fbpx

לראשונה בישראל: ראש עיר הומו מחוץ לארון

איתן גינזבורג נבחר הערב על ידי מועצת העיר רעננה להחליף את ראש העיר היוצא ולעמוד בראשות עיריית רעננה עד לבחירות באוקטובר הקרוב | "לחשוב על איתי ואמה הקטנים שלי, על הדברים האדירים שאפשר לעשות מתפקיד ראש העיר בשבילם, בשביל דור העתיד - שווה את הכול"
איתןגינזבורג
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק

בישיבת מועצה שהתקיימה הערב (חמישי) בעיריית רעננה, נבחר ברוב קולות עו”ד איתן גינזבורג, המכהן זה 15 שנה כחבר מועצת העיר, לראש עירייה המכהן. גינזבורג יחליף את זאב בילסקי, שעזב את התפקיד לאחר שנבחר על ידי שר האוצר משה כחלון, לכהן כיושב ראש מטה הדיור הלאומי.

גינזבורג ימלא את התפקיד עד הבחירות הרשמיות לראשות העירייה שיתקיימו ב-30 באוקטובר, 2018, בהן יתמודד גינזבורג על קבלת מנדט מתושבי העיר להמשיך ולהוביל אותה.

בנאום שנשא בפני חברי מועצת העיר לאחר הבחירה, הזכיר גינזבורג את בן זוגו ואת שני התאומים שלהם שנולדו בהליך פונקאות בחו”ל.

“אני רוצה להודות למשפחתי האהובה, לאבי, לאמי ובמיוחד ליותם שמלווה אותי ותומך בי לאורך המסע המאתגר הזה. לא נמצאים כאן הערב שניים, בגלל השעה המאוחרת. הם גם ככה לא היו מבינים על מה אנחנו מדברים. הם עוד לא יודעים להגיד את המילה אבא… אבל לחשוב על איתי ואמה הקטנים שלי, על הדברים האדירים שאפשר לעשות מתפקיד ראש העיר בשבילם, בשביל דור העתיד – שווה את הכול. אז אם מישהו תהה לאן מכוונת פני, מהי האסטרטגיה שלי כראש עיר – אז הוא יכול להביט בהם. אני רוצה שהם יגדלו לתוך עיר מקבלת, אוהבת, מתקדמת, סובלנית, פלורליסטית, נקייה, בטוחה”.

להחזיר את הקהילה הגאה לזירה הפוליטית והציבורית

בחודשים האחרונים מתגברת מגמת הפוליטיזציה של קהילת הלהט״ב בישראל, עם פרויקטים רבים כמו רצות למועצות, החזית הגאה, אבוקדו במרצ ותא גאה בבית היהודי.

עודד פריד, ראש הפורום למדינית ציבורית של האגודה למען הלהט”ב, מסביר את חשיבות ההתפתחויות עבור המאבק הלהט”בי.

“הפרויקטים הנ”ל הם ההוכחה להתגברות מגמת הפוליטיזציה של הקהילה הגאה אבל אני מאמין שזו עוד תתגבר לקראת הבחירות המקומיות והבחירות הכלליות הבאות”, הוא מסביר, “מזה מספר שנים אני פועל להחזיר את הקהילה הגאה לזירה הפוליטית והציבורית ואני שמח שעוד ועוד אנשים מצטרפים ויוזמות חדשות מתגבשות. כל נבחרת ציבור להט”בית שמחוייבת לקהילה וכל יוזמה פוליטית גאה הם צעד בדרך לשוויון”.

כיצד כניסה לתפקידי מפתח בפוליטיקה הישראלית יכולה להשפיע על חיי היום יום שלנו?

“הזירה בה מתקבלות ההחלטות שמשפיעות על החיים של כולנו היא הזירה הפוליטית ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא להיות שם. יותר מידי שנים נשענו רק על המאבק המשפטי והזנחנו את המאבק הפוליטי ואני מאמין שהגיעה העת שהקהילה הגאה תיקח אחריות על עתידה ותקדם את עינייניה בעצמה. אנחנו לא צריכים להיות נתונים לחסדיהם של אחרים. יש בקהילה מנהיגות ומנהיגים שמבינים את הזירה הפוליטית היטב, בעלי ניסיון וידע בעולם המדיניות הציבורית ויכולים להוביל לשינויים אדירים”.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

מה נוכל לעשות מהבית? כדי לשפר מצבה הפוליטי של קהילת הלהט״ב בישראל?
“מעורבות בזירה הפוליטית יכולה להתחיל מדבר פשוט כמו כתיבת פוסט בפייסבוק או משלוח הודעה לנבחרת ציבור, להמשיך דרך התפקדות למפלגה ולהגיע עד ריצה לתפקיד ציבורי. מה שחשוב להבין הוא שלכל פעולה כזו, אפילו הקטנה ביותר, יש השפעה על המציאות ועובדה שבמושב האחרון של הכנסת הצלחנו להשפיע על חקיקה ועל מדיניות ציבורית. אני מציע לכל אחד ואחת להיות מודעים לדברים האלה, להתעדכן בניוזלטר השבועי של פורום המדיניות הציבורית או בקבוצת העדכונים בווטסאפ, להכיר את הסוגיות שעל הפרק ולפעול. גם אם זה 3 דקות בשבוע, כולנו יכולים וצריכים לעשות יותר”.

איזה מסר היית רוצה להעביר ללהט״בים בעמדות מפתח פוליטיות?
“בעוד כמה עשורים אפליה על רקע נטיה מינית או זהות מגדרית תראה הזויה ומופרכת כמו שהיום נשמע לנו הזוי שבעבר אנשים שחורים אולצו לשתות מברזים נפרדים ולנשים לא הייתה זכות הצבעה. ולכן המסר איננו ללהט”בים שנמצאים בעמדות מפתח אלא לכל מי שנמצא בעמדת קבלת ההחלטות בזירה הציבורית – תתייצבו לצידנו ותוודאו שאתן ואתם בצד הנכון של ההיסטוריה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן