fbpx

בית משפט מחוזי מבהיר למדינה: “משפחות של שתי אמהות הן עובדה מוגמרת שלא ניתן לעצור”

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את ערעורן של זוג אמהות בנושא צוי הורות וקבע כי ניתן שצו הורות יחול מועד הלידה. "המדינה צריכה להבין שמשפחות של שתי אמהות הן עובדה מוגמרת שלא ניתן לעצור"
2moms2
צו הורות פסיקתי ממועד הלידה | עו”ד יעקבי והעותרות

ביום רביעי שעבר (15.3) התקיים הדיון הראשון בערעורים שהגישה המדינה כנגד החלטות בית המשפט לענייני משפחה בהן נקבע כי תחולת צו ההורות ממועד הלידה. ערעור נוסף הוגש על ידי אמהות כנגד החלטה של כבוד השופטת עידית בן ג’וליאן (בית משפט לענייני משפחה בפתח תקוה) לפיה תחולת צו ההורות ממועד מתן הצו.

כבר בתחילת הדיון, שהתקיים בבית המשפט המחוזי בלוד, דחה בית המשפט המחוזי את עמדת המדינה לפיה לא ניתן לתת צו הורות שתחולתו ממועד הלידה, לאם לא ביולוגית.

הרכב של 3 שופטים (מיכל ברנט –אב”ד, ורדה פלאוט וצבי ויצמן) הבהיר למדינה “שהרכבת כבר יצאה מזמן מהתחנה”, ושהמדינה צריכה להבין שמשפחות של שתי אמהות הן עובדה מוגמרת שלא ניתן לעצור ושאין שום מניעה שצו הורות יחול ממועד הלידה במקרים שאכן כך.

בית המשפט הציע “כי יקבע שצו ההורות הפסיקתי הניתן להורה הנוסף שאינו ההורה הגנטי יהיה ככלל ממועד מתן הצו ואולם ביהמ”ש יוכל להיעתר לבקשת ההורים להקדמת תחולת הצו ממועד הלידה ככל שיובאו לפניו נסיבות המצדיקות זאת על פי שיקול דעתו. כמו כן מוצע כי בארבעת הערעורים נשוא תיק זה יינתן צו ההורות הפסיקתי ממועד הלידה”.

בית המשפט אף הבהיר למדינה שברוב הגדול של המקרים צווי ההורות יחולו ממועד הלידה.

המדינה ביקשה וקיבלה 60 יום למתן עמדתה להצעת בית המשפט.

“מדובר בהחלטה הכי משמעותית שניתנה עד היום בסוגיית תחולת צו ההורות”, אמרה עו”ד דניאלה יעקובי, שותפה במשרד אסנת נווה ומי אשר מייצגת את זוגות הנשים, “שכן פסקי דין והחלטות של בתי המשפט המחוזיים מחייבים את בתי המשפט לענייני משפחה. מהצעת בית המשפט, ברור שאם המדינה תתנגד להצעת בית המשפט, בית המשפט יידרש ליתן פסק דין ברוח הצעתו”.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן