fbpx

שם מעבר לפנסיה – הבוקר הקהילתי של בני ובנות הגיל השלישי בקהילה הגאה

המרכז הגאה בתל אביב ערך בסוף השבוע בוקר מיוחד לבני ובנות הגיל השלישי בקהילה הגאה, שנהנו מסדנאות, ארוחה, מסיבה וגם – שירה בציבור | "הקהילה הגאה לא שוכחת להיות שם בשביל החלוצים שפרצו בשבילה את הדרך – כדי שיוכלו להזדקן בכבוד כחלק אינטגרלי ומרכזי בקהילה, גאים ואהובים"
להטבזהב
צילום: רני קטן, המרכז הגאה

ביום שישי האחרון ערך המרכז הגאה בתל אביב-יפו בוקר קהילתי לבני ובנות הגיל השלישי בקהילה הגאה – “להט”ב זהב”, במרכז רייך בעיר. כמאה מוותיקי הקהילה – מי שסבלו מדעות קדומות יותר מכולם ונאבקו בהן, ורבים מהם נאלצו לחיות בארון שנים רבות – התכנסו יחד זו השנה השלישית ברציפות.

המשתתפים נהנו מסדנאות תעסוקה והתנדבות בשיתוף מינהל השירותים החברתיים – סדנת מיצוי זכויות עם מנהלת תחום משאבי קהילה והמוקד לאזרחים ותיקים, סדנת סיוע משפטי עם עו”ד עירא הדר, מומחית לזכויות הקהילה הגאה, סדנת “סיפור אישי”, סדנת התנדבות בגיל השלישי שהועברה על ידי תחום משאבי קהילה, כמו כן קיבלו המשתתפים מידע על מערך התמיכה הקהילתי במרכז הגאה, הסברים על המעבר מתעסוקה לפרישה ממנהלת מרכז הכוון עירוני לגיל פרישה UP +60  ומידע על התנהלת פיננסית מעמותת פעמונים.

“הקהילה הגאה לא שוכחת ואסור שתשכח להיות שם בשביל החלוצים שפרצו בשבילה את הדרך בתקופות הכי קשות”, אמר איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב ומחזיק תיק הלהט”ב, שבירך באירוע, “אנחנו מתכוונים להמשיך להשקיע בהם ובגדול, כדי שיוכלו להזדקן בכבוד, כחלק אינטגרלי ומרכזי בקהילה, גאים ואהובים”.

לאחר הפסקה לארוחת צהריים חגיגית, נמשך נאירוע עם שירה בציבור בהנחיית מלכת הדראג, “מאמא דה לה סמאללה”, שהלהיבה את הקהל עם מיטב השירים של גיי אייקונז מכל הזמנים – מ”אי שם” של אילנית, ועד “תל אביב” של עומר אדם.

צילום: רני קטן, המרכז הגאה

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

אירוע “להט”ב זהב” הוא חלק משורה של פעילויות ופרויקטים נפלאים לוותיקי הקהילה הגאה:

קבוצות חברתיות

בקבוצות החברתיות של בני ובנות גיל הזהב, לא מפחדים לדבר על כל נושא שבעולם, יוצאים להצגות תיאטרון וסרטים, פיקניקים, משחקי חברה, ויוצרים קהילה יותר מגובשת.

קשת הזהב – הקבוצה הכי גזעית בקהילה. קבוצה חברתית להומואים מבוגרים (אך צעירים בנפשם ונמרצים) בה לא מפחדים לדבר על כל נושא שבעולם, יוצאים להצגות תיאטרון וסרטים, פיקניקים, משחקי חברה, ויוצרים קהילה יותר מגובשת.

דורותיאהערב ורוד עמוק שיתוף פעולה מרגש בין המרכז הגאה, עיריית תל אביב (מנהל השירותים החברתיים ומנהל קהילה) ודורותיאה: מפגשים לנשים לט”ביות בוגרות, כל מפגש סביב נושא מרתק שונה וחברה טובה.

בשלה – קבוצה חברתית לנשים שאוהבות נשים מגיל 45 ומעלה. זו קבוצה דמוקרטית וולונטרית שמקיימת אירועי תרבות, טיולים, מסיבות ומפגשים חברתיים.

פרויקט מעבר לקשת

בצמוד למועדון הבוקר של “קשת הזהב”, מתקיים פרויקט “מעבר לקשת”. המעניק ליווי חברתי שוטף למבוגרי ומבוגרות הקהילה, תוך היכרות עם עולמם הייחודי של חברי/ות הדור השלישי בקהילה. הפרויקט כולל ליווי שוטף של אדם מבוגר ע”י מתנדב/ת – המתנדב/ת י/תפגש פעם בשבוע עם המבוגר/ת למפגש חברתי בן שעתיים-שלוש, וי/תסייע על-פי רצונו במטרה לייצר חיבור בין דורי, מפגש בלתי אמצעי בין מבוגרים וצעירים בקהילה.

אירועים קהילתיים נוספים

לצד האירועים המסורתיים שמתקיימים מדי שנה (כנס להט”ב זהב ואירוע גאווה למבוגרימות המתקיים במסגרת אירועי הגאווה בחודש יוני), מתקיימות לגיל השלישי מסיבות, כנסים, הרצאות, טיולים באופן שוטף במרכז הגאה – מוזמנים ומוזמנות להתעדכן באתר או במייל של רכזת הגיל השלישי נעה noa@lgbtqcenter.org.il.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן