fbpx

אמסטרדם ות”א לומדות אחת מהשנייה כיצד לשפר את חיי הלהט”בים בעיר

אמסטרדם בת"א - משלחת נציגים מהעיר האירופאית הגאה הגיעו למרכז הגאה בת"א לפגישת החלפת רעיונות בנושאי הקהילה הגאה
amsterdam

סגנית ראש עיריית אמסטרדם וחברי מועצה נבחרים במועצת העיר אמסטרדם הגיעו היום לפגישה במרכז הגאה גן מאיר ת”א, שעסקה בשיתוף פעולה בין הערים בנושא הקהילה הגאה.

הביקור נעשה במסגרת שת”פ בין הערים שהחל לפני כשנתיים ומשלב גם שת”פ של אמסטרדם עם העיר רמאללה.

את המשלחת ארח חבר מועצת העיר ת”א ומנכ״ל ישראל חופשית, מיקי גיצין, המשתייך גם הוא לקהילת הלהט״ב.

בפגישה התמקדו המשתתפים בשיתופי פעולה והפרייה הדדית בנושא טרנסג׳נדרים ולהט״ב בגיל השלישי בשאיפה להחליף רעיונות ולקדם את האג׳נדה בשתי הערים.

בנושא הביטחון האישי, סיפרו הנציגים ההולנדיים על משטרה ורודה הפועלת בעיר וערה במיוחד לצרכים של הקהילה הגאה. יחד עם זאת, דיווחו הנציגים על עליה באלימות כלפי הקהילה הגאה בעיר שלהם שנחשבת בירת החופש מבחינתם.

הנציגות ההולנדית הסבירה כי כמה שאמסטרדם נתפסת כעיר של חופש, אפילו שם לעיתים לא פשוטה חוויית הרחוב. יחד עם זאת העיר מאד פלורליסטית ואחוז הלהט״ב בה גבוה וענייני הקהילה הגאה הם על סדר היום המוניציפלי גם באמסטרדם.

חבר המועצה גיצין תיאר בחיוב את חווית הרחוב במרכז תל אביב, הנתפסת כבטוחה יחסית, והסביר כי באופן כללי עיריית תל אביב היא אחת העיריות התומכות בארץ לקהילה הגאה.

עוד סיפר חבר המועצה גיצין על שיתופי פעולה של חוש”ן עם המשטרה בכל הקשור להסברה וטיפול רגיש בענייני להט״ב, ועל פעילות חוש״ן המעבירה סדנאות הסברה להט״ביות במערכת החינוך ובתל אביב, בה יש כ- 25% להט״ב וגם הורים להט״ביים רבים – לסגל המחנך בגיל הרך.

עוד תאר חבר המועצה גיצין בפני האורחים את פעילות העירייה וההתמודדות עם מעגל הזנות אליו נקלעים ונקלעות להט״בים שנאלצות לשרוד ללא תמיכת ההורים עקב אי קבלה, בעיקר מהקהילה הטרנסג׳נדרית.

נציגת ארגון מעברים סיפרה על פעילות העמותה לעידוד ותמיכה בטרנסג׳נדרים ועל הקשיים איתם מתמודדת הקהילה. כמו כן העלתה שבאופן מפתיע ולשמחתנו שילוב טרנסים בצבא דווקא מתקיים בצורה מדהימה ובשיתוף פעולה כבר משלב הגיוס והצו הראשון.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן