fbpx

“תפרגנו ביצ’ז” – חובי סטאר נגד המחאה הלהט”בית

העיסוק בנושאים להט"בים הולך וגובר בעקבות התחזיות הצופות נצחון לרוסיה. מי שיוצא להגנת הרוסים הוא דווקא חובי סטאר, שממשיך לעורר הדים בשטוקהולם לקראת חצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון שיתקיים הערב ב-22:00 שעון ישראל
hovi_star_euro
חובי סטאר נקרא לדגל | צילום: Anna Velikova (EBU)

תחרות האירוויזיון כבר בעיצומה, לאחר שביום שלישי נערך חצי הגמר הראשון, בו העפילו לגמר אזרבייג׳אן, רוסיה, הולנד, הונגריה, קרואטיה, אוסטריה, ארמניה, צ׳כיה, קפריסין ומלטה. 10 מדינות נוספות יזכו הערב בכרטיס כניסה לגמר הגדול. ישראל מקווה להיות אחת מהן.

התחרות הידועה כ׳מדורת השבט׳ של הקהילה הלהט״בית, מעלה כתמיד נושאים הקשורים ליחס לקהילה הגאה באירופה ובמדינות המשתתפות. חלק מהאמנים מתגאים בתמיכתם בקהילה כחלק ממסע יחסי הציבור בתחרות. כך למשל, אירה לוסקו, נציגתה של מלטה, אשר עמוד הפייסבוק שלה מכריז בגאווה על תמיכתה בזכויות להט״בים בארצה.

אך הדיון הגדול סובב, כבכל שנה, סביב רוסיה. השנה אפילו יותר מתמיד, בשל התחזיות הצופות לרוסיה את הנצחון. בשבוע שעבר העלה איגוד השידור האירופאי את חמתם של המעריצים כשפרסם הנחיה האוסרת לנופף בדגלי גאווה באופן פוליטי. ההנחיה, באה כמובן כדי לא להרגיז את הרוסים. ברגע האחרון חזר בו איגוד השידור מהחלטתו, וכבכל שנה דגלי גאווה רבים הונפו באולם בזמן שידור השיר הרוסי. הבמאים הרוסים מצאו לכך פתרון והורו על החשכת האולם בזמן השיר, כך שהצופים בבית לא יכלו לזהות את הדגלים שהונפו במהלך השיר.

מחוץ לאולם, קידמה את פניהם של אורחי התחרות טרנס*ית רוסיה, כשהיא מנופפת בדגל גאווה עליו מופיע שמו של נציג רוסיה להתחרות, סרגיי לזארב, תוך שהמילה ׳גיי׳, מודגשת בשמו.

sergay_russia

צילום: בסטיאן ונטורי

הטלוויזיה השוודית, המפיקה את השידור השנה, ידועה בחוש ההומור הפרו-להט״בי אשר אפיין תחרויות קודמות בהפקתה. גם השנה לא פסחו השוודים על ההזדמנות להכניס בדיחה גאה לשידור, כמה סימבולי, בדיוק לפני השמעת השיר הרוסי. פטרה מדה, גיי-אייקון ומנחת התחרות בירכה את ״כל הבחורים והבחורה האחת״ שהגיעו מרחבי העולם לצפות בתחרות.

לא די בכך, להיט המועדונים הגדול ביותר בשטוקהולם בשבוע האחרון הוא שיר מחאה לסבי אשר התמודד לייצג את נורווגיה ומילותיו הן “The streets of Moscow, with my girlfriend”. השיר מושמע יותר מרוב השירים אשר משתתפים בתחרות וזוכה לתשואות המעריצים. מבצעות השיר אף הוזמנו לבצע אותו בהופעה חיה במספר מסיבות אירוויזיון רשמיות בעיר.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

ודווקא חובי סטאר שלנו, אשר סבל מתקרית הומופובית ברוסיה, הוא זה שיוצא להגנת הרוסים. סטאר ביקש מהמעריצים להמנע מהמנהג של שאגות בוז בעת ביצוע השיר הרוסי, כפי שנהגו בשנים האחרונות. הוא קורא לכולם לחלוק אהבה ופרגון, ולא להפגין שליליות כלפי אף אחד מהמתמודדים.

חובי מעליב את אורחי המסיבה הישראלית

חובי סטאר, נציגנו בתחרות, הוא ללא ספק אחת הדמויות הבולטות והצבעוניות בתחרות. הוא הצליח ליצור חברויות ולהתחבב על רבים ממשתתפי התחרות, אך גם הצליח להרגיז אחרים. כך למשל נציגה של הולנד, דואי בוב, אשר בראיון לטלוויזיה ההולנדית האשים את סטאר בכך שהוא צמא מדי לתשומת לב וקופץ מול כל מצלמה, בלי להותיר מקום באור הזרקורים למשתתפים האחרים.

עוד הצליח סטאר להרים גבות בקרב אורחי המסיבה הישראלית הרשמית בשטוקהולם, שהתקיימה בערב יום שני. סטאר פנה לקהל המשתתפים בארוע בתואר הלא ממש מחמיא ‘bitches’, ואף חזר עליו 3 פעמים ב3 דקות בהן שהה על הבמה.

יחד עם זאת, התנהגותו השנויה במחלוקת לא משפיעה על ההערכה ליכולתו המוזיקלית של סטאר. מאז החלו החזרות לקראת התחרות הנוצצת, הצליחה המשלחת הישראלית לעשות את הבלתי יאומן ולזנק בבורסות ההימורים ממקום לא ריאלי בגמר אל העשירייה הפותחת. יכולותיו הווקליות המרשימות של חובי, יחד עם בימוי מצוין של השיר על הבמה, צופים לישראל, על פי התחזית הנוכחית, מקום בגמר הגדול שיערך במוצאי שבת.

חצי הגמר השני יועבר הערב, בשידור חי בערוץ הראשון. חצי הגמר הראשון, שלא שודר בשידור חי בישראל עקב יום הזכרון, ישודר בערוץ הראשון מחר. ההערכות הן כי כ-60 מיליון צופים ברחבי העולם צפו בחצי הגמר ביום שלישי, וכי כ-200 מיליון יצפו בגמר הגדול ביום שבת. תחרות האירוויזיון היא האירוע הטלוויזיוני הנצפה ביותר בעולם, פרט לאירועי ספורט.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן