fbpx

ברוח התקופה – מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

מצעד הגאווה והסובלנות ה-22 בירושלים יתקיים ביום חמישי 30.5 וייערך במתכונת המותאמת לרוח התקופה | "בשנה קשה ומדממת, בה הלבבות של כולנו המומים וכאובים, חלה עלינו גם החובה להזכיר שהאהבה תנצח"
מצעד הגאווה בירושלים 2023 | צילום: יוסי זמיר, שתילסטוק
מצעד הגאווה בירושלים 2023 | צילום: יוסי זמיר, שתילסטוק

הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים הודיע היום כי מצעד הגאווה ה-22 בירושלים ייערך בתאריך 30.5, ויפתח, כמידי שנה, את חודש הגאווה בישראל.

בבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים מדגישים כי המצעד יתקיים במתכונת מותאמת לרוח התקופה עם תכנים שיותאמו לרוח הימים.

“המצעד צפוי להיות מפגן של סובלנות ותקווה, המקדש את החיים, החופש והאהבה, מפגן של עוצמה קהילתית ואופטימיות לעתיד טוב יותר שרבים מאיתנו כה זקוקים לו”, מסרו בבית הפתוח, “מצעד של אחדות שמחבק את השונות בנינו, ונותן מקום למגוון האנושי שיש בקהילה שלנו, של ישראל כפי שהיינו רוצות ורוצים לראות אותה. כבעבר, המצעד צפוי להביא לידי ביטוי את אופיה הייחודי וההטרוגני של ירושלים מחד, אך גם להיות הפגנה של כלל הקהילה הגאה בישראל, שעולה לבירת המדינה בדרישה לשוויון זכויות”.

המצעד יחל בשעות אחר הצהריים ויצעד במסלול המסורתי שיתחיל בבימת הנואמים בגן הפעמון ויסתיים בבמה המרכזית שבגן העצמאות.

יונתן ולפר, יו”ר הבית הפתוח בירושלים: “המתקפה הנוראית שחווינו ב-7.10 לא הייתה רק על עצם קיומנו, אלא על הערכים שלנו כחברה ליברלית ודמוקרטית. אנחנו מאמינים שלמצעד יש תפקיד מרכזי במלחמה על אופייה וצביונה של מדינת ישראל. הוא יבקש להזכיר לציבור בישראל את ה’למה’, ויפיח תקווה ביחס לחברת המופת שאותה אנחנו מבקשים ומבקשות לכונן. אחרי חצי שנה שבה הקהילה הגאה בישראל הוכיחה, שוב, שאנחנו אזרחים שווי חובות, אנחנו מזמינות ומזמינים את הציבור להצטרף אלינו למאבק לשוויון גם בזכויות”.

מנכ”לית הבית הפתוח נילי מדרר מוסיפה: “המצעד בירושלים הוא בשורה – של שוויון, אהבה ואחדות. בשנה קשה ומדממת, בה הלבבות של כולנו המומים וכאובים, חלה עלינו גם החובה – למפגן של עוצמה קהילתית ואנושית, להזכיר שאנחנו כאן, שהאהבה תנצח, ושיש מקום לכל אחת ואחד בירושלים שלנו ובישראל בכלל. אנחנו קוראים מכאן, מירושלים, לכל מי שערכי הסובלנות, הפלורליזם והדמוקרטיה חשובים לו ולה, לצעוד איתנו”.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן