fbpx

15,000 צועדים במצעד הגאווה בירושלים – “לעודד את המתינות והסובלנות בישראל”

15,000 צועדות וצועדים השתתפו במצעד הגאווה ה-18 בירושלים, נשאו שלטים למען השוויון, רקדו במעגלי הורה והתייחדו עם זכרה של שירה בנקי ז"ל | שר המשפטים אמיר אוחנה שזכה לקריאות בוז על הגעתו למצעד ענה למפגינים: "חשוב שאתם נמצאים פה, על אף המחאה נגדי"
ירושלים20192
צילום: יח”צ הבית הפתוח

כ-15 אלף א.נשים צעדו אתמול במצעד הגאווה והסובלנות ה-18 בירושלים. כמו בכל שנה, גם השנה התאפיין המצעד בירושלים במגוון רב של צועדות וצועדים בכל הגילאים ומכל שכבות האוכלוסיה, דתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים שהגיעו מכל הארץ לצעוד במצעד החשוב שפתח את עונת הגאווה 2019.

המצעד הוזנק מגן הפעמון על ידי שגרירת קנדה בישראל דבורה ליונס ומנכ”ל הבית הפתוח עופר ארז.

“שוויון לכל בני האדם זהו הלב של מי שאנחנו ושל מה שאנחנו עושים”,  אמרה השגרירה ליונס, “ונמשיך לעשות זאת עד שנשיג עולם בו שאהבה גוברת על שנאה, שחמלה גוברת על אדישות, עד שכולנו נהפוך באמת לבני אדם. אנחנו היום צועדים יחד כדי לבנות עולם טוב יותר, עד שנגיע ליום בו נוכל להיות מי שאנחנו רוצים להיות, ולאהוב את מי שאנחנו רוצים לאהוב”.

צילום: יח”צ הבית הפתוח

המשתתפים צעדו דרך הרחובות קרן היסוד, קינג ג’ורג’, הלל, מנשה בן ישראל ועד לגן העצמאות – שם נערכת עצרת הסיום.

במהלך הצעידה עבר המצעד בנקודה בה נרצחה שירה בנקי ז”ל לפני 4 שנים. הצועדות והצועדים הניחו פרחים על שלט ענק שהוצב במקום והתייחדו עם זכרה של שירה.

“אנחנו צועדים היום לזכרה של שירה, אבל גם על מנת לעודד את המתינות והסבלנות במדינת ישראל” אמר אבי בנקי, אביה של שירה, “כולנו יודעים להגן על עצמנו ועל הזכויות שלנו, אבל בלהט של להגן על מה שחשוב לנו, אנחנו לפעמים דורכים על אנשים אחרים. הגיע הזמן שניקח אחריות ולא נצפה רק מפוליטיקאים ידאגו לסובלנות. אנחנו צריכים לקחת אחריות על הדרך שבה אנחנו מתייחסים האחד לחברו ולעודד אחרים להצטרף לכך. אסור לנצל את חופש הביטוי להסתה”.

בין הצועדים היו גם פוליטיקאים, בהם ח”כ יאיר לפיד, יו”ר מרצ תמר זנדברג וח”כ עידן רול (כחול לבן) ועופר כסיף (חד”ש-תע”ל).

למצעד הגיע גם שר המשפטים הטרי, אמיר אוחנה, שהתקבל בקריאות  “בוז” ו”בושה”. למרות הקריאות, אוחנה פנה אל המפגינים ואמר: “חשוב שאתם נמצאים פה, על אף המחאה נגדי”.

יו”ר הבית הפתוח, ערן גלובוס, התייחס בדבריו בעצרת הסיום לשר אוחנה ואמר: “תודה שצעדת איתנו, עכשיו המבחן האמיתי, אנחנו מחכים למעשים ולא להבטחות. השנאה והקיטוב בין חלקים שונים של החברה הם האיום הגדול ביותר על נשמתה של מדינת ישראל. ואנחנו – הלהט”בים ובני בריתנו – יכולים לתת תשובה ניצחת, לקחת חלק בתיקון עמוק של המדינה הזאת שכל כך יקרה לנו”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

מצעד הגאווה בירושלים עבר ללא תקריות בטחוניות חריגות. במהלך היממה שקדמה למצעד נעצרו 49 בני אדם ועוכבו לחקירה בחשד לשיבוש המצעד. זמן קצר לפני תחילת המצעד עצרו שוטרים סמויים אדם חשוד, ובחיפוש על גופו נמצא סכין.

גם הפגנות הנגד המסורתיות ביוזמת קבוצות חרד”ליות בציונות הדתית לא הצליחו לפגום במצעד. בהפגנת המחאה שנערכה בכניסה לעיר השתתפו כמה עשרות מפגינים, וביניהם חבר הכנסת מוטי יוגב (איחוד מפלגות הימין), הח”כ הראשון שמשתתף בהפגנה מאז שהחלה לפני כארבע שנים. “שנאמר אבא, אמא ילדים, זו האחריות”, אמר ח”כ יוגב, “זו הנורמליות והטבעיות של החיים. דורות על דורות של אבא, אמא וילדים. אלה החיים הטבעיים. אנחנו כעם במדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית, שני עמודים איתנים, וחובתנו ושליחותינו לחזק את חוסן המשפחה בישראל”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן