fbpx

רפואת להט”ב היא רפואה ציבורית ל-10% מהאוכלוסייה שמוצאים עצמם מודרים ממערכת הבריאות

"רפואת להט"ב היא לא רפואה פרטית לקהילה מפונקת ועשירה, היא רפואה לקהילה פגועה אשר סובלת מפערי בריאות משמעותיים, היא רפואה לקהילה עם צרכים רפואיים ייחודים אבל עם יכולות כלכליות מוגבלות. היא רפואה לכולם כי להט"בים יש בכל מקום, בכל אוכלוסייה, בכל עדה, בכל דת" | ד"ר גל וגר-קולסקו מברך על פתיחתה המחודשת של המרפאה הגאה של הכללית
פתיחתמרפאתגןמאיר

לפני 12 שנים, היו בודדים בישראל שידעו שיש תחום כזה שנקרא רפואת להט”ב.

אני הייתי רופא צעיר בסוף ההתמחות ברפואת המשפחה ולאחר השתלמות במרפאה גאה בניו יורק. כך מצאתי את עצמי מבין יותר ויותר את התחום ואת המשמעות שלו.

הבנתי שצריך לעשות שינוי בישראל, פניתי להנהלת מחוז תל אביב של כללית, צעיר ומפוחד ובלי הרבה תקוות, אך חדור אמונה. הצגתי בפני ההנהלה את תחום הלהט”ב והחשיבות של מרפאה לקהילה.

להפתעתי ולשמחתי הנושא הובן מיד וכך קמה מרפאת הלהט”ב הראשונה בישראל. זה היה אמנם חדר קטן, אבל גאה. והשינוי התחיל.

11 שנים חלפו, קהילת המטופלים של המרפאה גדלה. להט”בים ולא-להט”בים – מרפאה לכולם. והחדר הקטן בגן מאיר כבר לא הספיק.

פניתי שוב למנהלת מחוז תל אביב יפו, שהיא שותפה אמיתית לקידום השינוי שאנחנו מובילים והיא הבינה מיד את הצורך ואת החשיבות של הצעד הבא. והודיעה – תהיה מרפאה גדולה וטובה שתיתן שירותים משופרים ורחבים יותר.

והנה אנחנו כאן היום, אחרי שנה של עבודה קשה והתגברות על מהמורות וקשיים בירוקרטיים, חוגגים יחד עוד אבן דרך חשובה למערכת הבריאות בישראל וכמובן לקהילת הלהט”ב.

חשוב לזכור שרפואת להט”ב היא לא רפואה פרטית לקהילה מפונקת ועשירה. היא קודם כל רפואה ציבורית ל 10% מהאוכלוסייה שמוצאת עצמה מודרת ממערכת הבריאות. היא רפואה לקהילה פגועה אשר סובלת מפערי בריאות משמעותיים, היא רפואה לקהילה עם צרכים רפואיים ייחודים אבל עם יכולות כלכליות מוגבלות.

היא רפואה לכולם כי להט”בים יש בכל מקום, בכל אוכלוסייה, בכל עדה, בכל דת.

מרפאת גן מאיר קמה לפני 12 שנים ברוח רפואת המשפחה, שהיא כמובן הרפואה הכי חשובה, מעניינת ומשמעותית מכל ההתמחויות האחרות. רפואת המשפחה אשר רואה את האדם במרכז, רפואה ששומרת על האנשים בריאים בבית ומרחיקה אותם מחדרי מיון ומחלקות האשפוז. וברוח זאת של רפואת המשפחה בנינו מרפאת בוטיק ייחודית באופייה שנותנת מענה לכולם, או שאנחנו אוהבים להגיד – אנחנו הכי סטרייט פרינדלים בעולם.

במרפאה החדשה נמשיך לתת רפואה איכותית, נגישה וזמינה, מניעת מחלות, טיפול הורמונלי וכל השירותים הטובים האחרים. אני כל כך שמח שבמרפאה החדשה נוכל לתת שרותי סיעוד מותאמי להט”ב ולשדרג את מערך הרפואה המונעת שלנו ולתת שרותי עבודה סוציאלית מותאמים לקהילה. אני שמח לבשר שבמרפאת גן מאיר החדשה נוכל לתת גם רפואה יועצת בתחומים נוספים כגון רפואת עור ומין, פרוקטולוגיה, פסיכיאטריה מותאמת להט”ב ועוד תחומים קריטיים לקהילה שאנחנו מקדמים ונוכל לבשר עליהם בקרוב. על כל אלו נמשיך להיות איתכם, מטופלות ומטופלים שלנו, בבריאות ובחולי.

הגיעה אלי לפני שבוע למרפאה החדשה, נערה טרנסג’נדרית צעירה בת 22, היא הגיעה במיוחד למרפאת גן מאיר מהצפון הרחוק, כי רק כאן היא יכולה להיות עצמה ולבקש לקבל את הטיפול שהיא צריכה

אני רוצה לנצל את ההזדמנות לספר על חלק מהדברים שקורים בכללית בשנים האחרונות על מנת לצמצם את פערי הבריאות ללהט”בים. את הדברים הללו לא תמצאו בחדשות וגם לא ברשתות החברתיות זה קורה בשטח, בבתי החולים של כללית, במחוזות השונים במרפאות.

כנסים בתחום רפואת להט”ב בבתי החולים של הכללית ובמחוזות השונים בכל הארץ מהצפון לדרום, דגש על להט”ב בתוכניות העבודה, קבוצה פעילה של שגרירות להט”ב, מרכזות תחום להט”ב בבתי החולים, סרטוני הסבר וקרוב לבבות שנשלחו רק החודש לכלל העובדות והעובדים, במרפאות גאות מסוגים שונים בצפון, בחיפה ועוד כמה שבדרך, ביקורים של ההנהלה הבכירה ביותר של כללית במרכז הגאה, מפגשים בהנהלה ראשית עם ארגוני קהילה, דר’ רועי צוקר שלנו שמרכז בהנהלה הראשית את תחום הלהט”ב – תפקיד שלא קיים באף קופה אחרת בארץ! והתחלנו בעזרתו במהלכים נוספים חשובים למען בריאות הקהילה- התאמת אבחנות במערכת המחשוב, קידום והקלה על טפסי 17 לוועדה להתאמה מגדרית ועוד פעילויות חשובות שעובדים עליהם ממש עכשיו ויפורסמו בקרוב.

כללית הוא ארגון בריאות מהגדולים בעולם, תהליכים של חינוך צוותים לוקח זמן, ואנחנו כאן תמיד לעזור בפתירת בעיות ובהקלה, גם מערכתית אבל עיקר אישית ואנושית, אין הוכחה טובה יותר לכך מאשר הקמת המרפאה והנוכחות של ההנהלה הבכירה ביותר של כללית כאן הערב במרפאת גן מאיר.

לקראת סיום אני רוצה לספר על שני מטופלים שהיו אצלי במרפאה, אחד בשבוע הראשון להקמת מרפאת גן מאיר, תושב מרכז הארץ, בן 75, התיישב בחדרי בדמעות וסיפר לי שזאת פעם ראשונה בחייו שהוא יכול לשבת מול רופא ולספר לו הכל על עצמו, הוא סיפר לי שהוא הומו ובודד, דברנו במשך שעה (רק פתחנו לא היה עוד עומס …) על חייו הקשים ועל מצבו הבריאותי. מטופלת שניה, הגיעה אלי לפני שבוע למרפאה החדשה, נערה טרנסג’נדרית צעירה בת 22, היא הגיעה במיוחד למרפאת גן מאיר מהצפון הרחוק, כי רק כאן היא אמרה לי היא יכולה להיות עצמה ולבקש לקבל את הטיפול שהיא צריכה, היא יצאה מהחדר בתחושה שלא הייתה לה מעולם לאחר פגישה רפואית.

אז אם משהו עדיין תוהה למה צריך מרפאה גאה, שני מטופלים אלו ועד רבות ורבים אחרים במהלך השנים נותנים לנו את התשובה.

תודה רבה לאנשים היקרים שהצליחו לעזור וליצור את המקום הזה, הרשימה באמת אין סופית ומתפרסת על מעל ל 12 שנים של שותפות ושותפים לדרך, אוהב כל אחת ואחד מכם. חייב להודות באופן אישי למנהלת מחוז תל אביב גברת מירב גוט ולכל הצוות המדהים של מחוז תל אביב יפו , מירב וכל הצוות נתנו את עצמם למען המקום הזה וכדי שהרגע הזה יגיע, תודה! אל תחשבו שזה נגמר כאן- אנחנו נמשיך יחד לקדם את המרפאה, עם שירותים נוספים מתאימים וטובים לכולם!

מאחל לנו שנדע להקשיב, לקבל, לאהוב והמשיך לעשות למעננו ולמען כולם , וכך לבנות לנו במרפאה הזאת, בעיר הזאת ובארץ הזאת חברה מאוחדת ובריאה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן