fbpx

הזכות להצטלם – זוגות להט”בים הצטלמו על רקע המשכן וסולקו

זוגות להט"בים שביקשו לחתום את הביקור בכנסת בתמונה מיוחדת על רקע המשכן, גורשו על ידי משמר הכנסת. "מדובר בטעות. הכנסת יצאה מגדרה לארח מאות רבות של אורחים מהקהילה הגאה"
הזכות להצטלם | צילום: מיכל בר
הזכות להצטלם | צילום: מיכל בר

תקרית מביכה העיבה על היום לזכויות הקהילה הגאה שהתקיים הכנסת, כאשר חמישה זוגות של אורחים שהגיעו ליום הזכויות ויצאו לרחבת הכנסת על מנת להצטלם על רקע המשכן, סולקו על ידי משמר הכנסת.

“יצאנו להצטלם חמישה זוגות לכבוד יום הזכויות”, כתבה אביגיל גבעון, אחת המצולמות, “שני זוגות של שתי נשים, שני זוגות של שני גברים וזוג של גבר ואישה (ששניהם ביסקסואלים ומהממים בלי קשר). לפני שיצאנו, עברנו ליד השומר בכניסה הראשית למשכן. אמרנו לו, ״אנחנו יוצאים שנייה להצטלם תזכור אותנו סבבה?״, אמר לנו סבבה. יצאנו.

עושים שלוש ארבע ו, מצטלמים, מנסים ליצור תמונה שכולם נראים טוב – בום. אני שומעת מישהו מתקרב אלינו בצעדים מאד מהירים וכנראה מאד כועסים גם. אני שומעת שהוא צועק לנו ״תפסיקו עכשיו, תעצרו עכשיו, תביאו לי את אישורי הכניסה שלכם״. כשהגיע אלינו, דרש את אישורי הכניסה. כששאלנו למה, אמר שאסור להצטלם שם. אז למה הרגע אמרת לנו שבסדר?”

לדברי אביגיל, בקשתם לקבל הסבר לגבי הסיבה בגללה מבקשים לגרש אותם לא נענתה, אישורי הכניסה שלהם נלקוח והם הוצאו מהמתחם.

עוד בנושא:  יום הקהילה הגאה חייב להיות היום בו נכניס את האלימות ואת הפלגנות עמוק-עמוק לתוך הארון

“האישורים שלנו נלקחו מאיתנו וגורשנו מהמשכן כמעט באלימות פיזית, ממש שעות בודדות אחרי סיום הדיון על אלימות משטרתית שחווינו בקיץ”.

חברת הכנסת תמר זנדברג, ששמעה על המקרה, פנתה מיד למשמר הכנסת ומחתה על האכיפה הסלקטיבית וטענה כי אין שום חוק האוסר להתנשק על רקע המשכן.

בעקבות פניה של ח”כ זנדברג התקלה הצ\תנצלות ממשמר הכנסת: “מדובר בטעות שעליה התנצלנו, אך חשוב לומר שהכנסת יצאה מגדרה לארח מאות רבות של אורחים מהקהילה הגאה באופן המוצלח והמכובד ביותר ביום הלהט”ב”.

“לא הספקנו לצאת מיום זכויות הקהילה הגאה בכנסת וכבר, בכנסת עצמה, חווינו להטבופוביה”, הוסיפה מיכל בר שצילמה את התמונה, “רק לידע כללי, אחרי כמה שעות אותו קצין התנצל. (לא בפנינו כמובן, אבל למי אכפת מאיתנו רייט?)”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן