fbpx

אפוקליפסה עכשיו באמת – קולקטיב הסטריינג’ פרוט חוזר לבמה

אחרי שחזו את האפוקליפסה לפני כולם, קולקטיב הסטריינג' פרוט חוזר עם מופע חדש שהוא גם האחרון בהרכב הנוכחי | "המופע עצמו יתעסק במה שעברנו בשנה האחרונה, וגם ביום שאחרי הקורונה, אם בכלל יש דבר כזה יום אחרי"
strangeruit
צילום: שיר רוזנטל

ב-31.1.2020 עלה ליין הדראג סטריינג’ פרוט על בימת תאטרון תמונע עם המופע “אפוקליפסה עכשיו” שכלל נאמברים שעסקו בסוף העולם. חודשיים לאחר מכן נדהמו משתתפי המופע לגלות כי מופע הדראג הקווירי שלהם חזה, מבלי להתכוון, את העתיד – הקורונה פרצה לחיינו, העולם נסגר ויחד איתו גם עולם התרבות.

יותר משנה עברה מאז, ובסוף השבוע הקרוב, אחרי יותר משנה מחוץ לבמה, קולקטיב הסטריינג’ פרוט חוזר עם מופע חדש ומעודכן – “סטריינג’ פרוט היום שאחרי – אפוקליפסה עכשיו באמת”. במופע החדש משתתפים כל חברי הקאסט שהופעו בכל מופעי הליין – שושנה בנהחוחים, FKA Anton, סירופ מייפלת’ורפ, זאזה, אנא טאצ’מענט ונונה שלאנט, כולן חוקרות יחד את החיים אחרי הקורונה, והאם יש חיים כאלו בכלל.

“במופע החדש אנחנו משחקים עם הנבואה”, מסבירה זויה (FKA Anton), ממקימות הליין, “המופע עצמו יתעסק במה שעברנו בשנה האחרונה, וגם ביום שאחרי הקורונה, אם בכלל יש דבר כזה יום אחרי. אנחנו נעסוק באפוקליפסה על שלל הצורות שלה, מה נגמר ומה לא נגמר, קצת נצחק על המצב הזה וגם קצת ננסה להיות אופטימיות”.

המופע בנוי מנאמברים משותפים ומסולואים של כל אחת מהמופיעים.ות, שמעניקות אינטרפרטציה משלהן לנושא ולמציאות. בנוסף יתארחו במופע שני אורחים שמגיעים מחוץ לתחום הדראג – המוזיקאי הקווירי מקס פינק והשחקן רפאל האוגס שהולך לעשות דראג בפעם הראשונה”.

בנוסף להתייחסות לאפוקליפסה שכולנו חווינו בשנה האחרונה, המופע החדש הוא מעיין אפוקליפסה אישית עבור צוות הפרפורמרים,  שבאה לידי ביטוי בשינוי בהרכב של הליין, מכיוון שהמופע הקרוב יהיה גם סוג של פרידה משתיים מהפרפורמריות שבהרכב.

“המופע החדש הוא סוג של מסיבת פרידה מההרכב של הפרוט”, מסביר אנטון, “אחרי 4 שנים של עבודה משותפת אנחנו משנות את ההרכב ונפרדות מזאזה ונונה שיוצאות לדרך חדשה, וגם אנחנו כהרכב יוצאות לקראת דרך חדשה וקצת אחרת”.

צילום: שיר רוזנטל

לא פחות מטורף ולא פחות חתרני

ליין הסטריינג’ פרוט הוקם באוגוסט 2017 על ידי זויה בראונשטין (AKA ANTON) וזאזה. המופע הראשון של הליין עלה בתאטרון קליפה ובהמשך עבר לתיאטרון תמונע. במשך שלוש שנות פעילותו, הציג הליין על הבמה מופע סקסי, מרגש ומצחיק שמערבב פרפורמנס, שירה, מחול, אופנה וקוויריות.

“זה התחיל כערב חד פעמי שלאט לאט התגבש מליין של שתינו לקבוצה של יוצרות שעובדות יחד”, מסביר אנטון, “העלנו ערב פעם בחודש וחצי, כל פעם בנושא אחר. היו לנו גם ערבים קבועים כמו ערב SHAME שהתקיים פעם בשנה אחרי מצעד הגאווה ובו היינו מתעסקים בנושאים היותר מורכבים של אירועי הגאווה בארץ כמו יציאה מהארון, בושה ופינקווש., או כמו ערב “עצמאוף” שהתקיים כל שנה אחרי יום העצמאות ובחן נושאים מורכבים סביב יום העצמאות. בנוסף, במהלך השנה העלנו מופעים שעסקו בנושאים שונים. בתקופת הקורונה עשינו שני מופעי זום שהיו מדהימים ומהממים ועכשיו אנחנו חוזרים לבמה, פעם ראשונה מאז הקורונה”.

עוד בנושא:  דניאל בעלי – הצגה נפלאה שצריכה להסתובב בכל הארץ

אחרי שהופיעו בתאטרון קליפה ואחריו בתאטרון תמונע, המופע החדש עולה לראשונה במרכז עינב לתרבות ומתאים את עצמו לאווירה ממלכתית יותר.

“המעבר למרכז עינב מתבצע בעיקר בגלל כללי התו הירוק. היה לנו חשוב אידאולוגית שלא להדיר אף אחד מהמופעים שלנו, ושכל מי שירצה יוכל לצפות בהם, כולל אנשים שגרים בחו”ל. לכן החלטנו שהמופע שלנו ישודר בלייב בזום באיכות מאד בגבוה, בשלוש מצלמות, ומרכז עינב מספק לנו את כל הכלים כדי שזה יקרה. דבר שני אחרי כל כך הרבה זמן מחוץ לבמה שאנחנו יושבים בבית, רצינו לחזור בגדול”.

האם נאלצתם להתאים את המופע לפלטפורמה החדשה?
“אין ספק שהמעבר לתיאטרון אמיתי מביא איתו כמה אתגרים”. מסביר אנטון, “אנחנו רגילות שהקהל שלנו שיכור ומודעים לזה שבמופע הקרוב הקהל ישב באולם עם מסיכה ואין לו לאן לקום להביא דרינק. אבל זה עדיין יהיה ערב לא פחות מטורף ולא פחות חתרני, רק הרבה יותר מהודק.

החיבור בינינו הוא קבוצה של אנשים שהם לא בדיוק רק דראג קינג או דראג קווין, אלא מבצעים דראג קווירי וגם תאטרון ואומנות בפני עצמה. אנחנו מביאות אל במת התיאטרון אמנות דראג חדשנית ולא מתפשרת שפורצת את גבולות המותר והמגדר. אני תמיד הגדרתי את המופע שלנו כמופע דראג קווירי דקדנטי ולא פוליטיקלי קורקט בעליל, והוא נשאר כזה עד היום”.


סטריינג’ פרוט היום שאחרי – מוצ”ש 10.4 | מרכז ענב לתרבות, אבן גבירול 71 ת”א |  פתיחת דלתות 20:00, תחילת מופע 20:30 | לרכישת כרטיסים למופע החי ולצפייה דיגיטלית | בשל ההנחיות מכירת הכרטיסים למופע החי תיעשה רק מראש – לא תהיה אפשרות לרכוש כרטיסים במקום.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן