fbpx

היום שאחרי – ארגון הנוער הגאה נאבק על המשך הפעילות

קמפיין גיוס המונים והלוואות, אסיפות חירום ומחאות, לצד מחשבות על קיצוץ הפעילות - בארגון הנוער הגאה מתכוננים לכל תרחיש בעקבות ההודעה על קיצוץ התקציב
צילום: ארגון הנוער הגאה
צילום: ארגון הנוער הגאה

יממה לאחר שקיבלו את ההודעה על קיצוץ תקציב הארגון בכ-20%, נערכים בארגון הנוער הגאה למאבק להחזרת התקציב, ובמקביל כבר חושבים כיצד להמשיך הלאה במידה והמאבק ייכשל.

את הכסף שלא יגיע יאלצו ראשי הארגון להשלים מכיסם, בתקווה שהתקציב יועבר בסופו שלדבר, גם אם באיחור. “לאורך כל שנת 2016 פעלנו מתוך הנחת יסוד שתקציב התמיכה בארגון יוכפל, כי ככה הבטיח שר החינוך”, כתב מייסד הארגון יניב וייצמן, “בזכות ההצהרה של בנט הקמנו עוד קבוצות, עוד מועדוני נוער, עוד סמינרים והדרכות. אבל הכסף לא נכנס. כל חודש אמרו בחודש הבא. ואנחנו המשכנו בעשייה כי הרי מה חשוב יותר מזה? לפני חודש, כשעדיין לא נכנס הכסף ניגשנו גל אוחובסקי ואני לבנק ולקחנו הלוואה של 300,000 ש”ח בערבות אישית. אבל הכסף שבנט הבטיח לא נכנס. היום קיבלנו את הבשורה הקשה. לא רק שלא ייכנס. גם יקוצץ. אז לפנינו הרבה לילות בלי שינה וחשש גדול לארגון ולפעילות”.

כצעד ראשון, שנועד לגייס את סכום הכסף שיאפשר את המשך הפעילות השוטפת של הארגון, נפתח קמפיין גיוס המונים “מצילים את איגי”, המבקש להגיע ליעד של 400 אלף ש”ח.

“במקום הכפלה קבלנו תקציב נמוך ב 20% משנה שעברה”, נכתב בעמוד התרומות, “רחוק מאוד מההכפלה המדוברת. לארגון הנוער הגאה חסרים 400 אלף שקל כדי לסיים את השנה הזאת. בלי הכסף הזה נאלץ להפסיק את הפעילות שלנו. אנחנו פונים אליכם לעזור לנו להציל את איגי. בואו נגייס את הסכום הזה יחד!”.

ביום רביעי בערב קיימו פעילי הארגון אסיפות חירום בת”א, חיפה וב”ש, בניסיון לחזוב על דרכים נוספות להבטחת המשך הפעילות.

ביום חמישי בערב תערך בגן-מאיר ת”א עצרת מחאה משותפת של ארגוני הקהילה , במטרה ליצור לחץ ציבורי נוסף בנושא.

“התקציב גדל, אבל החלוקה השתנתה”

“לא אתן שבמדינת ישראל בני נוער יחששו לצאת לרחוב בגלל אורח חייהם”, אמר השר בנט לאחר הרצח של בנקי ז”ל, והבטיח להכפיל את תקציב ארגון הנוער הגאה, “אנו מגיבים בפעולות ולא רק בדיבורים, על מנת לחזק ולתת כלים לבני נוער הסובלים מגזענות והומופוביה בבתי הספר”.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

אך למרות ההבטחות החוזרות ונשנות, לקראת סוף השנה התקציבית התבשרו בארגון הנוער הגאה כי התקציב שיועבר השנה לארגון לא רק שלא הוכפל, אלא הוא נמוך ב-20% מהתקציב של שנה שעברה, ועומד על 750,000 ש”ח במקום 950,000 ש”ח בשנה שעברה.

הסיבה – התקציב לארגון הנוער הגאה מועבר במסגרת תקנת ארגוני הנוער. לדברי משרד החינוך, הכסף לסעיף הזה דווקא גדל מאוד בשנים האחרונות, (מ-19 מיליון ש”ח ח-35 מיליון ש”ח), אך בשל העובדה שמספר ארגוני הנוער המקבלים תקציב מכוח סעיף זה גדל גם הוא, התוצאה היא תקציבים נמוכים יותר לכל ארגון.

שר החינוך בנט הגיב בטוויטר וכתב: “טענות איגי צודקות לחלוטין. איגי הוא ארגון נוער שמתוקצב מתוך ‘דלי’ משותף עם כלל הארגונים (אחריי!, נוער מד”א ועוד). אין דרך לתקצב ישירות ארגון בודד. בעקבות פגישתי עמם הגדלתי לכלל הארגונים תקציב מ-19 מיליון שקלים ל-35 מיליון שקלים, ותקציבם אמור היה לגדול בהתאמה. אלא שבינתיים נוספו ארגונים נוספים לאותו ‘דלי’ והכסף התחלק על פני יותר גופים, כך שבפועל איגי קיבלו פחות מקודם. זה ממש לא בסדר. כל זה לא צריך לעניין את איגי. הכסף קיים, הבעיה היא מכניקת ההעברה. אנו פועלים לפתור את זה. אעדכן”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן