fbpx

ראובן רבלין, אהרון ברק ושידורי קשת – בין הזוכים באות אלוני לידידי הקהילה הגאה

עיריית תל-אביב-יפו, המרכז הגאה והאגודה למען הלהט"ב יעניקו לראשונה את אות שולמית אלוני לאנשים ומוסדות שאינם להט"בים שפעלו לקידום שוויון זכויות וסובלנות בחברה הישראלית | בין מקבלי האות - נשיא המדינה רובי ריבלין, נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט בדימוס אהרון ברק וגם חברת נטורל אינטליג'נס ושידורי קשת
אותאלוני2019
צילומים: יוטיוב | ויקיפדיה | שחר פליישמן

מאז תחילתו של מאבק הקהילה הגאה לשוויון, עומדים לצד הקהילה בני ובנות ברית שאינם חלק מהקהילה, אך רואים את עצמם שותפים לערכיה. מפוליטיקאים שנלחמים עבורנו בכנסת ועד לציבור שמגיע לצעוד איתנו במצעדים, ידידי וידידות הקהילה הגאה הם חלק בלתי נפרד מהכוח שלנו ועל כך עלינו להוקיר להם תודה.

עיריית תל-אביב-יפו,המרכז הגאה והאגודה למען הלהט”ב החליטו על הענקת אותות הוקרה לאנשים שאינם חלק מהקהילה הלהט”בית ופעלו לקידום שוויון זכויות וסובלנות בחברה הישראלית, האותות יוענקו במסגרת הוועידה הלאומית של הקהילה הגאה שתתקיים השנה לראשונה.

אות ההוקרה נקרא על שם שולמית אלוני ז”ל, שרת החינוך, התרבות והתקשורת לשעבר, חברת הכנסת בשנים 1965-1996, מייסדת ויושבת ראש המפלגות רצ ומרצ, זוכת פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. אלוני הייתה אשת הציבור הראשונה שהצטרפה למאבק לשוויון לקהילה הלהט”בית והובילה את המהלך לביטול הסעיף בחוק האוסר על משכב זכר.

הזוכים באות נבחרו על ידי ועדה ציבורית בה היו חברים פרופ’ ארנה בן נפתלי, פרופ’ איריס רחמימוב, עו”ד מיכל עדן, איתי פנקס-ארד, אביהו מיזן, אוהד חזקי ותמר יהל ובפיקוחו של עו”ד ליאור שוט.

נשיא המדינה ראובן ריבלין – הנשיא ריבלין לקח חלק במפגשים עם הקהילה הלהט”בית בכל שנותיו כחבר הכנסת החל משנת 1988. גם כנשיא המדינה התבטא לא אחת בעד שוויון לקהילה הגאה, ביקר במרכז הגאה בתל אביב, אירח משלחת של ראשי ארגוני הלהט”ב בבית הנשיא ובהמשך קיים בבית הנשיא טקס הענקת דו”ח המרכז למאבק בלהטבופוביה על שם ניר כץ של האגודה למען הלהט”ב. ריבלין משקף קול מובהק וברור למען שוויון, קבלה והכלה בחברה הישראלית.

נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט בדימוס אהרון ברק – השופט ברק קיים את המפגש המקצועי הראשון שלו עם נציגי הקהילה הלהט”בית בשנת 1976 עת שימש כיועץ המשפטי לממשלה. בהמשך, כשופט, עמד בראש הרכבים שאישרו תקדימים משפטיים ובהם אישור לבנות זוג לאמץ זו את ילדיה של זו, איסור על אפליה מטעמי נטיה מינית בזכויות והטבות במקום העבודה כולל כלפי בני זוגם של עובדים וביטול הכלל לפיו נשים לא נשואות המבקשות לקבל תרומת זרע חייבות לעבור בדיקה פסיכיאטרית וסקירה של עובד סוציאלי. על פועלו בתחום המשפטי הוענק לו אות הוקרה מיוחד מטעם ארגוני הקהילה הלהט”בית במקביל ליציאת ספר הסוקר את זכויות הקהילה הגאה במשפט הישראלי.

חברת הכנסת ויושבת ראש מרצ לשעבר זהבה גלאון – ב-20 שנות חברותה בכנסת הייתה גלאון אחד הקולות הבולטים במאבק לשוויון זכויות לקהילה הלהט”בית. בין היתר יזמה את התיקון לחוק זכויות החולה כך שיכיר בבני זוג מאותו מין ואת התיקון לחוק הגנת הפרטיות הקובע כי פרסום פרטים אודות עברו המיני של אדם מהווה פגיעה בפרטיות. גלאון הקפידה להשתתף במצעדי גאווה ברחבי הארץ ולהביע תמיכה במאבקי הקהילה.

מנהלת המרכז הישראלי למיניות ומגדר ד”ר אילנה ברגר – ברגר היא פסיכותרפיסטית, עובדת סוציאלית ומשפטנית. אחת המומחיות הגדולות בתחומה ומי שמלווה זה שנים ארוכות את הקהילה הטרנסית בישראל ומובילה מענה פורץ דרך ומתקדם לצרכיה השונים.

מנהלת השירות לנוער וצעירים במשרד הרווחה ציפי נחשון גליק – נחשון גליק היא הממונה על נושאי להט”ב במשרד הרווחה ובמסגרת תפקידה יזמה וקידמה שורה ארוכה של פרויקטים ובהם הקמת “הגג הורוד” בתל אביב והוסטל לצעירים להט”בים בחולון, פעילות להוצאת קטינים ממעגלי הזנות ועוד מגוון של שירותים חברתיים בשיתוף פעולה עם ארגוני הקהילה הלהט”בית. בנוסף יזמה הקמת צוות בין משרדי לטיפול בנושאים הנוגעים לקהילה הלהט”בית.

חברת נטורל אינטליג’נס – ביוני 2017 הודיעה החברה על כוונתה להעניק 50 אלף ש”ח לעובדים להט”בים שייפנו להליך פונדקאות וקודם לכן כבר תרמה רבות לארגוני הקהילה הלהט”בית בישראל והייתה מראשוני החותמות על הסכם העקרונות לתמיכה בשוויון זכויות מגדרי בהייטק ביוזמת LGBTech. בנוסף לקחה חלק בשורה ארוכה של אירועים פנימיים ומשותפים בנושא. סמנכ”ל משאבי האנוש בחברה נטע פלר נבחרה לרשימת 50 המנהלים המשפיעים בעולם על סביבת עבודה פרו להט”בית.

קשת 12 – קשת הייתה לאורך השנים בית חם ואוהד לקהילה הלהט”בית. בין היתר שידרה סרטים תיעודיים בנושא יציאה מהארון והרצח בברנוער, הציבה על המסך עיתונאים ומנחי טלוויזיה להט”בים מחוץ לארון ובהם אסי עזר ונדב בורנשטיין, הקימה את ערוץ הגאווה באתר מאקו ושידרה באופן קבוע את מצעד הגאווה בערוץ 24. את הפרס יקבלו מטעם קשת סמנכ”ל התכניות חיליק שריר ומנכ”ל מאקו אורי רוזן.

טקס הענקת האותות יתקיים ביום שלישי 11.6 בתיאטרון הקאמרי, עם סיום הוועידה הלאומית של הקהילה הגאה, במעמד מחזיק תיק הגאווה איתי פנקס-ארד ונכדתה של שולמית אלוני קרן אלוני.

עוד בנושא:  מוחים וחוגגים - כל ארועי הגאווה 2019 בתל אביב יפו

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן