fbpx

חוק הפונדקאות המפלה עבר בקריאה שניה ושלישית

אחרי יממה של זיגזג ושעות של מריחות, ואחרי שראש הממשלה הודיע כי יתמוך בתיקון לחוק הפונדקאות כך שיכלול גם גברים, עבר בכנסת הנוסח המפלה של החוק שאינו מאפשר לגברים להעזר בשרותי הפונדקאות | חברי הכנסת התפרצו בקריאות "שקרן" לעבר ראש הממשלה
Picture1
צילום מסך | ערוץ הכנסת

אחרי יממה של זיגזג ולילה של נאומים, עבר היום התיקון לחוק הפונדקאות בנוסחו המפלה בקריאה שניה ושלישית, ברוב של 59 תומכים מול 52 מתנגדים.

התיקון לחוק מרחיב את הזכאות לפונדקאות גם לנשים יחידניות, אך מונע זאת מגברים רווקים ומזוגות מאותו המין.

במהלך ההצבעה על ההסתייגויות לחוק התעוררה סערה במליאה לאחר שראש הממשלה הצביע נגד ההסתייגות של ח”כ אמיר אוחנה להוסיף גם גברים יחידנים לחוק, זאת למרות הבטחתו אתמול כי הוא תומך בפונדקאות גם לגברים וכי יצביע בעד תיקון לחוק. אחרי ההצבעה על ההסתייגות, התפרצו חברי כנסת לעבר נתניהו וקראו לעברו – “בושה וחרפה” ו”תתבייש לך”. ח”כ יאיר לפיד (יש עתיד) קרא לנתניהו “שקרן”, ואילו ח”כ יואל חסון (המחנה הציוני) הוצא מהמליאה לאחר שצעק לעבר נתניהו.

גם כל חברי סיעת כולנו, למעט ח”כ מירב בן ארי, הצביעו נגד התיקון של ח”כ אמיר אוחנה ובעד החוק המפלה.

חוק הפונדקאות עלה לדיון בסביבות השעה 2 לפנות בוקר. במהלך כל הלילה עלו לדוכן חברי וחברות הכנסת קארין אלהרר, מיכל בירן, איציק שמולי, רויטל סוויד, לאה פדידה, עיסאווי פרג’, מאיר כהן, איל בן ראובן, יואל חסון, עפר שלח, איילת נחמיאס ורבין, יעל גרמן וסתיו שפיר, שנאמו ונימקו את התנגדותם לחוק שמונע מאיתנו להקים משפחה, במאמץ משותף למנוע הצבעה על החוק בשעות הקטנות של הלילה.

בשעה 7:00 הופסק הדיון והמליאה יצאה להפסקה, ולאחריה התקיימה ההצבעה.

יו”ר וועדת העבודה של הכנסת, אלי אלאלוף (כולנו), שהציג את החוק בשם הוועדה שבראשה הוא עומד, פתח בהתנצלות ללהט”בים. הוא פנה לח”כ איציק שמולי (המחנה הציוני) ואמר לו: “אני כואב, מפני שלצערי היום לא אוכל לספק לך ולאמיר (אוחנה, י”ל) ולחברים שבאו לוועדה וכעסו על היחס של המדינה לקהילה הלהטבי”ת, פתרונות. היום, כדי לקדם את הקהילה, דברים נעשים בגניבה בלילה ומאחורי הפרגוד, לא בצורה גלויה ומכבדת”.

גם ח”כ שלי יחימוביץ’ פתחה בדברי התנצלות: “חברי קהילת הלהט”ב, אני מתנצלת ומתביישת בשם הכנסת על כך שמשתמשים בכם בציניות להציג את ישראל כמדינה שהיא גיי פרנדלי אבל אוסרים עליכם להנשא ולהביא ילדים. אני מתנצלת על הביטויים הבהמיים כלפיהם ועל כך שההצבעה על החוק תהיה תחת שקר, כאילו הוא ייתוקן”.

 

ח”כ איציק שמולי נואם במליאה לפני ההצבעה:

צילום: ערוץ הכנסת

עד אתמול בשעות הערב עדיין לא היה ברור האם החוק יובא להצבעה או לא, לאחר שהדיון בחוק נדחה בכל כמה שעות ונדחק עוד ועוד לתחתית סדר היום.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

עם פתיחת מרתון ההצבעות ביום שלישי בבוקר, הודיע יו”ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון כי חוק הפונדקאות לא יעלה להצבעה במושב הנוכחי במליאת הכנסת, בעקבות סיכום בינו ובין יו”ר הקואליציה, דוד אמסלם.

“שמח לבשר לקהילה הלהט”בית שלפניי מספר דקות סיכמתי מול יו״ר הקואליציה כי חוק הפונדקאות, חוק שמקבע את ההפליה הבלתי הגיונית כלפי מאות אלפי אזרחים ואזרחיות, לא יעלה”, אמר יו”ר סיעת המחנה הציוני ח”כ יואל חסון בפתיחת ישיבת הסיעה, “וכך יהיה לנו זמן נוסף לעשות עוד שינויים ולהילחם מול הממשלה לשנות את העוול שהוא מייצר נגד הקהילה הגאה”.

במשך כל שעות הבוקר של יום שלישי נשלחו לחברי הכנסת מהקואליציה אלפי הודעות ווטסאפ שקראו להם שלא לתמוך בחוק המפלה. במקביל, הגישו חברי האופוזיציה  עשרות אלפי הסתייגויות לחוקים שיעלו להצבעה החל מהערב ועד ליציאה לפגרת הקיץ.

בהמשך להודעה זו, דרש סגן שר הבריאות ליצמן מראשי הקואליציה להחזיר את החוק אל סדר היום ואיים לנקוט עיצומים פוליטיים. לפי ליצמן, משרד הבריאות הבטיח לבג”ץ שהחוק יעבור במושב זה, ולכן חובה להחזירו אל סדר היום השבועי. כמה שעות מאוחר יותר הודיע יו”ר הקואליציה דוד ביטן כי החוק לא ירד מסדר היום והוא יעלה להצבעה בקריאה שניה ושלישית במושב הנוכחי, שמסתיים השבוע.

בהמשך היום העלה ח”כ אמיר אוחנה את נושא חוק הפונדקאות בישיבת סיעת הליכוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לח”כ אוחנה ואמר כי הוא בעד תיקון החוק כך שיאפשר פונדקאות גם לגברים יחידנים, ואף העלה סרטון לפייסבוק בו הוא מצהיר על כוונתו לתמוך בתיקון כזה בזמן הקרוב, ואם לא אז בהמשך.

בעקבות הודעתו של ראש הממשלה קראו ח”כ אבי גבאי וח”כ מירב בן ארי לראש המשלה לתמוך בהסתייגות של ח”כ אמיר אוחנה לחוק וכך לתקן את החוק כך שיכלול גם אבות יחידנים ולהעביר חוק מתוקן ושוויוני כבר עכשיו. בתגובה הודיע ח”כ ליצמן כי במידה וראש הממשלה יתמוך בתיקון לחוק, הם ימנעו מלתמוך בחוק הלאום.

מנגד, לחצו חברי סיעת כולנו על ראש הממשלה ודרשו ממנו להגיע למליאה ולהפיל את ההסתייגות של ח”כ אוחנה בעצמו, אחרת, איימו, הם יצביעו נגד החוק.

כאמור, בסופו של דבר הצביעו חברי הליכוד ובראשם נתניהו נגד התיקון של ח”כ אמיר אוחנה ובעד החוק המפלה, והחוק עבר בקריאה שניה ושלישית.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן