fbpx

“המהפכה לא הושלמה” – כך יראו אירועי הגאווה 2020 בערים הגדולות

עצרות במקום מצעדים, מפה וירטואלית שתציג את סיפור הקהילה הגאה בישראל, דראג ואמנות קווירית במרחב הציבורי ואפילו קליפ גאווה רשמי - זה מה שמצפה לנו באירועי הגאווה 2020
גאווה2020
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

ביטול אירועי הגאווה במתכונתם המוכרת בשל משבר הקורונה הוביל את הארגונים והבתים הגאים לחשב מסלול מחדש וליצור פלטפורמות חדשות לציון חודש הגאווה.

האירועים יתקיימו בסימן “המהפכה לא הושלמה” ומתוך רצון לקדם את השלב הבא במהפכה הגאה בישראל ולקבע את זכויות הקהילה הגאה בחוק.

עצרת מרכזית בארבע הערים הגדולות

במקום מצעדי הגאווה שבוטלו, החליטו ארבעת הבתים הגאים המרכזיים בתל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים, לשלב כוחות ולייצר אירוע משותף. העצרת הגאה תערך במקביל בארבעה מוקדים שונים, ותכלול נאומים של מובילי דעת קהל ואנשי ונשות ציבור וכן מופעים של אמנים ואמניות מהשורה הראשונה.

התאריך לקיום העצרת, ה-28.6, נבחר לציון התאריך בו החלו בשנת 1969 בניו יורק מהומות סטונוול ומציין את תחילת המאבק הגאה בעולם.

העצרת תתקיים במקביל בתל אביב – כיכר רבין, ירושלים – גן העצמאות, חיפה – רחבת האודיטורים ובאר שבע – עשן הזמן – אנילביץ’ 17.

תל אביב

החל מיום ראשון, ה-21.6, העיר תצבע בגאווה – בצמתים מרכזיים ובנקודות אסטרטגיות ייתלו דגלי הגאווה. באותו הערב תחשף המפה הגאה – קמפיין וירטואלי שיאפשר סימון של ציוני דרך המציגים את סיפור הקהילה הגאה.

ביום שלישי, ה-23.6 יתקיים כנס עיון החינוך המסורתי, אשר נערך מדי שנה בחודש הגאווה, יועבר הפעם כולו באופן דיגיטלי לגננות, מורים, יועצות וצוותים חינוכיים. הכנס השנה יתמקד בתחום התערבויות פסיכו חינוכיות על ציר ההתפתחות / מילדות להתבגרות. לכנס שותפים ארגון הנוער הגאה, מעברים וחוש”ן ובשיתוף השירות הפסיכולוגי החינוכי של עיריית תל-אביב-יפו. באותו היום יושק גם קליפ הגאווה הרשמי של עירית ת”א, בביצוע סטטיק, בן אל ונסרין קדר.

ביום חמישי, ה-25.6, העיר תתמלא במלכות ומלכי דראג שישטפו את המרחב הציבורי. לאורך כל היום מלכות ומלכי דראג ואמנים ואמניות קווירים, יתפרסו ברחבי העיר תל-אביב-יפו ובדרכים שונות ומגוונות ינכיחו את האמנות הגאה במרחב העירוני וינגישו אותה לציבור הרחב.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

ירושלים

כמדי שנה, מקיים הבית הפתוח בשיתוף גורמים רבים, בהם מוסדות תרבות, עסקים וחיי-לילה, ארגונים וקהילות דתיות שונות בירושלים – את אירועי חודש הגאווה והסובלנות בכל רחבי העיר.

בין האירועים שיתקיימו: מסיבות בשיתוף פאב הפקטור והתקליט (17.6), סיור וסדנא בגן הבוטני על מיניות צמחים (18.6), הקרנת הקלאסיקה הגאה הישראלית “ירושלים גאה להציג” ושיחה עם יוצר הסרט ניצן גלעדי וכוכביו בנקטורנטו (24.6), אירועים נוספים וכאמור – עצרת מרכזית בגן העצמאות (28.6).

בבית הפתוח מציינים גם, כי חודש הגאווה והסובלנות מצויין לאחר גל אירועי אלימות ואיומים כלפי חברי וחברות הקהילה, כולל אירועי תלישת דגלים ואיומים על להט”בים תושבי העיר, במספר שכונות. גם השנה מזמין הבית הפתוח את הציבור לרכוש דגלי גאווה מהבית הפתוח ולקשט את העיר בצבעוניות כתשובה מוחצת לשנאה, תחת הסלוגן #גאווהבמרפסת (בשיתוף האחווה הירושלמית הגאה).

אלון שחר, מנכ”ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: “אירועי הגאווה והסובלנות בירושלים פונים לכלל ציבור התושבות והתושבים בעיר. הבית הפתוח מזמין את כלל הציבור לבוא ולשמוע, לצפות ולקחת חלק בפעילויות שכל מטרתן היא לקדם פלורליזם, שוויון וסובלנות בעיר המיוחדת שלנו.”

נעם יבין, יושבת ראש משותפת, הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: “חודש הגאווה הנוכחי בצל הקורונה ואירועי הלהטבופוביה האחרונים הוא הזדמנות נפלאה לצאת ולעמוד לצד חברי וחברות הקהילה הגאה. ב-28.6 נפגש בגן העצמאות להפגנה של אהבה, קהילה, שותפות ונוכחות ירושלמית גאה, שמחה ומחבקת.”

פרטים ועדכונים בעמוד האירועים המרכזי בפייסבוק

חיפה

חודש הגאווה יצוין בחיפה ע”י בית הקהילות בשורה של אירועים מקוונים.

בין יתר האירועים המתכוננים להתקיים במהלך החודש בחיפה: טקס יקירי הקהילה המסורתי, אירוע אומנות חיפאית, מפגשים והרצאות מקוונות שיתפרסמו במהלך החודש.

במקביל, הונפו השבוע דגלי גאווה על היכל עיריית חיפה ולאורך שדרות הנשיא ומוריה. רחבת הפסנתר שבמרכז הכרמל תקושט בצבעי קשת הגאווה ובתוך כך יקושטו גם צמרות העצים ברחבה באלמנטים מוזיקליים וצבעוניים. בתוך כך, תלבש גם רחבת בית הקרנות את צבעי הגאווה בשילוב פרטי אופנה.

תבור להט, מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית חיפה: “הקהילה הגאה היא חלק אינטגרלי בכל עיר נאורה וכך גם בחיפה. מרגש לראות כיצד מאמצי ראש העיר וחברי לקהילה נושאים פרי. נמשיך לחזק את הקהילה הגאה, להעלות את מודעות התושבים ולפעול להקצאת משאבים נוספים לטובת הקהילה הגאה וכלל תושבי העיר בכל תחומי החיים”.

ארנון אלוש, מנהל בית הקהילות בחיפה: “בימים אלה, בהם משבר הקורונה מקצין את הקושי של קבוצות מוחלשות, את הבטחון האישי, הכלכלי והנפשי של כל אחת ואחד מאיתנו, חשוב לנו להפנות את תשומת הלב ואת העשייה שלנו למתן מענה לחברות וחברי הקהילה בהתמודדות עם המשבר. מצעדי הגאווה והמאבק לזכויות, שוויון ובטחון של הקהילה הם חלק מההיסטוריה ומההרכב הגנטי של קהילת הלהט”ב החיפאית”.

צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

רמת גן

במסגרת חודש הגאווה, עיריית רמת-גן תקיים מגוון רחב של מחוות ואירועים להגברת המודעות לשוויון זכויות עבור הקהילה הלהט”בית בעיר. מרפסות העיר יצבעו בדגלי הגאווה שיחולקו על ידי העירייה ופאנלים בנושא זכויות הקהילה הלהט”בית יערכו בהשתתפות ראש העיר כרמל שאמה הכהן ומחזיק התיק לקידום הקהילה הגאה, ישראל זרי.

צובעים את המרפסות בדגלי הגאווה – בשיתוף מחלקת הרובעים בעירייה, יחולקו דגלי הגאווה בשכונות העיר והם יתלו במרפסות כחלק ממפגן תמיכה עירוני בקידום זכויות הקהילה הלהט”בית בעיר רמת-גן. אל דגלי הגאווה, תצורף אגרת עם האשטג Love is the Answer#.

צובעים את אצטדיון רמת-גן בצבעי הגאווה – ב-28.06 יתקיים אירוע הגרפיטי הגאה הראשון באצטדיון רמת-גן וחניכת הקיר שיצוייר ע”י אמן הגרפיטי, ארז שמח. הנוכחים באירוע יקחו חלק בפעילות שתכלול פחיות צבע לשימוש המשתתפים. האירוע ילווה עם מוסיקה ובמעמד ראש העיר ומחזיק התיק לקידום הקהילה, ישראל זרי

פעילויות גאות בבתי הספר ובתנועות הנוער – פעילויות ופאנלים מיוחדים בנושא הקהילה הלהט”בית יתקיימו בבתי הספר בעיר ובתנועות הנוער. האירועים יתקיימו בנוכחות ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן, מחזיק התיק לקידום הקהילה הגאה, חבר המועצה ישראל זרי ונציגים נוספים מקהילה הלהט”בית.

קמפיין להט”ב רמת-גני ברשתות החברתיות- סיפורים אישיים של הקהילה הלהט”בית בגוף ראשון – בהשתתפות השחקנים שרון אלכסנדר ודקלה הדר ועם נציגים רמת-גניים נוספים מהקהילה הגאה, יוצגו סיפורים אישיים של חברי הקהילה הגאה העוסקים במגוון רחב של נושאים כמו: פגיעה על רקע להט”בפוביה, פגיעה מינית ויציאה מהארון. הקמפיין יפורסם בפייסבוק העירוני ובדף הפייסבוק של רה”ע, תחת הכותרת: “החיים הם לא שחור או לבן, כל אהבה היא מקור לגאווה”

הזוג המנצח- השקת קמפיין זוגות ומשפחות להט”ב בחוצות העיר רמת-גן – צילומים של זוגות ומשפחות להט”ביות רמת-גניות יוצבו במוקדים מרכזיים בעיר, יחד עם המיתוג Love is the Answer#.

רעננה

עיריית רעננה תציין את חודש הגאווה והסובלנות במגוון אירועים ופעילויות בעיר.

במסגרת הפעילויות לציון חודש הגאווה, האירה עיריית רעננה לראשונה את האגם בפארק בצבעי דגל הגאווה וכן ייתלו דגלים ברחבי הפארק. בנוסף, תקיים העירייה מפגן עפיפונים לכל המשפחה, שיתקיים ביום חמישי 2.7, בשעה 18:00 בשני מוקדים בפארק רעננה, ברחבה המרכזית וכן בסמוך לאגם. המשתתפים יקבלו עפיפונים ויוכלו לקחת חלק פעיל במפגן צבעוני ושמח. הפעילות תתקיים ללא תשלום, אולם נדרשת הרשמה מראש באתר “קול טיקט” בכתובת tickets.raanana.muni.il או במוקד הטלפוני 8864*. מספר המקומות מוגבל.

בנוסף, תקיים העירייה מפגש “גאווה בסלון”, ובו נציג מטעם הקהילה ישתף את המשתתפים בסיפור חייו ולאחריו יתקיים שיח פתוח. המפגש יתקיים במתחם הצעירים ביום שני 3.8 בשעה 20:00, בשיתוף האגודה למען הלהט”ב ותהיל”ה, שמעניקה תמיכה להורים ולבני משפחות הקהילה הלהט”בית. הכניסה למפגש חופשית אולם יש להזמין כרטיסים מראש באתר “קול טיקט”. מספר המקומות מוגבל.

במהלך חודש יוני תתקיים גם קבוצת תמיכה להורים לגאים וגאות בשיתוף תהיל”ה וכן יתקיימו סדנאות ומפגשי הסברה לנוער, בהובלת ארגון הנוער “איגי”.

השירות הפסיכולוגי החינוכי יקיים מספר פעילויות לציון חודש הגאווה וביניהם: הרצאה לקהל הרחב בנושא “גאווה בחינוך ברעננה”, שתתקיים בחודש יולי ותועבר על ידי הפסיכולוגית רותם רגב (פרטים נוספים יפורסמו בהמשך), יועברו הרצאות בנושא לצוותי החינוך בבתי הספר העל יסודיים בעיר, וכן יינתן ייעוץ במתכונת ‘דלת פתוחה’ לבני נוער ו/או הורים בסוגיות להט”ב. הרשמה לייעוץ בלינק הבא: https://forms.gle/Ns6fFQd9sjzypve8A

האגם המואר בפארק רעננה |  צילום – עיריית רעננה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן