fbpx

יוצרים שינוי? כנס להט”בי בשיקאגו ביטל קבלת פנים לאורחים הישראלים

מארגני כנס להט"בי בארה"ב נכנעו ללחץ פוליטי וביטלו את קבלת הפנים שנועדה לנציגי הבית הפתוח בירושלים. בתגובה הועברה קבלת הפנים אל מחוץ לאזור הכנס
USgay
cc0

ארגון זכויות הלהט”ב האמריקאי National LGBTQ Task Force, המארגן את כנס “יוצרים שינוי” , נכנע לדרישות אנטי ישראליות והודיע על ביטול קבלת הפנים הישראלית.

קבלת הפנים, שתוכננה על ידי ארגון A Wider Bridge, ארגון פרו-ישראלי הפועל ליצירת גשרים בין ישראל לבין הקהילה הגאה ותומכיה בצפון אמריקה, נועדה לאפשר למשתתפי הכנס להיפגש עם נציגי הבית הפתוח בירושלים, שהוזמנו כאורחי הכנס.

למרות שתוכננה מראש כחלק מתכנית הכנס, שיערך בסוף השבוע הקרוב בשיקאגו, ארה”ב, הודיעו מארגני הכנס לארגון כי קבלת הפנים שביקשו לערוך לאורחים הישראלים לא תתקיים במסגרת הכנס. בתגובה החליט הארגון לקיים את קבלת הפנים כמתוכנן, אך להוציא אותה אל מחוץ אזור הכנס ולהעבירה למלון השוכן בסמוך.

“זה עצוב ומביש שמארגני כנס ‘יוצרים שינוי’ החליטו שאין לנו מקום במפגש המשמעותי הזה של מנהיגים להט”בים מכל רחבי ארה”ב והעולם”, אמר ארתור סלפיאן, מנכ”ל ארגון A Wider Bridge, “אנחנו עצובים מההחלטה, שנראית על פניה כצעד של כניעה להפחדה של מספר קטן של קיצונים אנטי-ישראליים שרוצים להשתיק את קולותיהם של אלה שאינם דבקים בקו הנוקשה והבלעדי שלהם. כאנשים להט”בים, כולנו מכירים את תחושת הדיכוי באמצעות הארון, השיימינג והשתיקה הנכפית עלינו. אנו רואים סכנה גדולה בכך שצנזורה ומוסר כפול מסוג זה יהפכו לנורמה בקהילה שלנו”.

ב’קריאה לפעולה‘ שפרסם הארגון באתר האינטרנט, נקראו הגולשים לפעול לביטול ההחלטה באמצעות חתימה על עצומה, פנייה ישירה למארגני הכנס והגעה פיזית לקבלת הפנים בסוף השבוע.

“מארגני הכנס מבקשים “לבנות תנועה רחבה שתומכת בכל האנשים הלהט”בים, לתת ביטוי למנהיגות שלהם וליצור שינוי בחברה שלנו”, נכתב באתר, “ביטול השתתפותנו בכנס היא בניגוד גמור ליעד האסטרטגי של מארגניו”.

לקהילת הלהט”ב הישראלית יש הרבה מה לתרום לשיחה על זכויות להט”ב

סלפיאן התייחס לפעולות שמבצעים הארגונים הישראלים והיהודים על מנת ליצור שינוי ולגשר בין קהילות: “הארגון שלנו הוא אחד הארגונים הלהטב”קים החשובים בארצות הברית, הפועל לזכויות להט”בים כאן בצפון אמריקה, בישראל ובעולם. אנו עובדים כדי לקדם את דיאלוג ושיתוף פעולה כנים ולהציג את ישראל למשתתפי התכנית שלנו בכל מורכבותה. הטיולים שלנו כוללים ביקורים בגדה המערבית, והמשתתפים שלנו נפגשים עם פלסטינים, להט”בים אתיופים, חברי הקהילה הטרנסג’נדרית ופעילים להט”בים מקהילות דתיות שונות. התוכניות שלנו חוקרות סוגיות הכרוכות בהומופוביה, טרנספוביה, סקסיזם, גזענות, לאומנות, וצורות רבות אחרות של גזענות – אותם נושאים שכנס ‘יוצרים שינוי’ מבקש לעסוק בהם”.

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

עוד הוסיף סלפיאן כי ההחלטה הזו פוגעת למעשה באחד הארגונים הלהט”בים החשובים ביותר בעולם. “לקהילת הלהט”ב הישראלית יש הרבה מה לתרום לשיחה הגלובלית על זכויות להט”ב. הבית הפתוח בירושלים הוא ארגון שפועל ללא לאות כדי לבנות קהילה להט”בית בעיר עם אוכלוסייה מגוונת ומאתגרת. הבית פתוח מארגן את מצעד הגאווה בירושלים, שהפך לזירה של אלימות נוראה בקיץ שעבר, עם רציחתה של שירה בנקי ז”ל, אחת המשתתפות במצעד, והבית פתוח מוביל את המאמץ לעזור לקהילה להתאושש מהטראומה. אנו מקווים כי ראשי הקהילה הלהט”בית, יהודים ולא-יהודים, יבואו לפגוש את המנהיגים הללו ולעמוד בסולידריות איתנו באירוע האלטרנטיבי שלנו”.

האגודה למען הלהט”ב בישראל, הפועלת רבות בשיתוף פעולה עם ארגון A Wider Bridge , התייחסה אף היא לביטול הארוע.
“חרם והדרה אינם הדרך הנכונה לקידום ערכים של שוויון ופלורליזם”, אמר אמרי קלמן, יו”ר משותף, “יש עלינו חובה מוסרית לתת ביטוי לקונפליקטים בכלים של שיח ופתיחות. ההחלטה להדיר את המשלחת הישראלית היא שגויה ואינה תורמת למאבק לשוויון ולקידום זכויות אדם, אלא מעמיקה את השסע והפגיעה באוכלוסיות מוחלשות, כמו הקהילה הלהט״בית בישראל”.

בבית הפתוח סרבו להתייחס לביטול קבלת הפנים, אך הסבירו כי השתתפותם בכנס נשארת בעינה. “הבית הפתוח הוא ארגון להטב”י ירושלמי אשר פועל למען זכויות הקהילה בעיר ולצורך קידום סביבה פלורליסטית וסובלנית. כשמו כן הוא, הארגון הינו פתוח לכלל הקהילה וחבריה באשר הן/ם ומטרתו לייצג את כולם”, אמרה שרה קלה, מנכ”לית הבית הפתוח לאתר WDG,  “אנו מברכים על ההזדמנות להשתתף בכנס ורואים בו הזדמנות לספר על חיי הקהילה בעיר ובערים רבות בישראל וההומופוביה ממנה היא סובלת ומקווים כי שיח ועשייה מרובים, בארץ ובחו”ל, יעורר מודעות וייצור שינוי חיובי”.

ארגון a wider bridge הוא ארגון פרו-ישראלי ששם לו למטרה ליצור גשר בין ישראל לבין הקהילה הגאה ותומכיה בצפון אמריקה. הארגון מקיים פעילויות ומפגשים בין ארגונים ואנשים פרטיים, בארה”ב ובישראל, שנועדו לחבר וליצור שיתוף פעולה בין הקהילות.

למרות ביטול קבלת הפנים, הוועידה אינה מתכוונת להתעלם מהנושא היהודי-ערבי, ותקיים פאנל בנושא דיאלוג יהודי-מוסלמי. לדברי המארגנים, מטרת הפאנל היא לאפשר ללהט”בים מוסלמים ויהודים להכיר אחד את השני, לשמוע ולשתף את הסיפורים אחד של השני.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אוהד הגב

    מצחיק שויידר ברידג שמחרימים ומתעלמים מאחרים פתאום מתלוננים שמתנהגים כלפיהם באותו יחס.
    ממש צביעות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן