fbpx

ריקי בן ארי – לביאה על הבמה

אחרי שהקליטה טראקים מטורפים עם עופר ניסים, ריקי בן ארי יוצאת במופע משלה - Absolutely Diva, ובגיל 50 פלוס נותנת שואו מקצועי, סוחף ומהנה | גור רוזן התלהב ואפילו קם לרקוד
ריקיבןארי

ריקי בן ארי היא Self-made woman. היא לא היתה בלהקה צבאית, לא למדה ברימון ולא סיימה בית ספר למשחק. ניסיונה הבימתי מגיע מהרבה קילומטראז’ של הופעות באירועים בארץ ובעולם. היא הגיעה ל”כוכב הבא לאירוויזיון” כאנדרדוג, והראתה לכולם מאיפה משתין הדג. מתחילת העונה היה די ברור שנטע תזכה, אבל ריקי נתנה פייט חזק ואפילו ניצחה אותה בראש בראש הראשון בגמר. בסופו של דבר היא הגיעה למקום השלישי, אחרי נטע ומרגי. וזה לא דבר של מה בכך, בים של זמרים מוכשרים שהשתתפו בתוכנית באותה עונה. מקום שלישי זה מכובד, וזה אומר שהקהל בישראל מאוד אהב אותה.

יש הרבה אנשים שיוצאים מ”הכוכב הבא לאירוויזיון” ולא קורה איתם כלום. אבל ריקי בן ארי הגיעה לתוכנית ממוקדת מטרה, שלא היתה תלויה בזכייה. היא לא רצתה חשיפה לשם חשיפה, אלא חשיפה כדי לבנות קריירה. אז לא אישה כמו ריקי בן ארי תעצור בעצור.

אחרי “הכוכב” הגיע שיתוף הפעולה המעולה עם עופר ניסים, ששם אותה על מפת הקלאבים בארץ ובעולם, עם שירים כמו Light my fire ,Fame, Better man (עם מיטל דה רזון) ו- Born to dance (עם צח אדם). לא מזמן חברים הולנדים שלי העלו לפייסבוק וידאו שלהם בשידור חי רוקדים במסיבה של עופר ניסים בבנגקוק. ברקע – ריקי בן ארי בטראק מטורף. וזה קורה בכל העולם – מיאמי, מקסיקו, ברזיל, ובעצם בכל מקום שעופר ניסים מנגן בו. בארץ היא גם הופיעה איתו בהרבה מסיבות ואירועים המוניים, כולל במופע בצ’ארלס קלור בסיום מצעד הגאווה. הדרך מכאן ועד להפוך ליקירת הקהילה היתה קצרה. כי תסמכו עליה, היא יודעת מה היא עושה. אם כל הקהילה אוהבת אותה, ואחד מהדי ג’ייאים הכי ידועים בעולם משמיע אותה ברחבי הגלובוס, זו יריית פתיחה מצוינת לקריירה מוזיקלית מצליחה.

מאז שיתוף הפעולה הפורה עם עופר ניסים היא ממשיכה להניע את הגלגלים קדימה. לא מזמן היא הוציאה שיר מקורי בשם “מה עושה לי טוב”, שכתבו והלחינו שלושה תותחים – הראל סקעת, משה פרץ ואבי אוחיון. לשיר התלווה קליפ מושקע, וריקי נראית בו מיליון דולר. בשבוע שעבר היא הוציאה שיר עם הנרי, המפיק האגדי. אין מה להגיד, היא ומנהלה האישי שי בכר חדורי מוטיבציה להפוך אותה לכוכבת.

עוד בנושא:  יום הנראות הטרנסי בפסטיבל הקולנוע הגאה

עכשיו היא יוצאת במופע יחיד משלה, “Absolutely Diva”, שרץ במועדוני זאפה. צריך המון אומץ לצאת במופע “קופה פתוחה”. במחזות זמר, למשל, המשכורת של הזמרים, צוות ההפקה והנגנים משולמת במלואה על ידי המפיק, כך שגם אם האולמות חצי ריקים משכורתם מובטחת. כשריטה ורמי, נניח, שהיו חתומים בהליקון, יצאו במופע, המשכורות שלהם, של הנגנים ושל צוות ההפקה שולמו על ידי הליקון. גם היום, כשהם לא חתומים בחברת הפקה, אין להם ממש מה לדאוג – מאחורי שניהם עומדות חברות שיווק גדולות ואנשי יחסי ציבור, וחוץ מזה – גם אם הם יופיעו במופעים של “קופה פתוחה”, סביר להניח שהאולמות יהיו מלאים.

אך במופע של ריקי היא פותחת קופה. מה שאומר בעצם שהתשלום עבור האולם, התאורה, ההגברה, הנגנים, המעבד המוזיקלי והצוות שלה מגיע כולו מהקהל. ואם בכלל היא מצליחה למשוך לעצמה קצת כסף בסוף, זה ממש לא הרבה. תחשבו כמה מפחיד זה יכול להיות, אם האולם יהיה חצי ריק, והיא תצטרך להוציא מכיסה כדי לשלם את כל הוצאות המופע. והישראלים הרי מפונקים, וכל זרזיפון קטן של גשם גורם להם לבטל יציאה. אז כמו שאמרתי, נדרש הרבה אומץ כדי לעשות את זה.

משום כך שמחתי מאוד שההופעה הראשונה שלה, במועדון הגריי, היתה Sold Out. זה אולם ממש גדול והיא הצליחה למלא אותו. המופע השני שלה היה בזאפה חיפה, והמופע הקרוב שלה הוא בהרצליה, והיא תארח בו את ניקי גולדשטיין. וכן – יש עוד כרטיסים, אז כדאי מאוד שתקנו עכשיו. ולא סתם אני אומר שכדאי לכם. הייתי בהופעה בגריי והיה נהדר.

במופע היא מבצעת את כל שירי הדיוות הגדולות – מארתה פרנקלין, טינה טרנר וויטני יוסטון ועד אלישיה קיז ואיימי ויינהאוס. ויש אפילו שיר של דנה אינטרנשיונל (למה לא בעצם? היא בהחלט דיווה). אין ספק שריקי יודעת לבחור שירים שמתאימים לקולה המחוספס, שנשמע טוב גם בנמוכים וגם בגבוהים.

השמלה שלה מדהימה והאיפור והשיער מאוד מושקעים. כי ריקי בן ארי הרי לא עולה לבמה בטי שירט וג’ינס. ריקי בן ארי היא מותג, ומותג צריך לטפח. פה ושם היא גם מדברת, בקול שקט ומלטף, בניגוד גמור לקול המפוצץ שלה בשירים. הניגוד הזה מצא חן בעיני, כי הוא מאפשר לקהל לפגוש גם את ריקי האמיתית וגם את ריקי הפרפורמרית המטורפת. בהופעה הראשונה היא קצת התרגשה (טוב, זה בכל זאת מופע חדש והכל מונח על כתפיה), אך זה ניכר רק בקטעי הקישור. ריקי היא זמרת מיומנת ומשופשפת. תעירו אותה באמצע הלילה והיא תשיר לכם בלי בעיה. וכשהיא שרה היא ממש לא מתרגשת – היא שוחה כמו דג במים, וקולה יציב ובטוח.

מסביבי היו זוגות, גרושים, גרושות, צעירים, מבוגרים, הומואים וסטרייטים. וכמובן שכל המשפחה שלה התייצבה שם, וגם מוטי רייף ובן זוגו, גלית גוטמן ולאה שנירר (שגם עלתה לבמה לשיר עם ריקי לקראת הסוף). בטח היו שם עוד סלבריטיז שלא זיהיתי, כי הייתי עסוק במה שקרה על הבמה. אה, ותשמעו קטע – במהלך המופע ניגש אליה גבר עם זר פרחים, ומסתבר שהוא היה בן הזוג הראשון שלה בבית הספר.

כולם הגיעו, בערב גשום וקר, לראות הופעה של הדיווה שרה דיוות. וכולם רקדו והרימו ידיים, וריקי הרימה להם בחזרה. היא עשתה הרבה שמח, ולקראת הסוף היא גם ירדה לרקוד עם הקהל. וכמובן שהיא לא שכחה את אמא שלה, וניגשה אליה, שרה לה ועשתה לה כבוד. בקיצור – זו היתה חגיגה שלמה, אבל בטוב טעם. זו לא חפלה – זו פשוט הופעה שמחה, כמו שריקי בן ארי יודעת לעשות.

רוב השירים היו קצביים, אך היו גם שירים שקטים ויפים. בלט במיוחד הביצוע לשיר המקורי שלה. וגם הביצוע ל-Shallow, הדואט של ליידי גאגא עם בראדלי קופר, שאותו היא מבצעת ביחד עם סאני מייליך הגיטריסט שלה. כידוע, ליידי גאגא מפציצה שם בגבוהים וזה שיר שדורש הרבה עוצמה קולית. אבל הרי עוצמה קולית זה ריקי – אז תסמכו עליה שהיא הביאה ביצוע מצוין.

אהבתי מאוד שהיא ניגשה לפעמים אל שתי זמרות הליווי שלה, חגית גלעדי ועינת שמל, ושרה ביניהן, ובחלק מהקטעים נתנה להן לשיר סולו. זמרי ליווי נשארים הרבה פעמים ברקע, ולא כל הפרפורמרים טורחים להתייחס אליהם במהלך המופע (חוץ מבתודות). אחד היחידים שעושה הרבה כבוד לזמרת הליווי שלו, ונותן לה לשיר סולואים, הוא שלמה ארצי. והנה באה ריקי בן ארי, שעשתה גם היא בעבר קולות ליווי, ועושה זאת גם. כי היא לא שוכחת מאיפה היא באה.

ריקי שוחה היטב בכל השירים שהיא שרה במופע הזה, ולא נראה לי שיש כאן שיר (למעט השיר המקורי שלה) שהיא שרה פה בפעם הראשונה. דווקא הייתי שמח אם היא היתה יוצאת קצת מאזור הנוחות שלה, ומוסיפה למופע שירים חדשים מהיום על חשבון שירים ישנים יותר. זה גם היה מביא גם את הקהל הצעיר להופעות שלה. חשבתי למשל על ביונסה, ריהאנה, ליידי גאגא, סיה, מדונה, ריטה. רשימה ממש חלקית. יש המון דיוות היום, ואין שום סיבה שהיא לא תעדכן את הרפרטואר שלה. קטן עליה. הרי כל שיר שתתנו לה היא תעשה אותו הכי טוב שיש.

מקורות יודעי דבר (ריקי עצמה…) סיפרו לי שבמופע בהרצליה יהיו גם עיבודים לחלק מהטראקים שהיא עשתה עם עופר ניסים. אני בטוח שזה ייצא מגניב, וזה גם משהו שיוסיף לעדכנות של הרפרטואר. לצערי, היא לא ביצעה אותם בהופעה שהייתי בה, אבל כולכם הרי תקנו כרטיסים לזאפה הרצליה ותיהנו מהביצועים האלה, שבטח יהיו מצוינים.

ואי אפשר בלי קרדיטים. בראש ובראשונה לדוד קריבושי, המנהל המוזיקלי האגדי, שגם מנגן פה בקלידים, בעמידה (והאיש לא צעיר, סחתיין!) לאורך כל המופע. מסביבו חבורה של צעירים מוכשרים. את הגיטריסט וזמרות הליווי כבר הזכרתי, אז אזכיר גם את יונתן הררי (גיטרה בס), אסף דגן (תופים) ושי אופיר (סקסופון וחליל).

מצחיק להגיד על זמרת בת 50 פלוס שהיא בתחילת דרכה. אבל כן, זהו סיבוב ההופעות הראשון של ריקי בן ארי, אז מהבחינה הזו היא אכן רק מתחילה. אשמח לראות אותה בתפקידים ראשיים במחזות זמר (היא קלאסית לזה – קוברת את כולן), ואשמח אם סיבוב ההופעות שלה יהיה הצלחה כבירה והיא תמלא אולמות בכל הארץ. כי היא פרפורמרית אדירה, והמופע שלה מקצועי, סוחף ומהנה.

אז קדימה, לכו לראות אותה בזאפה הרצליה. אני מבטיח שיהיה לכם כיף. לרכישת כרטיסים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן