fbpx

הבית הפתוח במכתב אישי לראשי הממשלה נתניהו וגנץ – תקנו את העוול נגד הקהילה הגאה

לרגל יום הבנ"ה והשבעת הממשלה החדשה שלחו היו"רים המשותפים של הבית הפתוח בירושלים מכתב מיוחד לראשי הממשלה נתניהו וגנץ | "יש לכם רוב מוצק בממשלה, רוב ברור בכנסת ובציבור – לתיקון המציאות ההזויה שבה אנחנו עדיין אזרחים סוג ב'. אל תפספסו את ההזדמנות לעשות צדק ולעשות היסטוריה"
ראשי ממשלה

לרגל יום הבנ”ה והשבעת הממשלה ה-35, שלחו נעם יבין וערן גלובוס, יושבי ראש משותפים של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, מכתב מיוחד לראשי הממשלה נתניהו וגנץ.

במכתב שכותרתו “תיקון העוול נגד הקהילה הגאה בממשלה ה-35” פנו יבין וגלובוס לנתניהו וגנץ וברכו אותם על הקמת הממשלה, וביקשו מהם לתקן את המציאות הקיימת במדינת ישראל בה הלהט”בים הם אזרחים סוג ב’.

“אנו מברכים אתכם על הקמת הממשלה ומאחלים הצלחה באתגרים הרבים העומדים לפני העם והמדינה”, נכתב במכתב, “באופן סמלי, היום אנו מציינים את היום הבינלאומי ה-15 למאבק בלהט”בפוביה. גם היום סובלים לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג’נדרים בישראל מאפלייה חוקית וממסדית, מתת-תקצוב ומאלימות שפורחת ב אווירה ציבורית סלחנית לגילויי שנאה”.

המכתב מזכיר לנניהו וגנץ את ההבטחות שניתנו לקהילה במשך שלוש מערכות הבחירות האחרונות, ודורש מהם לעמוד בהבטחותיהם:

“התחייבתם במהלך הבחירות, ישירות בפני נציגי הקהילה ובהצהרות שונות – כי הממשלה שתקימו תוביל לשינוי. התחייבתם להילחם בטיפולי המרה. התחייבתם לפעול למען הנוער הגאה ולמען הקהילה בפריפריה החברתית-גיאוגרפית. התחייבתם להסיר חסמים בירוקרטיים שגוזרים על אנשים טרנסג’נדרים מציאות של הדרה ומחסור. הדגשתם שניכם את חשיבות השקעת המשאבים הנדרשים במערכות החינוך ואכיפת החוק.

הבחירות מאחורינו. את ההצהרות יש לגבות במעשים. לממשלת החירום והאחדות שתושבע היום ולכם כעומדים בראשה, מלוא הכלים לעמוד בהתחייבויות. יש לכם רוב מוצק בממשלה (שכוללת שני מנהיגים להט”בים פורצי דרך), רוב ברור בכנסת ובציבור – לתיקון המציאות ההזויה שבה אנחנו עדיין אזרחים סוג ב’. יש לכם מנדט וחובה מוסרית לעשות זאת. אנו מפצירים בכם, אל תפספסו את ההזדמנות לעשות צדק ולעשות היסטוריה”.

עוד בנושא:  סגן ראש העיר ירושלים הנכנס: "הבית הפתוח מיותר"

מבטיחים שמירה על הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה

קשה לנבא אילו נושאים להט”בים תבקש הממשלה החדשה לקדם, אם בכלל, והאם תצליח לעשות זאת. ההסכמים הקואליציונים שחתמו הליכוד וכחול לבן עם המפלגות החרדיות מבטיחים שמירה על הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה, כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל. על פי ההסכמים, במידה ויהיה שינוי שיפגע בסטטוס קוו יפעלו הצדדים לתיקון הפגיעה על מנת לשמר את הסטטוס קוו.

הבטחה זו מונעת את קידומם של נושאים להט”בים המתקשרים לנושאי דת ומדינה, ובראשם נישואים גאים והורות גאה, אך עדיין מאפשרת לממשלה החדשה לקדם חוקים ותקנות בנושאי בריאות, רווחה, חינוך ומניעת אפליה, ואולי אף להצליח לנצל את הרוב שקיים לשתי מפלגות השלטון על מנת להעביר את אותם חוקים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן