fbpx

מחוז ביפן הוציא איסור על אאוטינג – “עלול להוביל אנשים לבידוד חברתי”

מחוז מיאה ביפן פרסם תקנה האוסרת על גילוי נטייתו המינית או זהותו המגדרית של אדם ללא רשותו, ועל ניסיונות לכפות על מישהו לצאת מהארון בעל כורחו | "עלינו לעשות יותר כדי ליצור חברה הדואגת אחד לשני"
tokyopride2006
 Tokyo 2006 | Kenji-Baptiste OIKAWA | CC BY-SA 3.0

המאבק הלהט”בי לשוויון מתרכז בעיקר בביטול האפליה ובשוויון זכויות, ונושאים כמו נישואים, הורות והכרה בזהות מגדרית הפכו לנושאי הדגל של המאבק.

אך במחוז מיאה שבאי הונשו שביפן, הוחלט להאבק דווקא על זכותם של הלהט”בים להשאר בארון.

בשבוע שעבר הודיע מושל המחוז על כניסתה לתוקף של תקנה האוסרת הוצאה מהארון של להט”בים בניגוד לרצונם, בכלל זה גילוי נטייתו המינית או זהותו המגדרית של אדם ללא רשותו, כמו גם ניסיונות לכפות על מישהו לצאת מהארון בעל כורחו.

מושל המחוז הסביר את האיסור החדש ואמר “הוצאה מהארון של להט”בים בניגוד לרצונם עלולה לערער את היציבות ביחסיהם עם המשפחה והעבודה ולהוביל אנשים לבידוד חברתי על ידי שיבוש החברוית והקשרים שלהם עם אנשים אחרים. עלינו לעשות יותר כדי ליצור חברה הדואגת אחד לשני”.

על פי הדיווח של Japan Today, האיסור מהווה חלק מחקיקה גדולה יותר נגד אפליה, כך שעל פניו נראה כי מדובר בצעד מבורך שנועד למנוע אאוטינג של להט”בים שאינם מוכנים לכך, אך ישנם כאלה המעלים את התהייה האם אכן הדאגה היא לשלומם של הלהט”בים עצמם, או שמדובר בניסיון לאפשר לכמה שיותר אנשים המעוניינים בכך, להמשיך לחיות בהכחשה.

למרות פרסום התקנה, המחוקקים היפנים עדיין לא הסדירו את העונשים שיוטלו על מפירי התקנה, והם ייקבעו על ידי ועדה מיוחדת שתדון בנושא.

פעילות מינית של בני אותו המין חוקית ביפן מאז המאה ה -19, אך למרות ההתקדמות בקבלה של הקהילה הלהט”בית בקרב החברה היפנית בשנים האחרונות, התקדמות החקיקה בנושאים להט”בים עדיין איטית.

החל משנת 2017 החלו כמה רשויות מקומיות ביפן להציע ‘תעודות שותפות’ לזוגות מאותו המין, אך מדובר בתעודות שחשיבותן בעיקר סימלית ואין להן כל מעמד חוקי.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן