fbpx

המדריך המלא להתאמת המשקפיים

תשכחו ממבנה הגוף, מבנה הפנים שלכם הוא זה שקובע כמה טוב תראו הקיץ. איך מזהים את מבנה הפנים שלנו ואיך בוחרים משקפיים שיתאימו להם?
sunglasses

כמה פעמים קרה לכם שמדדתם משקפי שמש של חבר או חברה והרגשתם שהם פשוט נוצרו בשבילכם? וכמה פעמים קרה שניגשתם לחנות וחיפשתם משקפיים דומות, אבל לא הצלחתם למצוא משהו שנראה עליכם כמו שרציתם?

הסיבה לכך היא ההתאמה האסתטית בין מבנה הפנים שלנו לבין צורת המשקפיים. גם אם אנחנו לא יודעים בדיוק מה הולך עם מה, ואיזה סוג מסגרת מתאים לפנים שלנו, כשאנחנו מרכיבים משקף שלא מתאים, אנחנו מצליחים לזהות שמשהו לא בסדר.

כדי לחסוך לכם את התסכול שכרוך בניסיון למצוא לכם את המסגרת המושלמת עבורכם, ריכזנו עבורכם את החוקים הבסיסיים שיאפשרו לכם להתמקד בסוגי המסגרות המתאימות למבנה הפנים שלכם.

שלב ראשון – זיהוי מבנה הפנים – השלב הראשון בהתאמת המשקפיים הוא הכרה של מבנה הפנים שלנו, האם הוא עגול? מרובע? אובאלי? או אולי בצורת לב או יהלום?

אם הייתה הגדרה כזו באפליקציות ההיכרויות, היינו כולנו יודעים לדקלם מתוך שינה את מבנה הפנים שלנו. אך מכיוון שאתרי ההיכרויות עדיין תקועים בשלב מבנה הגוף, והפנים הם אחד החלקים היותר מוצנעים בפרופילי ההיכרויות, עלינו להכיר את מבנה הפנים שלנו בדרך אחרת.

שלב שני – התאמת המסגרת למבנה הפנים – לאחר שהגדרנו את מבנה הפנים, יהיה קל יותר לבחור את המשקפיים המתאימות, בהתבסס על כמה חוקים פשוטים וזכירים, שיוצרים השלמה בין המסגרת לבין מבנה הפנים, ועוזרים לנו להשיג את המראה אליו כיוונו.

מבנה פנים עגול

איך מזהים: מבנה פנים עגול הוא מבנה נפוץ במיוחד. בעלי פנים עגולים מתאפיינים בלחיים רחבים ומידת רוחב הפנים כמעט זהה למידת גובהם.

מה כן: מומלץ לבחור במסגרת מלבנית שתהיה יותר רחבה מאשר גבוהה, כך אנו מאריכים את תווי הפנים ויוצרים איזון במראה ואשליה של פנים צרות וארוכות יותר. יתאימו גם משקפי שמש זוויתיים או חתוליים שיחדדו את מראה הפנים.

מה לא: מומלץ להימנע ממסגרות עגולות גדולות שידגישו את מבנה הפנים העגול. ויגרמו לפנים להיראות מלאות יותר, וכן ממסגרות קטנות או א-סימטריות שייצרו תחושה של רוחב.

מבנה פנים בצורת לב / יהלום

איך מזהים: פנים בצורת לב מאופיינות במצח רחב, עצמות לחיים גבוהות ומבנה שהולך והופך לצר יותר עד שהוא מסתיים בסנטר מודגש. את מבנה היהלום יוצרים הסנטר קטן, המצח הצר יחסית ועצמות הלחיים הגבוהות.

מה כן: למבנה פנים מסוג זה תתאים כל מסגרת בה חלקה העליון רחב מחלקה התחתון – משקפיים עם חלק עליון מובלט, כמו  מסגרות חתול, או משקפיים עגולים אך לא רחבים יותר מעצמות הלחיים, יתאימו למבנה הצר ויעניקו לפנים מראה עדין יותר.

מה לא: משקפיים צרים וקטנים רק יגרמו לעיניים להיראות קטנות יותר, ולכן כדאי להימנע מהם.

מבנה פנים מרובע

איך מזהים: פנים מרובעות מאופיינות במבנה זוויתי עם אורך ורוחב דומים, סנטר מרובע ומצח רחב.

מה כן:  לבעלי מבנה פנים מרובע מומלץ לבחור מסגרת שתרכך את קווי הפנים החדים והטבעיים ולכך יתאימו מסגרות עגולות. משקפי שמש במסגרת עגולה או אובלית, כגון: מסגרת טייסים ירככו את קו הלסת ויגרמו לפנים להיראות ארוכות יותר. גם משקפיים בצורת פרפר או משקפיים שהמוטות שלהם מחוברים במרכז ולא בחלק העליון של המסגרת יחמיאו למבנה פנים זה.

מה לא: מסגרות דקיקות, זוויתיות או מרובעות רק ידגישו את הזוויות של הפנים. גם משקפיים עם צבעים מודגשים בחלק התחתון של המסגרת או מוטות מעוקלים לא מומלצים.

פנים אובאליות

איך מזהים: מבנה פנים האובאלי ארוך יותר מרוחבו. בעלי מבנה פנים זה נהנים מפרופורציות מאוזנות – עצמות לחיים בולטות וגבוהות, מבנה רך ומעוגל ומצח שמעט רחב יותר מהלסת.

מה כן: כמעט כל מסגרת מתאימה למבנה פנים אובלי, ולכן חשוב בעיקר לשמור על האיזון ולא לפגוע בפרופורציות ולכן יש לבחור מסגרת שאינה גדולה מדי או קטנה מדי ממבנה הפנים.

מסגרות קטנות במראה גיאומטרי, משקפיים עם מסגרת מעוגלת ומשקפיים מרובעים עם זוויות מעט מעוגלות – כל אלו יתאימו לפנים אובליות. כמו כן לפנים קטנות מומלץ מסגרות עגולות, אשר הן יותר פרופורציונאלית למבנה הפנים.

מה לא: כדאי להימנע מצורות חדות מדי, כמו מסגרות משולשות או בצורת מלבן מאורך. למרות שהפרופורציות של מבנה הפנים מאפשרות לשחק עם מגוון מסגרות, לא כדאי ללכת על אופציה קיצונית מדי.

ומה עם משקפי ראייה?

התאמת צורת המשקפיים לצורת הפנים חשובה גם כשמדובר במשקפי ראייה, אך כאן נכנס גורם חשוב לא פחות, ואולי אף יותר, והוא השאלה מה אני רוצה לשדר?

“אם בהתאמת משקפי שמש חשבנו בעיקר על מבנה הפנים, במשקפי ראייה השיקולים הם אחרים”, מסבירה , השיקול הכי חשוב בבחירת מסגרת ראייה היא מה אני רוצה לשדר? האם אני רוצה להראות חכמה, יצירתי, חשוב או מגניבה? ובהתאם לכך לבחור את המשקפיים”.

משקפי הראיה מלוים אותנו לאורך כל היום והם חלק מהמראה שלנו ומהרושם שאנחנו יוצרים, ולכן צריך גם לחשוב כיצד מתאימים אותם לסביבה בה אנו נמצאים ועובדים.


רוצים להתאים לעצמכם משקפיים חדשים?

לרכישת משקפיים (מסגרת ועדשות) ומשקפי שמש
*בהצגת השובר בחנות
*אין כפל מבצעים

“עדשות”, חברה גאה במועדון הצרכנות הגאה friendly, אימצה את בית דרור והעניקה בדיקות ומשקפי ראייה לבני הנוער המתגוררים בבית. 
לחצו כאן לכרטיס של “עדשות” במועדון הצרכנות friendly

עוד בנושא:  מצעד הגאווה בירושלים פתח את חודש הגאווה בישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן