fbpx

“ישראל צריכה להיות מאד גאה בטורניר”

טורניר הטניס הגאה הבינלאומי שנערך לראשונה בת"א הוא יריית הפתיחה למסורת גאה חדשה. לטניסאים שהגיעו מרחבי העולם זה כבר ברור - בשנה הבאה בת"א הלבנה
glta_ta4
 צילום: דולב אלרון

בסוף השבוע אירחה תל אביב לראשונה את טורניר הטניס הבינלאומי הגאה. בטורניר, שהתקיים במרכז האתלטיקה בהדר יוסף, השתתפו 43 שחקנים, כ-20 מהם ישראלים והשאר מארה”ב, בריטניה, איטליה, צרפת, ספרד, גרמניה ורוסיה.

הטורניר הוא חלק מהפעילות של LGTA, ארגון עולמי המאחד קבוצות טניס גאות מרחבי העולם ומקיים טורנירים גאים במדינות השונות. מארגני הטורניר, שכבר ביקרו עם הטורניר ב-72 מדינות, חשו התרגשות מיוחדת לקיים סוף סוף את הטורניר הראשון במזרח התיכון.

“זה היה אתגר לא פשוט להביא את הטורניר למדינה שאין בה קבוצת טניס גאה פעילה”, הסביר לואיס פרז, חבר במועדון הטניס הגאה של מדריד Madpoint שארגן את קיום הטורניר בישראל, “בדרך כלל הקבוצה המקומית היא זו שמארגנת את הטורניר, ורוב השחקנים הם מקומיים. אבל ברגע שיצרנו קשר עם האנשים שאחראים על מועדון הספורט הגאה ת”א הם הפכו לשותפים שלנו לעניין וסייעו לנו באיתור ובדיקת המתקנים המוצעים לטורניר בארץ”.

אתגר נוסף היה לגייס שחקנים ישראלים לטורניר, מכיוון שלא הייתה קיימת בישראל קבוצת טניס גאה פעילה. בשלב מסוים אף עלה חשש לקיומו של הטורניר, לא בגלל פוליטיקה או חרמות, אלא בעיקר בגלל מיעוט המשתתפים הישראלים. אך מאמץ של מועדון ספורט גאה ת”א יחד עם התגייסות של אחד המשתתפים, שהחליט לסבסד את השתתפות השחקנים הישראלים כדי להבטיח את קיום הטורניר, הביאו את השחקנים הישראלים והטורניר יצא לדרך.

glta_ta5

להביא את הנשים לשחק | צילום: שגיא קריספין

מילת המפתח היא גיוון

כששמענו לראשונה על הטורניר דמיינו משהו כמו טורניר מטקות בהילטון – קבוצה של שחקנים ושחקניות גאות וגאים, משחקים יחד משחקי ידידות תחת השמש הלוהטת של תל אביב. אך כמו השחקנים שהגיעו מרחבי העולם, גם אנחנו הופתענו מהארגון והמקצועיות של הטורניר. למרות חבלי הלידה, הטורניר נחשב למוצלח במיוחד. כפי שמעידה השחקנית ריס סקוט שהגיעה מארה”ב להשתתף בטורניר.

“ישראל צריכה להיות מאד גאה בטורניר” אמרה ריס סקוט ל-WDG, “שיחקתי כבר ב-8 טורנירים של הליגה הגאה, ואני שמחה סוף סוף לשחק גם בתל אביב. זו הפעם הראשונה שלי פה בישראל. התייחסו אלינו בצורה מהימה, כולם היו מאד נחמדים אלינו. אנחנו מאד גאים להיות חלק מהטורניר הראשון שהתקיים בתל אביב ואין ספק שהעיר הולכת להיות נקודה קבועה במפת הטורנירים שלנו”.

יש משהו שהיית רוצה לשנות?
“אני חושבת שיותר נשים צריכות להשתתף בטורנירים האלו. אני משחקת הרבה בארה”ב ויודעת שיש שם שחקניות טניס מצוינות, הן פשוט צריכות להגיע ולהשתתף גם בטורנירים הגאים המתקיימים בעולם ועכשיו גם בישראל”.

מי שיזם את קיום הטורניר בת”א הם ארי ברויד ושחר לוי, ישראלים המתגוררים במדריד וחברים בקבוצה הספרדית, שהציעו למנהלי הקבוצה לקיים טורניר בתל אביב בשיתוף עם ה-LGTA.

“רצינו מאד להביא את טורניר הזה גם לישראל”, מסביר שחר, “בנוסף לחיזוק של מועדון הספורט הגאה של ת”א, הטורניר גם מסייע לתדמיתה של העיר ת”א כעיר גאה. לכל האנשים שהגיעו לפה יש את תקופת “לפני’ הביקור בת”א ואת תקופת ה’אחרי’.

מה כל כך הרשים את המשתתפים הזרים?
“הפעילות סביב הטורניר אינה מתרכזת בכסף. המארגנים עושים את העבודה בהתנדבות, והמנצחים אינם מקבלים פרסים כספיים, כך שהתמיכה של עיריית תל אביב ומשרד החוץ בפרויקט סייעו מאד להצלחה של הפרויקט. המארגנים הבינלאומיים מאד מרוצים מהטורניר, גם מהאירוח וגם מהשירות של מרכז הספורט וגם מרמת המשחקים”.

ואכן, בזכות הסיוע שקיבל מועדון הספורט הגאה מעיריית תל אביב וממשרד החוץ, הצליח המועדון לארח את המארגנים הבינלאומיים ואת השחקנים בצורה ראויה, שלדבריהם לא פגשו בשום טורניר.

עם תחילת הטורניר נערכה לשחקנים  קבלת הפנים על גג עיריית תל-אביב, ובהמשך התארחו המארגנים בארוחת ערב חגיגית. בסיום הטורניר ארגנה עיריית ת”א סיור באוהאוס לשחקנים, וביום למחרת נסעו לבקר במצדה וירושלים.

“אני מאמין גדול בכוח של הספורט לבנות גשרים בין אנשים ובין דעות”, אומר לואיס פרז, “מילת המפתח של הטורניר הזה היא גיוון. גיוון של אנשים מכל מיני מקומות בעולם, מכל הדתות ומכל הגזעים. הגיוון הוא דרך להפחית קונפליקטים. השחקנים שמגיעים לכאן רואים את ישראל מנקודת המבט האישית שלהם, וזה מאפשר למדינה כמו ישראל, שהיא מדינה שנויה במחלוקת, להראות את ישראל האמיתית”.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

לואיס מבטיח כי גם מבחינת המארגנים הבינלאומיים טורניר נוסף בתל אביב הוא מובן מאליו. “אנחנו נעשה הכל כדי להיות פה גם שנה הבאה. המארגנים והשחקנים המקומיים והזרים מאד מרוצים. ואני באמת מאמין שאחרי שהם ישתפו את החוויות שלהם מהטורניר בת”א, הרבה אנשים מה- GLTA ירצו להגיע לטורניר הבא”.

glta_ta1

מילת המפתח של הטורניר היא גיוון | צילום: דולב אלרון

קבוצה מקומית מבטיחה את המשך הטורניר

אחת התוצאות המשמחות של אירוח הטורניר בישראל, היא קבוצת הטניס הגאה שנוצרה לקראת הטורניר.

“התוצאה החשובה ביותר של הטורניר הזה היא היווצרותה של קבוצת טניס מקומית, שמבטיחה את קיומו של הטורניר”, מסביר לואיס פרז, “הפתיע אותי שלא הייתה קבוצה כזו עד עכשיו, כי בכל המדינות באירופה יש מועדוני ספורט מאד ותיקים וחזקים. עכשיו שהמועדון גדל והצטרפה אליו קבוצת טניס, היא תסייע בגיוס שחקנים לטורניר הבא. הם יבינו שמלבד הספורט, חלק גדול מהטורניר הזה זה החלק החברתי. האנשים החדשים שאתה מכיר, החברויות שאתה יוצר. והכניסה לתוך הקהילה הזו שמקיימת טורנירים בכל העולם ומאפשרת לשחק בחו”ל”.

חברי הקבוצה מבטיחים להמשיך ולפעול במשך כל השנה ולהגיע לטורניר הבא עם כמות שחקנים כפולה. הפעילות של הקבוצה הגאה צוברת תאוצה והשחקנים הישראלים כבר ישתתפו בטורנירים הקרובים שיתקיימו בפריז ובאמסטרדם.

“אני חושב שיש לנו את כל האפשרות כן להיות חזקים בזה, ולארח שנה הבאה טורניר גדול יותר” אומר דיויד יאיר יוחנן, מנהל הקבוצה, “המטרה היא לארגן קבוצה מקומית ושיהיה לנו מועדון בית. נפגש פעם בשבוע לאימונים ומשחקים, נתחיל לצאת לתחרויות בחו”ל”.

מאז ומתמיד החלום של יאיר יוחנן היה לארגן קבוצת טניס גאה. אחרי שהכיר את השחקנים הישראלים שהצטרפו לטורניר, החליט למנף את החיבור שנוצר בעקבות הטורניר ולהמשיך את פעילות הקבוצה.

למה ספורט גאה?
“החוויה שאתה משחק עם מישהו להט”ב היא אחרת. יש איזו שהיא תחושת שייכות. אני בן אדם שלא יוצא לבלות ואני מוצא את עצמי מאד אאוטסיידר מהקהילה בארץ. כשגרתי בארה”ב הייתה קבוצת קריאה, קבוצת שחיה, קבוצת ריקודים וכל פעם שאלתי את עצמי למה אין את זה בארץ? לדעתי חשוב שתהיה אפשרות להיכרויות מחוץ לבארים ולאתרים. קבוצות הספורט מספקות פלטפורמה חברתית מדהימה וזה הרי ידוע שספורט מחבר בין אנשים”.

מה עושה מי שרוצה להצטרף לקבוצה?
“הקבוצה פתוחה לכולם ואנחנו נשמח למצטרפים חדשים. ניתן לפנות אלינו דרך עמוד הפייסבוק של הקבוצה ולקבל את כל הפרטים על המפגשים הקרובים המתוכננים”.

וזו רק ההתחלה

זהו טורניר הספורט הלהט”בי הבינלאומי השני שמארח מועדון ספורט גאה ת”א בתוך פחות משנה. בחודש אוקטובר האחרון אירח המועדון טורניר הכדורסל בו השתתפו כ-50 כדורסלנים מארבע קבוצות – שתי קבוצות גאות של המועדון, קבוצה גאה שהגיעה מלונדון ופריז וקבוצה של חברים הטרוסקסואלים מרעננה, שגם ניצחה בטורניר.

“אנחנו שמחים על ההזדמנות הנפלאה שניתנה לנו לארח את הטורניר בת”א וללמוד מהמארגנים המקצועיים של המועדון ממדריד איך עושים זאת” אומר שגיא קריספין – יו”ר שותף של מועדון ספורט גאה ת”א, “אנחנו מאמינים שלאחר ההצלחה בשני הטורנירים, מבינים הקהילה והרשויות השונות בישראל את הפוטנציאל האדיר באירועים שכאלו. מבחינתנו זו רק ההתחלה ואנחנו כבר התחלנו בתכנון טורניר תל אביב 2017 שיכלול ענפים נוספים כמו שחייה, כדורגל וכדורעף” .

והזוכים?
בטורניר הטניס משחקים הטניסאים בארבע רמות שונות וכן במשחקי זוגות, כך שלמעשה ישנם 4 זוכים יחידים ו-8 זוכים בזוגות, כאשר, בטורנירים קטנים, אין הפרדה מגדרית.
הזוכים ביחידים – גיא עזריאלי (ישראל), ויואק בישט (בריטניה), רובן קברביצ’ו (ספרד) ולוצ’יאנו בורגס (ארגנטינה).
הזוכים בזוגות – ג’וספה מנינו (איטליה) וג’ס ווב (ארה”ב), עומר חוסיין ורובן קברביצ’ו (ספרד), ולוצ’יאנו בורגס (ארגנטינה) ומרקוס ויטמן (גרמניה) שהם גם בני זוג בחיים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן