fbpx

סגן ראש העיר ירושלים הנכנס: “הבית הפתוח מיותר”

מועצת העיר ירושלים דנה בישיבתה אתמול באישור מינויו של אריה קינג לסגן ראש העיר ובהעברת התקציב לבית הפתוח. סגן ראש העיר החדש ניצל את הישיבה להשתלח בבית הפתוח ואמר: "מדובר בעמותה פרטית שזוכה לפריבילגיה מיוחדת"
הבית הפתוח ירושלים
מצעד הגאווה ירושלים | Andrew Ratto| CC BY 2.0

בישיבת מועצת העיר ירושלים שהתקיימה אתמול, אושר מינויו של אריה קינג לתפקיד סגן ראש העיר ירושלים.

מאז תחילת הקריירה הפוליטית שלו ועד לקמפיין הבחירות האחרון, השמיע קינג עמדות קשות ומסוכנות כנגד הקהילה הגאה.

בין שאר התבטאויותיו ביחס לקהילה הגאה אמר קינג כי יש צורך “להחזיר את המצב לקדומות, להכחיד את התועבה והטומאה”, והבטיח בקמפיין הבחירות שלו “להפסיק את תקצוב הבית הפתוח. נבטל את התקציבים והתעדופים לקהילת הלא נורמלים שפה. אנחנו בשירות הפסיכולגי נעזור לכם”.

את הבטחת הבחירות הזו ביקש קינג להזכיר לחברי המועצה כבר בישיבה הראשונה בה אושר מינויו, במסגרת ההצבעה על העברת מקדמה לבית הפתוח על חשבון התקציב השנתי, המועבר לעמותה בעקבות פסיקת בג”צ ועומד על כחצי מיליון ש”ח.

קינג ניצל את הזדמנות להביע את דעתו על התקציב, בפעם הראשונה כסגן ראש העיר, ואמר: “חברי “הקהילה” הם בני אדם ככל האדם בעיר. אין כל סיבה, אם הם חושבים שהם אנשים נורמלים, שיהיה להם מתנ”ס משלהם. כמחזיק תיק המינהלים הקהילתיים ביררתי ומצאתי, שאין באף מתנ”ס איסור לחבר הקהילה להשתתף בפעילות כזו או אחרת, יתר מכך, מצאתי שבמתנ”סים רבים, ישנן/ם חברי/ות קהילה פעילים בחוגים, בניהול המתנ”ס, בוועדי המינהלים הנבחרים. ולכן, הבית הפתוח, מיותר. מדובר בעמותה פרטית שזוכה לפריבילגיה מיוחדת, לקבל תמיכה כאילו היא עמותה עירונית או חברה סוכנותית כמו כל המינהלים בעיר. הגיע הזמן להשיב את השוויון והשפיות לעיר”.

למרות הסתייגותו של קינג, עברת התקציב אושרה, לאחר שחברי המועצה החרדים עזבו את הישיבה בעת ההצבעה.

תומך בארגון להב”ה ובמפלגת נעם

יממה לפני ישיבת המועצה ניסו חברי הקהילה הגאה בירושלים למנוע את המינוי והחתימו עצומה נגד מינוי של קניג לסגן ראש העיר, במסגרתה שלחו כ-3000 חברי וחברות הקהילה מיילים לראש העיר מר משה ליאון ולהנהלת העירייה המבקשים להצביע נגד המינוי.

“לא נשתוק מול המינוי המסוכן הזה”, נכתב בעצומה, “לא נשתוק מול הניסיון להכשיר ולהעמיד במרכז קבלת ההחלטות בעיר האהובה והמורכבת שלנו אדם כאריה קינג. נבחר ציבור שהשמיע עמדות קשות ומסוכנות כנגד הקהילה הגאה, נגד שוויון מגדרי, שוויון זכויות אזרחי ונגד ירושלים שבה יש מקום לכל הציבורים והמגזרים”.

קינג ידוע כתומך בפעילי ארגון להב”ה, עליהם אמר: “לצערי הרב מה שהמדינה לא עושה, עושה התארגנות פרטית”, ובבחירות האחרונות לכנסת תמך במפלגת נעם, וכשפרשה העביר תמיכתו למפלגת “עוצמה יהודית”.

בפברואר 2017 פרש מהקואליציה בעיריית ירושלים. במכתב ההתפטרות ששלח לראש העיר פירט שורה של טענות, והאחרונה שבהן היא קיום ההופעה של “שושקה”, דמות שיצר זאב אנגלמאיר, מופע שאותו הגדיר קינג כפריצות. בבחירות 2018 התמודד למועצת העיר ורשימתו זכתה ב-2 מושבים.

עוד ב-2018 אמר באזכרת הרב כהנא “כולנו זוכרים את מייסד התנועה, אנחנו היום יודעים כולם כמה הוא צדק” והבהיר: “אני בא פה ומתחייב לכם שרשימת מאוחדים לא תסטה כהוא זה ממשנתו של הרב כהנא ומשנתה של כך”.

מתוך קמפיין הבחירות של קינג – מתנגד לתקציב לבית הפתוח

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

בסיעת מרצ ירושלים, החברה בקואליציה, קיימו השבוע גם כן דיון בנושא לאחריו הוחלט כי הסיעה תשאר בקואליציה. חברת מועצת העיר מטעם מרצ בעיר, לורה וורטון, אף הוציאה הודעה בה ברכה את ההחלטה להעביר את הכסף לבית הפתוח, בהודעה בה היא מתעלמת מהעובדה כי מדובר בפסיקה מחייבת של בג”צ ולא בהחלטה של העירייה.

אייל לוריא פרדס, מספר 2 ברשימת מרצ ירושלים, התנגד להחלטה להישאר בקואליציה ופנה להנהלת מפלגת מרצ על מנת לקיים דיון דחוף בהחלטה. לוריא מסר כי: “פנינו להנהלת מרצ הארצית כי אנחנו מאמינים שישנה חשיבות עקרונית לוודא שהקול האידיאולוגי הברור והחד של מרצ יישמע גם ברמה העירונית. אסור לתת לסגן ראש עיר כהניסט ניצחון על ידי מתן תו הכשר מטעם מרצ לנורמליזציה של עמדות מסוכנות ובזויות אלו. הבטחנו לבוחרים והבוחרות שלנו בירושלים כי עלינו, בניגוד למפלגות אווירה כאלה או אחרות, אפשר לסמוך בעיניים עצומות. אנו מבקשים לוודא כי ההבטחה הזו תקוים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. . הגב

    חבל שקנינג השתגע וחושב שהוא פסיכוחוג בשנות החמישים.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן