות למען השוויון או הבג”צים נגד האפליה. אך מלבד הפעילות הציבורית, האגודה למען הלהט”ב מפעילה מערך של שירותי פרט, הכולל בין היתר טיפול וייעוץ, קו קשב, מרכז דיווח וסיוע משפטי.

בכל שנה פונים למגוון השירותים של אגודה למען הלהט”ב אלפי חברי וחברות הקהילה הגאה, מתייעצים עם הצוותים המקצועיים, מקבלים אוזן קשבת מהמתנדבים וליווי צמוד מעורכי הדין, העובדים הסוציאלים והמטפלים.

באגודה מעוניינים להגדיל את המודעות ואת הפניות, ומשיקים קמפיין חדש במטרה שכל חבר או חברת קהילה יכירו את שירותי הפרט הניתנים על ידי האגודה. גם אתר WDG מצטרף לקמפיין המודעות, ומביא לכם את רשימת השירותים של האגודה למען הלהט”ב, הניתנים רובם בעלות מסובסדת או בחינם, כדי שתדעו שיש תמיד לאן לפנות.

הקליניקה הלהט”בית, מרכז הטיפול והייעוץ של האגודה 
מתמחה במתן סיוע לקהילה הלהט”בית על כל גווניה ובעלת מומחיות ייחודית בסוגיות ובאתגרים העולים לאורך מעגל החיים הלהט”בי: יציאה מהארון, דימוי גוף וערך עצמי, זוגיות והורות גאה, ליווי בתהליכי התאמה מגדרית, סיוע במצבי משבר ואובדן, טיפול בהתמכרויות ועוד. הקליניקה מציעה מגוון של שירותים כולל: ליווי וטיפול פרטני, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, ומגוון קבוצות תמיכה וקבוצות טיפול. הקליניקה הלהט”בית מפעילה מרכזי טיפול וייעוץ בפריסה ארצית כשבכל המרכזים צוות מקצועי עם הכשרה קלינית ומומחיות בתחום הטיפול בקהילה.

קו הקשב של האגודה, “יש עם מי לדבר”
מציע אוזן קשבת, מידע ותמיכה לכלל חברות וחברי הקהילה, בני משפחה, וחברים הרוצים לשתף, לחלוק או להתייעץ בכל הסוגיות הקשורות לחיים כלהט”ב, לנטייה מינית ולזהות מגדרית. הקו נמצא תחת האחריות המקצועית של הקליניקה הלהט”בית לטיפול וייעוץ של האגודה, וכלל המתנדבים והמתנדבות בקו עוברים הכשרה מקיפה. הפנייה לקו היא אנונימית ודיסקרטית. הקו פועל בימים א’-ה’ בשעות 19:30-22:30. ניתן לפנות דרך הטלפון: 03-6205591 או באפליקציית וואטסאפ (whatsapp) במספר: 058-6205591.

מרכז הדיווח ע”ש ניר כץ
מציע סיוע לכל מי שנפגע/ה מאפליה, שנאה או פגיעה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית. המרכז מציע למדווחות ומדווחים סיוע אישי הכולל קשב ותמיכה, סיוע בפנייה או כתיבת מכתבי תלונה לגופים פוגעים, ומתן סיוע משפטי (בשיתוף המחלקה המשפטית של האגודה). ניתן לדווח באופן אנונימי, וכן ניתן לדווח על מקרה להט”בופובי שארע לאדם אחר, עליו יש ידע ברור ומוצק. לדיווח למרכז

מתוך קמפיין האגודה למען הלהט”ב

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

המחלקה המשפטית של האגודה
מעניקה עזרה בתחומי משפטיים ומענה אינפורמטיבי לפניות הקשורות לזהותם המינית והמגדרית של הפונים והפונות השונים. המחלקה מורכבת מסטודנטיות וסטודנטים למשפטים העובדים בצמוד עם עורכות ועורכי דין המתמחים בתחומי עיסוק שונים. יחד, המחלקה מסייעת בהבנת האפשרויות העומדות בפני הפונות והפונים על פי החוק. המחלקה מנגישה תוכן משפטי הנוגע לזכויות, וכן בסיוע בפתיחת הליכים משפטיים אופציונליים (בהתאם למקרה ובסיוע עורכות ועורכי דין מורשים).

מרכז הגישור למשפחה
מציע שרותי גישור המכוונים לסיוע בגיבוש הסכמים והסדרות של הורות וזוגיות בבניית המשפחה ושל ליווי משפחות בתהליכי פרידה או אי הסכמות בין הורים. שרותי הגישור מיועדים לחברי הקהילה אשר מעוניינים להשתמש בכלים של גישור על מנת לבנות הסכמות המשקפות את הצרכים והרצונות של הצדדים וכן ליישב סכסוכים בצורה מכבדת חיובית ומאפשרת, זאת במקרים של פרידה זוגית (הסדרים לגבי הילדים, חלוקת רכוש), בנייה וקביעה של הסדרים לגבי הורות משותפת (בתחילת התהליך או במהלכה), וכן כל נושא הנוגע לחיים במשפחה של אנשי הקהילה.

סיוע לפליטים
תוכנית מעניקה סיוע לאוכלוסיית הפליטים ומבקשי המקלט הלהט”בים האפריקאים, הפלסטינים והאחרים כמו גם לישראלים בני מיעוטים. בין השירותים שניתנים לפונים: סיוע משפטי, עזרה פסיכו-סוציאלית, סיוע כספי וסיוע במיצוי זכויות רפואיות ותעסוקתיות.

לכל פנייה ומידע נוסף ניתן לפנות לאתר האגודה

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן