fbpx

ליין קווירי חדש בקרית שמונה – יש מוגזמות גם בפריפריה

הופעות דראג, ריקודי בטן ודי ג'ייז אורח - חברי תנועת תרבות בקרית שמונה מתכננים את הליין הקווירי הראשון בעיר. "אנחנו באמת מאמינים שמי שגר בצפון לא צריך לנסוע עד תל אביב כדי להנות"
juha1
צילום: תמיר יוגב

מי אמר שכל הקוויריות בתל אביב? מסיבה קווירית חדשה מבית היוצר של תנועת תרבות, שתתקיים בסוף החודש בקרית שמונה, הולכת לנפץ לכן את הסטיגמות על הפריפריה. תפסנו את ליבנה רגב ואופיר בן ארי, חברים בתנועה, לשיחה קצרה על קוויריות, על הצפון הרחוק ועל גו’חות.

“ביום שפתחנו את האיוונט פנה אליי איזה סטודנט בפייסבוק”, מתאר ליבנה, “ואמר לי שזה מזעזע מה שכתבנו בתיאור המסיבה, ושלדעתו אין מקום במסיבה הזאת לאנשים כמוהו עם נראות “רגילה” שהם לא אוחצ’ות ולא “מוגזמות”, שזו מילה שהרבה פעמים משתמשים בה כדי לתאר להט”בים שמעזים לערער על הבניות נראות מסוימות. הוא טען גם שהמסיבה לא פונה לקהילה בפריפריה, ושאנחנו צריכים למתן את האופי של המסיבה כדי שהיא תהיה קצת יותר “קלה לעיכול” לאוכלוסייה המקומית”.

ליבנה רגב , בן 24, ואופיר בן ארי, בת 23, מתגוררים שניהם בצפון בשנים האחרונות כחלק מתנועת תרבות – תנועה שמתעסקת ביצירת מוקדים תרבותיים ואומנותיים ביישובים בהם חיים חברי התנועה.

“גדלתי בתל אביב”, מספרת אופיר, “וכשיצאתי לשנת שירות הבנתי מה זה אומר הבועה התל אביבית והרגשתי צורך קצת לצאת ממנה. כתל אביבית לשעבר, אני ממש מרגישה את המחסור במקומות בילוי לקהילה, ובכלל במקומות למפגש והכרות, אז המסיבה הוא ניסיון ראשון להתחיל לייצר כאן משהו אחר”.

אתם חושבים שהקהילה בצפון באמת עד כדי כך שונה מהקהילה בתל אביב?
“אני כן חושב שהאופי של הקהילה בצפון שונה מבתל אביב” כך ליבנה, “אני פשוט לא מסכים שמי שבפריפריה צריך להיות בעל אופי מאוד מצומצם. זאת בדיוק התפיסה שמשאירה את הפריפריה ואת החיים בה כסביבה שמתאימה רק לקומץ של אנשים. חלק מהתפיסה החינוכית שלי רואה חשיבות בלתת אתגר ודרור לנפש ולביטוי של אנשים. אני אומר – בואו נפרוץ את הגבולות האלו. בואו נאתגר אחת את השנייה, בואו נתעקש על כך שהחיים בצפון מתאימים לכל גווני האנשים”.

“אני חושבת שהעניין מורכב גם מהקשיים של להיות מחוץ לארון בקרית שמונה”, מסבירה אופיר, “זה לא נפוץ ולא מובן מאליו לראות בנות בנהריה שחושפות את התמונה שלהן באטרף”.

“גם אם יש להט”בים בצפון הם כנראה או בארון או בנראות “נורמטיבית”, מחזק אותה ליבנה, “אני לא אומר את זה כי הם אשמים חלילה, אך זהו המצב האובייקטיבי שקיים בצפון. מתוך המצב הזה, לצאת ולנסות לחבר בין להט”בים כאן זה אתגר רציני שלוקח זמן ואמון. בנוסף לזה, לתפיסתי, באזורים שהם פריפריה סוציו-אקונומית, מרכיבי החיים כמו התרבות, חיי הצעירים, התפתחות במקומות העבודה, מגמות אומנות וכדומה, לא מקבלים מענה ראוי”.

עוד בנושא:  הדבר השובב הבא של תל אביב

צילום: תמיר יוגב

מה אתם בעצם מנסים לייצר?
“זו בעצם המסיבה הגאה הראשונה שידוע לי עליה בקריית שמונה, עד כה נעשו רק מסיבות בקיבוצים מסביב לקריית שמונה, שזה דבר מדהים ומצוין אבל הקהילה הצפונית היום היא דבר שמתהווה ונרקם לו ודרושה עבודה ורצון של אנשים להרים את הקהילה”, מסביר ליבנה, “הליין הוא יוזמה של חבורת שותפים להט”בים מהתנועה (פבל חבקין, מאוריסיו איינהורן, אופיר ואני) שמתוך שיחות והחיים שלנו כלהט”בים בצפון החלטנו שאנחנו רוצים לקחת אחריות על חיי קהילה ולנסות להפגיש אותם במסיבה מהממת שמתרחשת ממש כאן בצפון”.

“כיום פועלים בצפון הרחוק חוש”ן, קבוצות של איגי וקבוצות סטודנטים של האחווה הסטודנטיאלית הגאה אבל אנחנו רוצים לייצר גם סצינה מגניבה ללה”טבים ומקום מפגש והיכרות שהוא לא רק דרך האטרף והגריינדר” מוסיפה אופיר, “אנחנו מתכננים ליינאפ מטורף שכולל הופעת דראג, ושירים של הלהקה שאני סולנית בה – ה”גלגדות” “להקה שכולן בה גייזיות ודראגיסטיות, עם ריקודי בטן והופעת אורח של די ג’י אופיר מלול שגדל בקרית שמונה”.

“חשוב לנו לתת מקום ובמה לאמנים מהצפון, אבל לא פוסלים גם שותפות עם אמנים נוספים” מדגיש ליבנה, “בראייה ארוכת טווח הליין יאפשר מקום ליצירות ומופעים של אמנים מקומיים שיגדלו ויפרחו באזור כמו גם לגבש חבורה של להט”בים שרוצים לעסוק בעיצוב חיי הקהילה בצפון, הן בפן חיי הלילה והן בפן החינוך וההדרכה. אחריה אני מניח שנעשה כינוס של כל האנשים שרוצים לקחת חלק במסיבה הבאה ונעשה הפקת לקחים וחשיבה על אופייה של המסיבה הבאה או בכלל על אירועים לקהילה כאן”.

“אנחנו נשמח אם אנשים מכל הארץ יבואו לתמוך ולהראות סולידריות עם הקהילה הצפונית, האפשרות שאירוע כזה יחזור שוב תלויה גם בכמות האנשים שתגיע. אנחנו רוצים להזמין את כל מי שמהאיזור ורואה את זה להגיע לג’וחה. אנחנו באמת מאמינים שלא צריך לנסוע עד תל אביב כדי להנות, בואו להרים איתנו”

ג’וחה | 29.7.17 | קשיו בר, קרית שמונה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן