fbpx

תשובה גאה לשנאה: פעילים להט”בים מפגינים נוכחות מול דוכני מפלגת נעם

בימים האחרונים יוצאים עוד ועוד פעילים להט"בים לרחובות ירושלים ומציגים נוכחות להט"בית גאה אל מול דוכני מפלגת נעם. חלק מהמפגשים מסתיימים באלימות וחלקם בשיח מפתיע | "לא הגיוני שזה יקרה ליד הבית שלנו ונשתוק על זה"
מחאהמולנעם
צילום: אוריה בן ברית

למפלגת נעם שמבוססת כולה על שנאת להט”בים אולי אין סיכוי לעבור את אחוז החסימה, אבל הנוכחות של פעיליה ושל המסרים שלה במרחב הציבורי פוגעת בלהט”בים רבים, פגיעה שעלולה להמשך גם אחרי שהשלטים והמפלגה יעלמו מהנוף.

אחרי שבועות רבים שמפלגת נעם עוסקת בפיזור שנאה במרחב הציבורי, החליטו פעילים להט”בים רבים, בודדים וקבוצות, לעשות מעשה ולחזק את הנראות הלהט”בית.

ביום שלישי השבוע יצאו נדב שוורץ וקובי הנדלסמן לצמתים בהן עומדים פעילי מפלגת נעם, כדי להציג קונטרה להט”בית גאה וצבעונית.

“ראינו שהחברה הצעירים של המפלגה מחלקים פליירים בצומת ליד הבית שלנו, ולא הגיוני שזה יקרה ליד הבית שלנו ונשתוק על זה”, כתב נדב שוורץ, “אז ארזנו את הדגלים וצעדנו לכיוון הצומת, איך שהגענו, האחראי הרים צעקות: “לא לדבר איתם, נועם, לא לדבר איתם…” הסתובבנו שם וחילקנו סטיקרים והראנו נוכחות. היו תגובות מעורבות מצד הנהגים החל מהומופוביה גלויה להומופביה שקטה לאי הבנה מה זה הדגל הזה, לשאלה אם אנחנו דרוזים, לתמיכה בעזרת צפירות, לתמיכה בעזרת אמירות ועוד. כאשר באו הפקחים להוריד להם את השלטים שהם תלו בניגוד לחוק, אמרתי להם שזה לא נורמלי לפעול בניגוד לחוק במדינת ישראל. אחד הפעילים פעל נגד הוראות המפלגה שלו וצעק עלי שזה לא נורמאלי לפעול נגד התורה וחצה את הכביש, צעקתי לו שהחושד בכשרים לוקה בגופו ושלא ינסה להתווכח איתי כי אני הומו יותר זמן ממה שהוא נמצא בנועם. סך הכל יום מוצלח”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

צילום: תומו חן

באותו היום אחה”צ הגיעו לבנה צליל ואלון איזק אל מול התחנה המרכזית ליד מיקום הדוכן של נעם, להציע חלופה. המפגש שלהם עם האוכלוסיה היה טעון ואלים יותר.

“לא באנו לפנות לאנשים ולהסביר על להט”ב, לא באנו למחאה רועשת”, סיפר לבנה, “באנו עם דגל גאווה ושני שלטים, האחד קורא “אתה בסדר כמו שאתה”, השני, “תעשי רק מה שאת אוהבת”. רצינו להיות שם בשביל אלה ששומעים כל היום שהם לא בסדר, אלה שהסביבה שלהם מגנה את הרגשות, המיניות והזהות שלהם, ולהגיד להם שהם בסדר. כזה פשוט. פה ושם אנשים עצרו להגיד כל הכבוד, תמר הצטרפה ובהמשך גם אנשים נוספים. אבל לא יכלנו להישאר שם יותר משעה אחת ולהבטיח שנצא משם שלמים. מה שהתחיל בתלונות, קללות, יריקות על הרצפה, כל אלה צפויים כמובן, המשיך בנסיונות שלבסוף הצליחו, לקרוע את השלטים ולקחת אותם, לקרוע את הדגל, ובהמשך גם בעיטות ואגרוף. כל אלה מחבורה של ילדים ונוער בעיקר. ילדים שגדלו על צרות אופקים כל כך קיצונית, שדגל גאווה עם שלט שאומר “אתה בסדר” גורם להם לאבד עשתונות ולתקוף פיזית אנשים זרים ברחוב.

קשה היה לצפות לאן האלימות הזו עוד יכולה להגיע, בחרנו לקפל את מחצית הדגל שנשאר ולהכניס לתיק. ניצלנו דיון סוער בין חברים שהיו במקום והביעו תמיכה, לבין אנשים שהתנגדו, כדי ללכת לרכבת, בדיוק כשבאה רכבת גם מהצד השני וחסמה את דרכם של האחרים, כך שיהיה פחות סיכון שיעקבו אחרינו. רגע לפני שעזבנו, באה אלינו אישה דתייה בגיל העמידה, אפשר להניח שהיא אמא לילדים, ואמרה שהיא מצטערת על מה שקורה פה, שחשוב לה שנדע שלא כל הדתיים כאלה”.

עוד בנושא:  מצעד הגאווה בירושלים פתח את חודש הגאווה בישראל

צילום: לבנה צליל

בעקבות המאורעות, ביום שלמחרת התארגנה קבוצת פעילים גדולה יותר, במטרה להמשיך את הנוכחות הלהט”בית ברחובות הבירה ולא להפקירם לפעילי המפלגה. הפעילים הגיעו ביום רביעי אל מתחם השוק, שם עמדו עם דגלי גאווה מול דוכן המפלגה שהוצב בשוק עד שהמשטרה סגרה לנעם את הדוכן.

ביום חמישי הגיעו הפעילים שוב, הפעם בכמות גדולה יותר. הם התאספו בכיכר ציון ובהמשך העבירו את המפגש לשוק.

“בימים האחרונים דברנו על זה שחייבים לתת מענה לנוכחות של נעם בבירה”, אמר לוודג’ תומו חן, פעיל חברתי וממקימי הפנתרות הוורודות, “פעילים שלהם נמצאים בנקודות מרכזיות בעיר וכל להט”ב שעובר שם מרגיש תחושות מאוד קשות. הגענו והצטרפנו אל החברים במתחם הושק, ולאט לאט הצטרפו עוד פעילים והחלה התקהלות סביבנו. התחילו שיחות עם המקומיים, ויכוחים, אבל משהו יחסית הגיוני. הייתה גם אלימות פיסית קצת אבל טיפלנו בה מהר מאוד, בעיקר קללות, השפלות וילדים בני 8 שאמרו שהם מרחמים עלינו וחילקו לנו עלונים של נעם”.

צילום: עדן שרון

הנוכחות הלהט”בית שינתה את השיח במדרחוב, וגרמה ליותר ויותר אנשים, בהם גם פעילי נעם עצמם, לשאול ולהתעמק בנושא הלהט”בי.

“לאט לאט התחילו שיחות עם המקומיים, ויכוחים, אבל משהו יחסית הגיוני”, מוסיף תומו, “זה לא שהפסיקו הקללות והצעקות לרגע, אבל הם היו ברקע. עמדנו שם שעות ובחלק מהזמן פשוט דיברנו שיחה הגיונית ברמות מאוד בסיסיות. זה היה מדהים לשמוע באמצע ירושלים שיחות על להט”ב, על זכות קיום ועל קוויריות על גאווה, שמתקיימות ברחוב עם חבורה של חרדים / חסידים / הומופובים. אנשים שואלים שאלות קשות והם בחרדה קיומית מכך שיש עוד דעות ועוד מגוון אנושי שהם לא שמעו עליו, והם מתווכחים בניהם גם כל אחד עם טיפת המידע שיש לו על להט”בים”.

“הרבה אנשים מבולבלים פגשתי בימים האחרונים” מוסיף לבנה, “אנשים שכל כך מרוכזים בעצמם ובחייהם שכל תפיסת העולם שלהם מתעוותת והם לא מסוגלים לדמיין מצב שלא כולם כמוהם, למרות שזו ממש המציאות כבר תקופה לא קצרה. אנחנו כאן כדי להגיד לכל אדם שהוא חופשי להיות ולחיות כפי שהוא רוצה, למרות שיש כאלה כדוגמת נעם, שאומרים אחרת”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

4 תגובות

  1. אריאל הגב

    כמה אובייקטיביות בכתבה אחת!
    האמת שמספיק המשפט הראשון שמגדיר שהמפלגה מבוססת על שנאה..
    או שהכתב לא יודע מי המפלגה ולא הקשיב לאף ראיון של אחד מאנשיה או שפשוט נח לו לייצג רק צד אחד כלגיטימי..
    אם זו הסיבה השנייה זה רק ממחיש כמה צורך יש במפלגה..

  2. דוד הגב

    זאת לא שנאת להטב. האמירה של נועם היא לא לנסות להכניס בכוח לגבולות הנורמה את מה שאינו נורמלי.

  3. יהודיה נורמלית הגב

    סתם מתגרים!! חבורת הזויים..
    מפלגת נעם לא תהרוג אתכם בכיכר העיר!
    רק לא צריך לחנך לכך כל ילד מגיל אפס לחשוב אולי הוא באמת הפוך.. מי שנולד כך ידע זאת..
    רק מפלגת נועם תחזיר צבע נורמלי למדינה שלנו

  4. שחר הגב

    כותרתשכויה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן