fbpx

ראש עיריית ר”ג בארוחת שישי לקהילה הגאה בעיר: רמת גן חוזרת להוביל

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן התארח בארוחת שישי לקהילה הגאה ברמת גן, שנערכה במרכז הצעירים בעיר | "פחות משלושה חודשים אחרי הבחירות וכבר אירועים כגון זה יוצאים לפועל, ואני מאמין שיהיו עוד הרבה דברים טובים שנעשה"
כרמלשאמהרמתגן
ראש עיריית ר”ג כרמל שאמה הכהן, רן שלהבי, סיעת “רמת גני”, וישראל זרי, חבר מועצת העיר

לאחרונה אני מוצא עצמי מתרחק מעט מחיי הלילה השוקקים של המרכז ומחפש יותר את השקט והמשפחתיות. בעקבות הרצון למצוא מסגרת קהילתית וחברית, מצאתי את עצמי נרשם לאירוע ארוחת שישי לקהילה הגאה ברמת גן.

הגעתי למרכז לצעירים “הקומה השנייה” קצת חושש. בכל זאת מפחיד להגיע לאירועים לבד, במיוחד אם אתה לא מכיר אף אחד. קיבלה את פניי ענבל וולפו, מנהלת המקום, בחיוך שובה ופנים מאירות, ועד מהרה המבוכה חלפה לה וקשרתי שיחה עם אנשים מרתקים, חמים ומאירים.

הארוחה הייתה מיועדת לחברי הקהילה ונכחו בה גם אורחים שהגדירו עצמם בפניי כ”גיי פרנדלי”, סך הכל מעל 50 איש בהערכה גסה.

את האוכל הביאו האורחים. אני בשלן נוראי, אז הבאתי חומוס. על השולחנות היו סלטים, חלות, יין, בירות ושתייה קלה, הכל מסודר בטוב טעם עם שלטים למנות שונות, והכי חשוב המון חום וחיוכים, תחושת משפחתיות עוטפת.

צילום: שיר נוי פיינר

בארוחה נכחו ראש העיר כרמל שאמה הכהן ואישתו, סגן ראש העיר רועי ברזילי, רן שלהבי מסיעת “רמת גני”, ישראל זרי חבר מועצת העיר המחזיק בתיק הלהט”ב יחד עם ראש העיר, שלומי בן שושן, מחזיק תיק הצעירים בעיריית רמת גן, ואביעד פניו ראש סגל לשכת ראש העיר.

חברי מועצת העיר נשאו דברים על פיתחו של עידן חדש לחברי הקהילה הגאה ברמת גן.

ראש העיר נשא דברים והתייחס לחשיבות הקשר בין העירייה לבין הקהילה: “פחות משלושה חודשים אחרי הבחירות וכבר אירועים כגון זה יוצאים לפועל. ידוע שיש עבור חברי הקהילה דלתות פתוחות וגיבוי מלא, ומצד שני אפס סובלנות לכל ביטוי שהוא לא במקום, לא מכיל, או מנסה להצר או להדיר. זה מתחיל מראש העיר וממשיך כמובן בישראל זרי ורועי ברזילי ובכלל כל ההנהגה היא מאוד ליברלית, אפילו החלקים הלא ליברלים בתוכנו הם ליברלים. אני מאמין שיהיו עוד הרבה דברים טובים שנעשה”.

ראש העיר הוסיף ורמז לגבי תכניות מועצת העיר לקראת חודש הגאווה: “לכבוד שבוע הגאווה שמתקרב נעמוד בהתחייבות נוספת שלנו לציבור למנות יועצת או יועץ, מישהו שאחראי על התחום הזה שממש קם בבוקר לעבוד עבור הנושא הזה ולקדם אותו בעיר. רמת גן חוזרת להוביל, היא גם תוביל בתחום הזה”.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

רן שלהבי חבר סיעת “רמת גני” וסמנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, התייחס בדבריו לחשיבות אירועים כגון הארוחה הנ”ל הגורמים ליצירת קהילה חזקה שנפגשת, מכירה אחת את השנייה ונלחמת על זכויותיה בצוותא. שלהבי העביר את הערב עם פנקס ועט בכדי לרשום כל רעיון או כל יוזמה עבור הקהילה הלהט”בית בעיר וניתנה אפשרות לאורחים לפגוש אנשים מהעירייה ולהעלות יוזמות בהקשרים של הקהילה ברמת גן.

האירוע התקיים ב”הקומה השנייה”, מרכז הצעירים של רמת גן. “העיקרון המנחה אותנו הוא בניית קהילת צעירים חזקה, מחד להתפתחות אישית ומקצועית ומאידך להשפעה על הקהילה והסביבה בה הם חיים”, הסבירה מנהלת המקום ענבל וולפו, “השאיפה שלנו היא שכל צעיר וצעירה ירגישו שייכים, ימצאו את עצמם בקומה בתכנים המגוונים ויראו את הקומה כבית. לפני כשנתיים התחלנו לקיים בקומה אירועים לקהילה הרמת-גנית הגאה, אירועי תרבות, אירועים חברתיים, ארוחות שישי ומגוון פעילויות שמטרתן למסד פלטפורמה להעצמת הקהילה, להוות בית פתוח בעיר לחבריה ולהנכיח התרבות הלהטבפא”קית בעיר. בשישי האחרון קיימנו את ארוחת השישי השנייה לקהילה הגאה, הגיעו פרצופים חדשים, האווירה הייתה קסומה, משפחתית וללא ספק מעל לכל הציפיות שלנו”.

ובנימה אישית שלי, הייתה חסרה לי נוכחות נשית בחברותא שנוצרה שם. כלום אין ברמת גן נשים לסביות/ביסיות וטרנסקסואליות המעוניינות להביע את דעתן ולהעלות יוזמות חדשות וברוכות?!

אגיד שלמרות שמאוד נהניתי בארוחה ממגוון האנשים הרחב שנוכח בה, אשמח אם יהיה ייצוג נשי בולט יותר באירועים הללו. תודתי האישית נתונה לצוות “הקומה השנייה” שטרחו ועמלו להכין אירוע כזה שמזכיר את הבית והמשפחתיות שלעיתים כה חסרה, ואקווה שנתראה באירועים נוספים ומגוונים של הקהילה ברמת גן.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן