fbpx

הפנים האמיתיות של ההורות הטרנסג’נדרית

כתבתה של יעל דן לתכנית פנים אמיתיות בערוץ 10, המציגה את סיפורה של נינה הלוי, שעברה תהליך שינוי מין ושמרה על הזוגיות והמשפחה, ואת סיפורם של הורים טרנסג'נדרים אחרים, שנאלצו לשלם מחיר עבור השלמה עם הזהות שלהם, עד כדי אבדן הקשר עם ילדיהם
פניםאמיתיות
צילום: צילום מסך ערוץ 10

תכנית התחקירים הפנים האמיתיות של אמנון לוי, עסקה השבוע בהורות טרנסג’נדרית.

הכתבה, שהכינה יעל דן עבור התכנית המשודרת בערוץ 10, מציגה את סיפורן של נינה הלוי, שיצאה מהארון כטרנסג’נדרית לפינ 14 שנה, והמשיכה להיות בקשר זוגי עם אישתה דגנית גם לאחר השינוי, ולגדל יחד איתה את בתן מור.

בכתבה מספרות השתיים על תהליך הגילוי שעברה נינה, על הדרך בה סיפרה לדגנית ואיך השתיים בחרו לספר זאת לבתם מור. הכתבה עוקבת אחר היחס של מור לשתי האמהות, המקורית והחדשה, ומציגה את החששות שלה כילדה מתגובות הסביבה, שהתבדו ככל שעבר הזמן.

“מרגע הגילוי נכנסה שלווה מאד גדולה למשפחה”, אומרת מור, “הכל פתוח, הכל ידוע, אין יותר את הקטע של להבין ולפענח מה זה וזה מציק. הייתה רק האמת”.

חלקה השני של הכתבה עוסק במקרים הפחות אופטימיים של הורים שיוצאים מהארון כטרנסים, ואת תגובותיהם של נציגי רשויות הרווחה, שבוחרים לא פעם להאשים את ההורים ואף לפעול לכך שלא יראו יותר את ילדיהם.

הכתבה חושפת את סיפורו של רונן, שבנו נלקח ממנו בכוח לאחר שנודע לשירותי הרווחה כי הוא עובר את תהליך השינוי, ואת סיפורה של שרה, שאולצה לוותר על ילדיה בעקבות תהליך השינוי.

“מה שיותר קשה מהתגובה החברתית זו התגובה של רשויות הרווחה”, אומר אלישע אלכסנדר, מנכ”ל ארגון מעברים, “אני שמעתי על עובדת רווחה שקראה לאמא טרנסית מפלצת”. “הרווחה אמרה לי כי זה שאני לא מכחישה שאני חלק מהקהילה הלהט”בית, פוגעת בילדים”, מוסיפה שרה, שילדיה נלקחו ממנה.

תגובת משרד הרווחה:
“אנו מגנים באופן נחרץ כל התנהגות מפלה ופוגענית כלפי כל אדם או קבוצה על בסיס גזע, דת, לאום או העדפה מינית ודוחים מכל וכל אתצ האמירות המיוחסות לעובדים סוציאלים ביחידת הסיוע. זהות טרנסג’נדרית והליך שינוי מין של הורה אינם פוכ\געים ואינם וסלים את זכותו המלאה להורות לילדיו, וכן אינם פוגעים בכשירותו להורות. אנו קוראים לכל הורה טרנסג’נדר שחש כי נפגע מאפליה לפנות אלינו מיידית”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן