fbpx

גל של חקיקה אנטי להט”בית צפוי בארה”ב ב-2016

שנה אחרי מהפכת השוויון בנישואים שסחפה את ארה"ב, צופים הארגונים הלהט"בים גל של חקיקה אנטי להט"בית הכוללת סירוב למתן שירותים, פגיעה בזכויות ואפליה על רקע נטיה מינית וזהות מגדרית
rainbow_american
Rainbow Americannathanmac87 | CC BY 2.0

עם סיומה של שנת 2015, שהפכה לאחת השנים המשמעותיות ביותר בהיסטוריה של קהילת הלהט”ב בארה”ב עם אישור נישואים גאים בכל 50 המדינות, מסתמן כי בשנת 2016 תעמוד המהפכה הזו במבחנים רבים.

ההשערה הזו מבוססת על דו”ח של ארגון Human Rights Campaign, לפיו שנת 2016 מסתמנת כשנת שיא בהצעות חוק אנטי להט”ביות. מחברי הדו”ח צופים כי ב-27 מדינות יתבקשו המחוקקים להתייחס להצעות חוק הנוגדות את השוויון לו זכתה קהילת הלהט”ב, בהן אלבמה, אריזונה, ארקנסו, קולורדו, פלורידה, ג’ורג’יה, איידהו, אינדיאנה, קנזס, קנטקי, לואיזיאנה, מישיגן, מיסיסיפי, מיזורי, נברסקה, ניו מקסיקו, צפון קרוליינה, אוהיו, אוקלהומה, דרום קרוליינה, דרום דקוטה, טנסי, יוטה, וירג’יניה, מערב וירג’יניה, ויסקונסין, ויומינג.

עוד מציין הדו”ח כי כבר בשנה האחרונה הוגשו 151 הצעות חוק אנטי-להט”ביות ב-33 מדינות, רובן לא התקבלו. יחד עם זאת, הצעות רבות מתוכן עדיין לא נידונו, והן יועברו לדיון במהלך שנת 2016.

המספר הגדול ביותר של הצעות חוק אנטי-להט”ביות שהועלו בשנת 2015 ביקשו לאפשר לאנשים, עסקים וסוכנויות במימון משלם המסים להתבסס על חופש הדת כסיבה לסרב להעניק שירותים שונים ללהט”בים.

כך באלבמה, קרוליינה וטקסס הועלו הצעות חקיקה שביקשו לאפשר לאנשים, עסקים, ועובדי ממשלה לסרב לספק מוצרים ושירותים הקשורים לנישואים חד-מיניים. ובפלורידה, מישיגן, מיסיסיפי ובמקומות אחרים הציעו מחוקקים לאפשר לסוכנויות אימוץ ואומנה להפלות להט”בים כהורים פוטנציאליים.

הצעות נוספות שהועלו בשנה שעברה ביקשו להגביל אנשים טרנסג’נדרים מגישה לשירותים ציבוריים ואפילו לקדם את הנוהג המסוכן והמפוקפק של “טיפול המרה”.

בצד החיובי מציין הדו”ח כי המאמצים להעביר חקיקה פרו-שוויונית ברמת המדינה צפויים להימשך גם בשנת 2016, עם קמפיינים במדינות אריזונה, פלורידה, איידהו, אינדיאנה, מישיגן, נברסקה, אוהיו ופנסילבניה, הקוראים לתקן חוקים קיימים על מנת להגן מפני אפליה על בסיס נטייה מינית וזהות מגדרית.

מחברי הדו”ח צופים כי במדינות בהן קיים רוב לחקיקה פרו-שוויונית והגנה נגד אפלית להט”ב, יתמקדו הצעות בחוק  בין השאר בבריונות בבתי ספר, הגנה על בני נוער מפני טיפולי המרה, דאגה  לשירותים רפואיים וחברתיים והפיכת תהליך רישום השם וסמן המגדר במסמכי הזהות לפשוט יותר.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

“שנת 2016 תהיה שנה קריטית עבור המאבק לשוויון במדינות בכל רחבי הארץ”, אמר נשיא הארגון צ’אד גריפין בהצהרה, “ההתקדמות הרבה שהשגנו מאוימת על ידי מאמץ מאורגן לחקיקה מפלה שמבקשת להחזיר לאחור את הזכויות אותן עמלנו לקבל. נכונה לנו עבודה רבה כדי להגן על הזכויות שלנו השנה, אבל אנחנו לא נוותר במאבק שלנו להרחיב את מפת השוויון ללהט”ב לכל פינה בארץ הזאת”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן