fbpx

גל נישואים גאים ביפן בניגוד לחוקת המדינה

העיר איגה ביפן מצטרפת לשלוש ערים נוספות במדינה ומתחילה להנפיק תעודות נישואים לזוגות חד מאותו המין, בניגוד לחוקה היפנית
Tokyorainbowpride_Lauren Anderson
מצעד הגאווה בטוקיו | CC BY-SA 2.0 | צילום: Lauren Anderson

שלטונות העיר איגה, השוכנת במחוז מיאה ביפן, הודיעו על כוונתם להתחיל להנפיק תעודות הכרה בשותפויות מאותו המין ולהעניק להן זכויות השוות לנישואים. בצעד זה מצטרפת איגה אל הערים שיבויה וסטג’יה שהיו הראשונות להכריז על הנפקת תעודות נישואים לזוגות מאותו המין לפני כחודשיים, על אף האיסור הקיים בחוקה היפנית על נישואים אלו. עד עכשיו הנפיקו הערים תעודות ל-16 זוגות מאותו המין. עיר נוספת, טאקאראזוקה, הודיעה כי תחל בהנפקת רישיונות דומים החל מקיץ 2016.

תעודות הנישואים החדשות לא יוכרו מחוץ למחוזות הללו, זאת משום שהחוקה היפנית אוסרת על נישואים גאים. אך הצעד העצמאי שנוקטות הערים, בניגוד לחוקת המדינה, מתחיל להתפשט ברחבי המדינה ולשנות את המציאות היומיומית.

לדברי סקיאה אוקמוטו, ראש העיר איגה, הנפקת התעודות נועדה לטפל באפליה ממנה סובלת קהילת הלהט”ב, והיא תחל בחודש אפריל 2016. “העיר איגה מונה אוכלוסייה של כ-95,000 תושבים, כך שניתן להניח כי בעיר חיים יותר מ -6,000 אנשים המשתייכים לקהילת הלהט”ב”, אמר ראש העיר, “התפקיד שלנו הוא ליצור חברה שבה מיעוטים מיניים יכולים לחיות בגאווה”. את הנתונים שאב אוקמוטו מסקר אינטרנטי שנערך בחודש אפריל, בו נמצא כי אחד מכל 13 תושבים (7.6 אחוזים) מתוך 70,000 התושבים שהשתתפו בסקר, הזדהה כחבר קהילת הלהט”ב של יפן.

פקידים בעיריית איגה הוסיפו כי הם מתכננים להוציא חוקים נוספים, על מנת להבטיח יחס שווה לזוגות מאותו המין בבתי החולים ובדירות המנוהלות על ידי העירייה. כמו כן פנתה העירייה לחברות פרטיות כגון סוכנויות נדל”ן, וביקשה את שיתוף הפעולה שלהן.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. דנה הגב

    כתבה מאוד מעניינת, היוזמה של העיריות ברוכה!! כל הכבוד להן. כך נותנים צ’אנס לאנשים השייכים לקהילה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן