fbpx

הגופים הגדולים שהתגייסו לציון היום הבינלאומי למאבק בלהט”בפוביה

ההסתדרות, משטרת ישראל, עיריית רמת גן וגופים נוספים ציינו היום את היום הבינלאומי למאבק בלהט"בפוביה | גם משרד החוץ הישראלי הצטרף, אבל רק בעמודים דוברי האנגלית
יוםהבנה

היום הבינלאומי למאבק בלהט”בפוביה צוין היום בישראל וברחבי העולם יום זה, שידוע בכינוי יום ההבנ”ה, נועד להעלות לסדר היום את נזקי האפליה ולהיאבק בגילויי האלימות נגד קהילת הלהט”ב, והוא מצוין במדינות רבות בכל 17 במאי, מאז שנת 2005.

יום ההבנ”ה מאופיין בדרך כלל בפעילויות הסברה שנעשות על ידי ארגוני הקהילה השונים, אך השנה קיבל היום תפנית מעניינת וזכה להתייחסות מצד גופים ציבוריים גדולים שהתייחסו ליום ההבנ”ה, רבים מהם בפעם הראשונה, וביקשו להציג את תמיכתם במאבק בלהט”בפוביה בישראל.

על בניין ההסתדרות בת”א הונף לראשונה דגל הגאווה כדי להביע סולידריות ולחזק את השותפות והשותפים במאבק למען השוויון.

יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: “ההסתדרות, כביתם של כלל העובדים בישראל, תמשיך לפעול כדי למנוע גזענות ואפליה מכל סוג שהוא במקומות העבודה, ובתוך כך גם מקרי אפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית. זכותו של כל עובד וזכותה של כל עובדת, להגשים את עצמם מקצועית ואישית, מבלי לחוש מאוימים מסביבתם”. יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הדגיש כי: “ההסתדרות, כביתם של כלל העובדים בישראל, תמשיך לפעול בשיתוף עם איגודים מקצועיים וועדי עובדים כדי למנוע גזענות ואפליה מכל סוג שהוא במקומות העבודה, ובתוך כך גם מקרי אפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית. זו המחויבות המשותפת של נציגי העובדים, המעסיקים ומקבלי ההחלטות, להגן יחד על שוויון זכויות והזדמנויות במדינת ישראל, ולסלול את הדרך לחברה ערכית, נטולת דעות קדומות, סובלנית ומלוכדת יותר. ההסתדרות מזמינה עובדים שנתקלו באפליה במקומות עבודתם להתקשר ל-2383* (המוקד לכל עובד) לשיחת ייעוץ וסיוע”.

צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

בעיריית רמת גן יצרו תכנית שלמה ליום ההבנ”ה, בהובלת ראש העיר כרמל שאמה הכהן ובשיתוף חבר המועצה ומחזיק תיק הקהילה הגאה ישראל זרי. העיר המשיכה במסורת להצגת נראות להט”בית בלתי מתפשרת עם קמפיין שלטי חוצות לציון יום ההבנ”ה. שלטי חוצות צבועים בצבעי הגאווה עם המסר “אהבה היא התשובה” הוצבו בנקודות מרכזיות ברחבי העיר.

במהלך היום התקיים פאנל  בני נוער בתיכון “בליך” שעסק בנושא הלהט”בפוביה, ובשעות הערב התקיים מיצג אור-קולי בפארק הלאומי במסגרתו הוארה המזרקה שבפארק בצבעי הגאווה.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

גם במשרד החוץ התייחסו ליום ההבנ”ה ואפילו שינו את סמל המשרד המופיע בעמוד הטוויטר הרשמי של המשרד באנגלית. אך כנהוג בנושאים שנחשבים על ידי הממשלה לשנויים במחלוקת, הקפידו להגביל את הסטטוסים והציוצים רק לעמודים דוברי האנגלית.

“אנחנו במשרד החוץ הישראלי גאים להיות חלק מקואליצית “דיפלומטיה למען שוויון” ולתמוך ביום הבינלאומי נגד הומופוביה”, נכתב בעמוד הטוויטר של משרד החוץ, “קידום זכויות להט”ב במזרח התיכון הוא הכרחי לכולנו”.

בציוצים שעלו בעמוד הטוויטר הרשמי של משרד החוץ באנגלית, הוזכרה קואליציית 37 המדינות, שישראל היא אחת מהן, שהתקבצה בקריאה לממשלות לבחון את ההשפעה של מגפת הקורונה על האזרחים הלהט”בים, אשר חווים אפליה במערכות הבריאות ברחבי העולם.

צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

משטרת ישראל הפיצה סרטון מיוחד ליום ההבנ”ה תחת הכותרת “יחד בגאווה נגד השנאה”, מציג הסרטון את שיתופי הפעולה בין המשטרה לבין הקהילה הגאה, ובעיקרם אבטחת אירועי הגאווה והמחאות השונות, וכן מציג נציגים להט”בים המכהנים בתפקידים שונים במשטרה ופועלים לקידום שיתופי הפעולה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן