fbpx

קליעים נשלחו לאימו של אחד המארגנים – וארוע הגאווה בנתיבות בוטל

שבוע לאחר ששמשת רכבה נופצה, קליע של אקדח הונח על דלת משרדה של ג' | בעקבות החשש לחיי אדם החליטו המארגנים לדחות את האירוע למועד לא ידוע | מחר תקיים האגודה למען הלהט"ב הפגנת תמיכה בקהילה הגאה בנתיבות
קליעים נתיבות

כשבוע לאחר ששמשת רכבה של ג’, אמו של אחד ממארגני אירוע הגאווה בנתיבות נופצה, הגיע איום חמור נוסף כאשר קליע אקדח הונח על דלת משרדה.

האיומים המפורשים הגיעו לאחר שבוע קשה במהלכו יידו תושבים אבנים על בתי המארגנים, ורבנים שקראו “לעשות הכל בשביל למנוע את המצעד – אבל באופן חוקי”. בעקבות האיום המפורש שהגיע היום, החליטו מארגני האירוע לדחותו מחשש לחיי אדם.

“היה לנו חלום, חלום משותף ללהט”בים מנתיבות שרואים בנתיבות את העתיד שלהם”, כתב הראל לב, ממארגני האירוע, “חלום קטן ומאוד טבעי: להרגיש שיש לנו מקום בתוך הבית שלנו, בתוך העיר שלנו. חלמנו שעשרות בני הנוער הנתיבותים הלהטבים, בארון ומחוצה לו, יוכלו לדעת שהם לא חייבים לבחור, שהם לא מוכרחים לעזוב את המשפחה והעיר כדי להיות מי שהם רק “שם במרכז”. במסגרת החלום העזנו לפעול ולנסות לייצר ארוע קטן, נתיבותי ומכבד שיגיד בדיוק את המסר הזה. כפי שסיפרנו אתמול לראש העיר, מטרתנו היתה להפיק ארוע צנוע של “שולחנות עגולים” אליו יוזמנו תושבי העיר לפגוש מקרוב ולדבר בקבוצות קטנות עם להטבים מקומיים. לייצר שיח של סובלנות, הכלה ואהבה. לצערנו, על אף הבהרת ראש העיר כי הוא מתנגד לאלימות וחושב שיש מקום לכל אדם בעיר, הוא סרב לשתף פעולה גם באופי ארוע מכובד של שולחנות עגולים, ושלח אותנו להמשיך לפעול ולהגשים את החלום באופן פרטני ללא תמיכתו, כפי שעד הבוקר התכוונו לעשות.

החלום כמובן לא נגוז, אך לצערנו הבוקר המימוש שלו נאלץ להדחות, מסיבות שלא העזנו לדמיין שאי פעם יקרו בעיר שוחרת השלום שלנו. כבר מתחילת הדרך סבלנו מפרסומים שקריים מצד אלה המתנגדים לקיום להטב בעיר. קטעי וידאו והסתה שהתבססה על הטעיית הציבור לגבי סוג הארוע שחלמנו להרים. השקרים, לצערנו, הפכו למסע אלימות שכלל שבירת שמשות, איומים טלפוניים מרומזים ומפורשים, הטרדות של קרובי המשפחה של כמה וכמה מאיתנו, והיום נחצה הרף שלא חשבנו שייחצה: קליע נשלח הבוקר כאיום ישיר על חיי אחד המארגנים. וזה כבר דבר שמפחיד אותנו. מאוד מאוד מפחיד. זה דבר שאמור להפחיד ולזעזע כל בן אנוש שוחר שלום ואהבה.

חשוב לנו דווקא עכשיו להגיד בכל הכח: אנחנו מאמינים שהקליע הזה אינו מייצג את נתיבות. זאת לא הדרך של העיר אותה אנחנו אוהבים, בודאי לא הדרך של מאות התושבים שתמכו ושל כל אלה שכבר הודיעו שיגיעו לארוע השולחנות העגולים, לשיח והכרות. אנחנו גם בטוחים שבעתיד, כשירגע קצת, אותם נתיבותים, המשפחות והחברים שלנו, יבואו באהבה למפגש שולחנות עגולים שיתקיים. למעשה, הדבר הכי הכי קשה לנו בהבנה שעלינו לבטל את הארוע הוא החשש מאיך דבר כזה יצייר בתקשורת החיצונית את העיר האוהבת והאהובה שלנו. אבל למרבה הצער, האיום הזה הוא כבר דבר אחד יותר מדי, ואנו פשוט מפחדים לקחת את הסיכון הזה. מפחדים מהמחשבה שהקליע שנשלח עכשיו ימומש בארוע עצמו.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

ודבר אחרון וחשוב מכל לסיום. לכל מאות הנערים הנתיבותים הלהטב, בארון ומחוצה לו, חשוב לנו להגיד: החלום לא נגוז. אנו מאמינים ויודעים שיש מקום בעיר לכל תושביה, ללא תלות בשאלה את מי הם אוהבים. ואנחנו יודעים שעוד יבוא היום בו נוכל להגיד ולהנכיח זאת בארוע פשוט של שיח והכרות בסיסית. וגם אם הרגע הנוכחי מפחיד ומעכב, לא ויתרנו על החלום הפשוט: להיות מי שאנחנו, במשפחה ובבית שלנו, בעיר אותה אנחנו אוהבים”.

ממשטרת ישראל נמסר: “אנו רואים את האיומים בחומרה רבה ומיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים. ככל שתוגש לנו בקשה מחודשת שעניינה קיום האירוע, היא תבחן בהתאם”.

הפגנת תמיכה בקהילה בנתיבות

חברי כנסת רבים הגיבו לאלימות הקשה שהופנתה כלפי המארגנים שהובילה לביטול האירוע בנתיבות.

חה”כ איתן גינזבורג התייחס לביטול אירוע הגאווה בנתיבות: “הביטול יחשב ככניעה לקיצוניים אלימים שמבקשים להחביא ולהסתיר אותנו. הם לא יפחידו אותנו, ולא ינצחו את הרוב השפוי”.

ח”כ נעמה לזימי (העבודה), שלחה מכתב לראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, בבקשה להנמיך את אש הלהבות של רבנים ותושבי העיר כנגד מארגני מצעד הגאווה, ולקיים אירוע גאווה חלופי למצעד.

כראש עיריית נתיבות, אני פונה אליך ומבקשת ממך בראש ובראשונה שתפעל למען קיום אירוע גאווה בעיר, בהיעדר מצעד הגאווה שבוטל וכנגד ההסתה והאלימות בנתיבות, וכן להבטחת ביטחונם האישי של כל תושבות ותושבי העיר שלך, ללא הבדל של מגדר, נטייה מינית, לאום או מוצא, כפי שמצופה מכולנו כנבחרי ציבור”.

בתגובה לאיומי הרצח ולביטול הארוע, הודיעה האגודה למען הלהט”ב על קיום הפגנת תמיכה בקהילה הגאה בנתיבות מחר, יום חמישי ה-19.05, ברחבת העירייה בנתיבות.

“איום ברצח על אחד מאיתנו, הוא איום על כל אחת מאיתנו”, נמסר מהאגודה למען הלהט”ב, “הקהילה הגאה בנתיבות קיבלה איום ממשי לרצח. וזאת לאחר ניפוץ שמשת הרכב של אחת ממארגני אירוע הגאווה המקומי. אנחנו לא נשתוק כשהביטחון האישי של החברים שלנו בנתיבות נמצא בסכנה ולא נשתוק כשהלהט״בופוביה שוב מרימה את פניה. יום לאחר ציון יום ההבנ״ה והבטחון שלנו עדיין ושוב נמצא בסכנה. מחר נצא להפגין נגד האלימות הזאת ונשמיע יחד קול גדול של תקווה וסובלנות- עבור כולנו, עבור כל אחד ואחת מאיתנו. זו הזכות שלנו להיות מי שאנחנו, בגאווה ובלי פחד בנתיבות ובכל הארץ ואנחנו לעולם לא נוותר עליה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן