fbpx

“מושיקו” חוזר – למרכז הגאה

בעקבות סערת השיר "מושיקו" לפני כחצי שנה, יתקיים דיון משותף של נציבות פניות הציבור של הרשות השנייה והאגודה למען הלהט"ב בנושא הקהילה בראי התקשורת תחת הכותרת "מושיקו מוציא את השדים מהארון"
1

חצי שנה עברה מאז שהשיר “מושיקו” פרץ לחיינו. העונה של “הכוכב הבא לאירוויזיון” הסתיימה, גם האירוויזיון עצמו עבר, אבל מילות השיר מושיקו עדיין מושמעות במסדרונות בתי הספר הרבה יותר ממילות השיר שייצג אותנו באירוויזיון. (מישהו זוכר?)

אם ננסה להיות אופטימיים ולהסתכל על חצי הכוס המלאה, נוכל להצביע על לקיחת האחריות של הרשות השנייה לאחר המקרה, וההבנה של קברניטיה שהקהילה הגאה היא לא עוד מסחטת רייטינג שניתן לצחוק עליה בשביל עוד מה אחוזי צפייה.

בעקבות מכתב תלונה שנשלח על ידי מרכז ניר כץ לרשות השנייה לאחר שידור התכנית בה הושמע השיר, פתחה הרשות השנייה בהליכי ברור נגד הזכיינית קשת, ואף התנצלה והבהירה כי היא מכירה במשמעות הפגיעה הקשה שעלולים לחוות להט״ב לנוכח אירועים כאלה.

אך למרות ההבנה והסימפטיה של הרשות, מקרה נוסף התרחש בחודש מרץ האחרון, כאשר בתוכנית ‘לה-פמיליה’ המשודרת בערוץ 10, התייחסו באחד הפרקים להומואים כאל מושא ללעג.

האגודה למען הלהט”ב יצרה קשר נוסף עם נציבות פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. הפעם הוחלט לא להסתפק בהתנצלות, ובעקבות הצעתו של נציב פניות הציבור של הרשות השנייה הוחלט לקיים ערב עיון משותף של נציבות פניות הציבור ומרכז ניר כץ למאבק מבלהט”בפוביה של האגודה למען הלהט”ב.

בערב, בהשתתפות דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השניה לטלוויזיה ורדיו, וד”ר גיל פישהוף, רכז מרכז ניר כץ למאבק בלהט״בפוביה של האגודה, ידונו על הקהילה בראי התקשורת, צפייה ביקורתית בתכנים המשודרים בערוצי הטלוויזיה המסחריים וגבולות חופש הביטוי וההומור.

“אנו סבורים כי תכניות מסוג זה מתייחסות בקלות ראש לביזוי והפיכה ללעג פומבי של להט”ב”, הסביר ד”ר גיל פישהוף, רכז מרכז ניר כץ למאבק בלהט״בפוביה, “ארועים כאלה, לצערנו מהווים מציאות בעבור להט״בים רבים במרחב הציבורי, אפילו בתל אביב. למרכז ניר כץ הגיעו פניות רבות על אירועי הטרדות והצקות במרחב הציבורי. בין היתר הפניות כוללות מקרים בהם בני נוער ש’זוהו’ כהומוסקסואלים עברו השפלה וביזוי ברחוב, בפארק או באוטובוס, ובין היתר נקראו לעברם צעקות ‘יא הומואים’ בליווי קללות וזאת מרכב נוסע, על ידי קבוצות נערים, ועוד. חשבנו כי נכון להעלות לדיון נרחב יותר את היחס לקהילה הגאה באמצעי התקשורת, וזאת בהקשר מעמיק ונרחב, הבוחן גם ערכים נוספים כמו חופש הביטוי.

עוד בנושא:  נערה בת 18 נורתה למוות בגליל על רקע נטייתה המינית

שמחנו כי בעקבות פנייתנו אל הרשות, ראה כמונו נציב פניות הציבור מר דוד רגב, את הדברים, ופנה לזכיינית המשדרת בתגובה. טוב לדעת שהקהילה הגאה איננה מופלת על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה והרדיו, ורואה בקהילה חלק אינטגרלי בציבור הישראלי. הצעתו של הנציב לקיים את יום העיון מהווה שיתוף פעולה חשוב ביותר, ומשמח, ואני מקווה כי תעמיד מראה בוחנת לכלי התקשורת לגבי אופן ההתייחסות לקהילה הגאה. אנו מברכים ומודים לנציב על שיתוף הפעולה”.

מושיקו מוציא את השדים מהארון | מפגש משותף | וים ה’ 7.7.16 | בשעה 20:00 | המרכז הגאה גן מאיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן