fbpx

ממשלת רוסיה אסרה בחוק תמונות המטילות ספק במיניותו של הנשיא פוטין

בנוסף, מזהיר משרד החוץ הרוסי את האזרחים שנוסעים לחופשה באירופה ואמריקה מפני פגיעה בלהט"בים המקומיים: "ביטוי פומבי של עמדות שליליות כלפי אנשים בעלי נטייה מינית שונה אינו מתקבל בהבנה אצל אחרים"
trampandputin

תמונתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאופר ומעוטר בצבעי הגאווה, סווגה כ”תוכן קיצוני אסור” והוכנסה לרשימת התכנים האסורים להפצה ברוסיה.

התמונה, בה נראות פניו האופרות בכבדות של הנשיא, הופצה באינטרנט כמחאה על המדיניות הרוסית כנגד קהילת הלהט”ב תוך ערעור דמות המאצ’ו של הנשיא.

משרד המשפטים הרוסי הוסיף השבוע את התמונה לרשימת החומרים האסורים להפצה ברוסיה, שהפכה לפריט ה-4,071 ברשימת הפריטים האסורים להפצה, שנבנתה תוך שימוש בסמכויות למניעת טרור שהוענקו לממשלה.

על פי “מוסקבה טיימס”, ההחלטה לאסור את התמונה משקפת את פסיקת בית המשפט הרוסי ממאי 2016, שהרשיעה אדם בעבירה של “ביטויי שנאה” לאחר שהציג את תמונתו של פוטין המאופר ברשת החברתית הרוסית וקונטקטה. רישום משרד המשפטים מתאר את הדימוי כ”כרזה המתארת ​​גבר הדומה לנשיא הפדרציה הרוסית ולדימיר פוטין, עם איפור על פניו – ריסים ושפתיים צבועים, שנועדו לשמש כרמז לנטייה המינית הלא-תקינה לכאורה של הנשיא”.

מגיש תכנית הלילה של רשת האמריקאית CBS, סטפן קולברט, ניצל את העובדה שהוא “בינתיים” עדיין באמריקה, והרשה לעצמו לעשות בדיוק את מה שפוטין שונא – לצייר אותו כגיי אייקון.

בסרטון שהוצג בתכנית השבוע, הציג קולברט את הפרשנות האומנותית שלו לפוטין כגיי אייקון – חשוף חזה ולבוש בג’ינס קצרצרים, שמודה ללא שום רמיזות הוא אוהב גברים. בסרטון מככב גם נשיא ארה”ב טראמפ, שמלטף את פוטין בזמן ששניהם רוכבים על חד קרן ורוד.


אל תהיו להט”בפובים.. בחו”ל

ההומופוביה ברוסיה זינקה מאז חוק “איסור התעמולה ההומוסקסואלית”, אשר נוצל על ידי כוחות אנטי-להט”בים ברשויות אכיפת החוק ובממשלה במטרה להיטפל לקהילת הלהט”ב.

ממשלת רוסיה לא מסתפקת בהענקת גיבוי להתקפות להט”בפוביות, אלא אף דואגת להזהיר את אזרחיה הלהט”בפובים שלא לפועל בצורה להט”בפובית כאשר הם שוהים מחוץ למדינה.

הנחיות שפורסמו על ידי משרד החוץ הרוסי, נועדו להגן על אזרחיה הלהט”בפובים של רוסיה כשהם נופשים בחו”ל. בין השאר, מזהירות ההנחיות את האזרחים כי הם עשויים לראות “אנשים בעלי מיניות לא מסורתית” בזמן החופשה באירופה ובאמריקה.

ההנחיות לביקור בצרפת מזהירות כי במדינות מסוימות מומלץ “לא לדבר או לפעול באופן פוגע כנגד חברי הקהילה הלהט”בית”.
הנחיה לרוסים הנוסעים לספרד מזהירה: “ביטוי פומבי של עמדות שליליות כלפי אנשים בעלי נטייה מינית שונה אינו מתקבל בהבנה אצל אחרים, לכן כדאי להימנע מכך”. כך גם ההנחיות לגבי הנוסעים לדנמרק ואוסטריה, המזהירות את הרוסים לא לעשות דבר הפוגע בלהט”בים המקומיים.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

האזהרה המפורטת ביותר היא עבור הנוסעים לקנדה, המזהירה מפני “קיבעון רציני בנוגע לשוויון מיני” בקנדה, “המאפשרת מזה זמן רב נישואים מאותו המין”. אזהרות המסע שפרסם משרד החוץ הרוסי מזהירות את הרוסים נגד סיפור בדיחות הומופוביות, ומציינות כי “בנוסף לגינוי פומבי, באזורים עירוניים עם מיעוטים מיניים רבים (בעיקר ונקובר, טורונטו ומונטריאול) קיים סיכון לעונש בצורת קנסות או באשמת “פשעי שנאה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Big Deal הגב

    Hard to believe in 2022 it matters.

    Only if you’re unsure of your sexuality you attack LGBTQ!!

    Many Russian heterosexual men drink too much vodka and many women raise children alone.

    Al this doesn’t matter, gays are a problem..

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן